Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Den stora Xbox One-tråden

Nu sitter du bekvämt och har börjat använda din nya Xbox. Vad tycker du än så länge?

EDIT: Har döpt om tråden då den taget en riktning mot att vara mer allmän än att dela med sig av tankar och upplevelser kring den första tidens användning.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Nu sitter du bekvämt och har börjat använda din nya Xbox. Vad tycker du än så länge?

Om det funkar bra så finns det förmodligen ingen här som vill svara på frågan!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

RobCar kom hit omedelbart och berätta xD

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Min Xbox One är riktigt underbar, helt ljudlös och ger ett väldigt högt kvalitetsintryck. Väldigt nöjd med mitt köp, enda negativa var att UPS inte leverade min konsoll förräns 5 på eftermiddagen :S

Frågan är bara...Ryse, AC4 eller Dead Rising 3

Forza 5 får vänta tills rattarna släpps

Edit: Testade TV funktionen. Xbox One verkar fungera med alla digitaltvboxar. Min digital tv box är över 5år gammal. Den fungerade efter en enkel setup och nu kan min Kinect välja kanal åt mig utan fjärr. Säger jag "Xbox Watch ABC" så byter den till ABC automatiskt. Väldigt intressant. Vem sa att TV funktionen till Xbox var skit

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Shit vad roligt för dig att du redan sitter med X1!

Antar att du köpte direkt via typ amazon lr liknande och inte via svenskbutik..

Men du måste berätta mer! Riktigt nice med att TVboxen funka, det trodde jag inte den skulle göra fören svensk release..
Väntar på min X1 som kommer nästa vecka ngngång(svenskbutik)..

Hur fungerar det med LIVE? Du kör min din vanliga gamertag? Några problem so far? Tell us more!!!

Permalänk

Blir alla gamesaves i molnet nu eller man måste fortfarande välja, precis som förr?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Min Xbox One är riktigt underbar, helt ljudlös och ger ett väldigt högt kvalitetsintryck. Väldigt nöjd med mitt köp, enda negativa var att UPS inte leverade min konsoll förräns 5 på eftermiddagen :S

Frågan är bara...Ryse, AC4 eller Dead Rising 3

Forza 5 får vänta tills rattarna släpps

Edit: Testade TV funktionen. Xbox One verkar fungera med alla digitaltvboxar. Min digital tv box är över 5år gammal. Den fungerade efter en enkel setup och nu kan min Kinect välja kanal åt mig utan fjärr. Säger jag "Xbox Watch ABC" så byter den till ABC automatiskt. Väldigt intressant. Vem sa att TV funktionen till Xbox var skit

Och du bor i Sverige?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Xi:

Shit vad roligt för dig att du redan sitter med X1!

Antar att du köpte direkt via typ amazon lr liknande och inte via svenskbutik..

Men du måste berätta mer! Riktigt nice med att TVboxen funka, det trodde jag inte den skulle göra fören svensk release..
Väntar på min X1 som kommer nästa vecka ngngång(svenskbutik)..

Hur fungerar det med LIVE? Du kör min din vanliga gamertag? Några problem so far? Tell us more!!!

Skrivet av Oneone:

Och du bor i Sverige?

Ser ut som att det är Portland, USA

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Xbone fungerar lika bra som i Sverige som alla andra länder som blev uppskjutet. Bara å använda PayPal med engelsk address och byta region på kontot så är det löst! :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Och du bor i Sverige?

Nej, dock så är min tv och internetleverantör ett väldigt litet och lokalt företag. "OneGuide" frågade mig vilken leverantör jag har, vilket tv jag har och märket på min digitaltv-box. Efter 5minuter av inställningar var allt klart. Allt som behövs är en HDMI kabel mellan One och boxen. Om jag har förstått det rätt så konfigurerar sig One efter din digitaltv box utan att kräva något speciellt från din TV-leverantör. Allt den gör är att styra din TV och box via röst eller handkontroll vilket borde betyda att alla kan se på tv via in Xbox One.

Kändes dock lite konstigt att prata med TVn men alla kommandon har fungerat bra än så länge

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Nej, dock så är min tv och internetleverantör ett väldigt litet och lokalt företag. "OneGuide" frågade mig vilken leverantör jag har, vilket tv jag har och märket på min digitaltv-box. Efter 5minuter av inställningar var allt klart. Allt som behövs är en HDMI kabel mellan One och boxen. Om jag har förstått det rätt så konfigurerar sig One efter din digitaltv box utan att kräva något speciellt från din TV-leverantör. Allt den gör är att styra din TV och box via röst eller handkontroll vilket borde betyda att alla kan se på tv via in Xbox One.

Kändes dock lite konstigt att prata med TVn men alla kommandon har fungerat bra än så länge

Nice , tror dock inte att det kommer fungera på samma sätt , tvivlar på att comhem kommer att fungera med detta. Samt hur är det med ljudsync osv? blir det inte extra inputlagg när det är ännu en box som skall vara ivägen för bilden innan den kommer till teven?

Hur kör du ljudet?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Nice , tror dock inte att det kommer fungera på samma sätt , tvivlar på att comhem kommer att fungera med detta. Samt hur är det med ljudsync osv? blir det inte extra inputlagg när det är ännu en box som skall vara ivägen för bilden innan den kommer till teven?

