Hur bli av med ilska över NHL?

Permalänk
Medlem

Hur bli av med ilska över NHL?

Tjenis! Har ett stort problem gällande NHL. Jag blir så förbaskat arg att jag slänger sönder konrtoller. Och detta har jag verkligen inte råd med, PS3 kontroller är ju jättedyra. Sedan lider jag själv av att ha slnder dem, de vi har funkkar knappt mer. Men detta gäller ENDAST NHL och endast då jag spelar med lillbrorsan. Han suger röv så det kan inte bero på att han är bättre. Han måste helt enkelt ha sjuk tur, han behöver bara passa så går allt i mål. Hur gör man? Hans spelare är hela tiden på rätt ställe, så då han passar så finns alltid en spelare som tar emot. Hur i hela friden går detta till? Blir så arg så jag vet inte vad jag skall ta mig till. Och, snälla kom inte å säg att jag är omogen. Kan ta förluster i varje annat spel och IRL utom i just NHL.

TL;DR

Hur utreagera sin ilska
Hur lyckad bra i NHL

/J

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Din bror är bra det är inte du.

Permalänk
Medlem

jadu, hockey i alla former verkar skapa ilska hos folk. Brukade alltid sitta med en kudde som skydd då exet kolla på hockey.

sluta spela det.

Permalänk
Medlem

Sök hjälp.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Hur är relationen mellan dig och din bror? Du kanske bara bli sur för att du förlorar mot honom.
Hur var din barndom? Känner du att din bror får mer uppmärksamhet än dig?
Hur är din relation till dina föräldrar? Är det känslan av att förlora du blir upprörd över eller är det känslan av att inte ha kontroll?

Haha nä, skoja. Du är bara kass på NHL och en dålig förlorare.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Räkna till 10 efter en förlust. Tänk på nåt roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Sök hjälp.

Det är just det han försöker göra.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Ändra taktiker så du spelar det mest offensiva som går.. då åker dom upp direkt och du kan göra direkt skott och allt! manual styrning för siktet också det bir ännu lättare att göra mål då! GL HF och sluta kasta kontrollerna för det räcker med att skrika och slå i väggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tollen:

Din bror är bra det är inte du.

faktiskt är han INTE alls bra. Brukar spela lika med mina kompisar som är VÄLDIGT bra. Han förlorar typ 20-0 mot dem.
Hans spelstil är ganska mycket tacklingar och det får mig att gå i taket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Acceptera att det är du som gjorde att du förlorade och inte brorsans tur eller några spelfördelar. Sluta helt enkelt skylla ifrån dig, du konstaterar dessutom själv att dina utbrott inte gagnar dig.

Om han har en taktik där han använder sig av mycket tacklingar så får du helt enkelt lära dig att kontra den taktiken. Ansvaret att vinna ligger på dig, när du inte gör det är det ingen annans fel.

Permalänk
Medlem

Antagligen är NHL lika skit som FIFA, så ge fan i spelen.

Själv har jag lagt av med fifa för där har iaf jag slängt sönder det mesta till mina konsoller!

MVH

Visa signatur

|| i5 4690k/Noctua DH-15/x2 Corsair AF140mm || Asus Z97-A || HyperX 16GB 2400Mhz || Nvidia GTX 780ti Referens || Kingston v300 120gb, Crucial m550 256gb, Crucial mx200 500gb || FD Integra M 650w || Corsair 750d/x3 Corsair AF140mm || Corsair K65 RGB || Qpad 5k || Corsair MM200 Extended || Corsair H2100 ||

Permalänk
Medlem

Sluta spela, du verkar ju ändå inte tycka att det är kul

Permalänk
Medlem

Älskar faktiskt NHL spelen. Drog nyss 10 rundor straffar me han, vann 8/10 så känner mig rätt nöjd förlorade de 2 första och jag blev inte ens arg Små framsteg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Raseriutbrott över spel, skulle söka hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk
Medlem

Kedja fast en redig sandsäck i taket och gå lös på den vid behov.

Grejen är väl att du är tränad att spela mot folk som är duktiga, och är inte så flexibel på att hantera nybörjares till synes märkliga spelstil (plus att det är psykiskt laddat - du vill absolut inte förlora mot lillebror). Ett inte helt ovanligt fenomen, har råkat ut för det själv och vet många andra som har det också, i olika sammanhang (t.ex. poker och badminton).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Fixa ett gammalt chassi du kan ställa bredvid din dator och sparka/slå på. Det gjorde jag under min CS-tid

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av xippen:

Raseriutbrott över spel, skulle söka hjälp

njaa, hela familjen lider till viss grad av nervproblem xD. Jag, farsan o syrran speciellt. Jag är rena ängeln mot syrran. Hon lär ska ha tagit strypgrepp på nån i lekskolan då hon inte fick bestämma i en lek. Bara jag tar det hela iskallt så vinner jag oftast med total utklassning dessutom :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag brukar lägga mig ner i fosterställning på golvet och sakta vagga fram och tillbaka tills jag mår bättre igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag brukar lägga mig ner i fosterställning på golvet och sakta vagga fram och tillbaka tills jag mår bättre igen.