Hur kör du ljudet?

Jag ser inte varför det inte skulle fungera med Com Hem ifall tv-boxen har HDMI ut. Skulle tippa på minst 80% chans att det fungerar men vi får väl se nästa år.

Angående ljud så kör jag ljudet optiskt via min tv-box till min soundbar under TVn. Inget lagg eller ljudproblem än så länge.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Tänkt skaffa en Xbox one från Tyskland.

måste jag fråga dig några frågor

1'fungerar xbox live ?

2"fungerar det att köpa spel från xbox live?

3'kan man skaffa Xbox live guld på Xbox one i affären i Xbox one ?

Tack om ni svarar

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag ser inte varför det inte skulle fungera med Com Hem ifall tv-boxen har HDMI ut. Skulle tippa på minst 80% chans att det fungerar men vi får väl se nästa år.

Angående ljud så kör jag ljudet optiskt via min tv-box till min soundbar under TVn. Inget lagg eller ljudproblem än så länge.

Ja vi får väll se när den kommer till Sverige!

Men om man kör tex som jag gör idag följande

Digitalbox > HDMI > Förstärkare> HDMI >TV
Xbox > HMDI > Förstärkare > HDMI > TV

Med XBone
digitalbox > XBOX > Förstärkare > TV

har svårt att tro att det inte skapar input lagg, men det får vi se sen. Tycker det kan vara svårt att få till LIP Sync som det är idag =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Nordman:

Tänkt skaffa en Xbox one från Tyskland.

måste jag fråga dig några frågor

1'fungerar xbox live ?

2"fungerar det att köpa spel från xbox live?

3'kan man skaffa Xbox live guld på Xbox one i affären i Xbox one ?

Tack om ni svarar

1. Ja det fungerar!

2. Ja om du byter region på kontot och anknyter PayPal med engelsk adress.

3. Ja, live är samma som 360.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ja vi får väll se när den kommer till Sverige!

Men om man kör tex som jag gör idag följande

Digitalbox > HDMI > Förstärkare> HDMI >TV
Xbox > HMDI > Förstärkare > HDMI > TV

Med XBone
digitalbox > XBOX > Förstärkare > TV

har svårt att tro att det inte skapar input lagg, men det får vi se sen. Tycker det kan vara svårt att få till LIP Sync som det är idag =P

Det lägger väl till någon millisekund i inputlagg men det gör ju även din förstärkare. Förstår inte problemet att navigera med din xboxkontroll kommer ju vara överlägset snabbare mot att navigere med en fjärrkontroll oavsett.

Edit: lipsyncen är en deal mellan din förstärkare och tv.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

1. Ja det fungerar!

2. Ja om du byter region på kontot och anknyter PayPal med engelsk adress.

3. Ja, live är samma som 360.

Tack för svaret då blir det en xbox one då

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

Befinner mig i USA för tillfället. Tror ni det går att importerar en konsol där ifrån som att importera ifrån Tyskland eller Storbritannien?
Eller är det något mer man måste tänka på?

Hur är det att köpa fysiska spel till Xbox one?
Är den regionsfri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Det lägger väl till någon millisekund i inputlagg men det gör ju även din förstärkare. Förstår inte problemet att navigera med din xboxkontroll kommer ju vara överlägset snabbare mot att navigere med en fjärrkontroll oavsett.

Edit: lipsyncen är en deal mellan din förstärkare och tv.

Vi vår vänta och se, njaaa...När det kommer till lipsync är det ju inte bara förstärkaren som gör det , men skit samma vi får se helt enkelt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men hur får man tag i xbox1 redan? Samt, måste man köpa xbox medlemskap varje månad för att kunna vara uppkopplad på internet?(spel som sparar data via deras egna servrar kräver ju internet anslutning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Dum fråga kanske, men hur får man tag i xbox1 redan? Samt, måste man köpa xbox medlemskap varje månad för att kunna vara uppkopplad på internet?(spel som sparar data via deras egna servrar kräver ju internet anslutning)

Du importerar den.

Samt ja konsolen mer eller mindre kräver att du har ett guld konto, att inte ha den är lika med att du inte kan göra något annat än att spela SP spel, du kan inte enns streama o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hmm, ok detta låter ju positivt iofs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Du importerar den.

Samt ja konsolen mer eller mindre kräver att du har ett guld konto, att inte ha den är lika med att du inte kan göra något annat än att spela SP spel, du kan inte enns streama o.s.v.

Okej, Amazon eller? Är det krångligt att beställa eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Okej, Amazon eller? Är det krångligt att beställa eller?

Vad jag har hört så är den språk låst men ta inte mitt ord för det läste bara något inlägg snabbt om det, så ska du importera se till att du importerar från UK.

Samt ja amazon.co.uk ska gå bra så vitt jag vet, kommer inte köpa en Xbox one själv så, inte tills ett drös spel jag vill spela blir annonserade.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vad jag har hört så är den språk låst men ta inte mitt ord för det läste bara något inlägg snabbt om det, så ska du importera se till att du importerar från UK.

Samt ja amazon.co.uk ska gå bra