Haha

Den är effektiv! Brukar alternera den med att sätta mig i duschen med ett par kakor samt släppa lös några tårar.

Permalänk
Medlem

Köp gymkort och börja lyfta skrot. Perfekt botemedel för aggressionsproblem

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Jag tar 1000kr/timme med min Anger Management-kurs. Du behöver minst 50 kurstillfällen á 2 timmar, dvs totalt 100 timmar. Jag gissar på att detta är lite för dyrt för dig...

...och kan istället rekommendera att du köper tredjeparts kontroller som t.ex. http://www.teknikproffset.se/Sony-Playstation/Tillbehoer/Hand... för 199:- kontra originalkontroll för 328:- https://www.spelbutiken.se/catalog/product/61135-sony-dualsho...

Annars kan du försöka dig på en mer långsiktig lösning för framtida spel och madrassera golv, väggar och tak. Lär ju ta tid och kosta pengar men säg att du lever 70 år till då har du nog hunnit tjäna in det på kontroller som inte har gått sönder.

Å andra sidan så ur en hälsoaspekt så är det väl inte det mest hygieniska att madrassera ett helt rum så förbered dig på lite extra utgifter för mediciner...

...som kan orsaka bieffekter och som tvingar dig till nya mediciner som du får mer bieffekter av som tvingar dig att käka nya piller för dom bieffekterna och så vidare.

Nej summa summarum kan jag rekommendera dig att ta min Anger Management-kurs, det tjänar alla på men mest jag.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Jag brukar lägga mig ner i fosterställning på golvet och sakta vagga fram och tillbaka tills jag mår bättre igen.

Skrivet av SiRai:

Haha

Den är effektiv! Brukar alternera den med att sätta mig i duschen med ett par kakor samt släppa lös några tårar.

Glass... litervis med glass...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Kör det nya spelsättet live the life (Be a pro) och kolla hur förbannad du blir där istället, det är väldigt roligt tills saker blir avgörande pga alla små buggar.
Exempelvis du åker axel mot axel med en motspelare och blir automatiskt "bortfösad" även om motspelaren kan åka rakt hela vägen. Likadant om du försöker åka förbi en spelare.

Då kommer onska i sin renaste form...

MVH

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem

Är det inte självreglerande? När du får slut på pengar att köpa nya kontroller med så kan du ju inte spela längre och då slår du ju inte sönder några nya kontroller.

Permalänk
Medlem

Det är viktigt att få utlopp för sina känslor! Rikta därför aggressionen mot din bror istället! Han läker, det gör inte kontrollern. Och visst är det hans fel ändå?

Permalänk
Skrivet av Tollen:

Din bror är bra det är inte du.

hahaha

ts : kanske ta ett break från spelande tills man har koll på ilskan

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

jag är också sån som du beskriver dig själv, fast på fifa. Jag blir så jävla förbannad när jag kör mot min lillebror på 10 bast att jag hittar på egna regler som att passa inte o skit, bara att bita ihop o tänka med förnuftet

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Moderator
Forumledare

Du kanske borde sluta spela för att vinna och börja spela för att det är kul?
Alternativt skaffa en hobby/sysselsättning förutom spel, det brukar hjälpa att sätta saker i perspektiv.
Aneldningen (min teori) att du blir så upprörd kan vara att att vinne i ett visst spel ligger högst på din prioriteringslista. Genom att skaffa andra prioriteringar blir inte detta lika viktigt och ilskan upphör.
Ett exempel, om än väääldigt dåligt, är när man får barn. Snacka om att allt annat blir väldigt oviktigt väldigt snabbt
(OBS, jag uppmuntrar absolut inte till att skaffa barn, speciellt inte när man är dålig förlorare då du kommer förlora ofta och mycket när man har barn )

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Du kanske inte själv ser det som så farligt och att det bara gäller NHL.
Men du måste lära dig att slappna av, inte ta det så allvarligt och fundera på vad som gör att du känner på det sättet.
Risken finns ju att det någon gång i framtiden blir liknande i någon annan situation, som kan göra att du skadar dig själv eller andra.

Det som backfeed (#15) säger är rimligt; att en bättre spelare kan förlora mot en betydligt sämre p g a dennes ovanliga spelstil, eventuellt i kombination med den psykiska laddning det innebär att man förväntar sig att vinna. Men problemet är egentligen inte att du förlorar, det är främst din reaktion på det.

En sak som verkligen kan rekommenderas för de allra flesta är att ta tillskott av magnesium!
Det beräknas att över 80% av Sveriges befolkning har magnesiumbrist. Det är en av de viktigaste mineralerna och påverkar på många sätt, bl a verkar det lugnande för nerverna. Skadar inte att prova, i början kan man gärna ta en större dos än vad som rekommenderas för att bygga upp lagret.

Permalänk
Medlem

Häng upp en boxboll brevid datorn... slå på den istället. Två-tre slag på den och dina aggressioner är ur världen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB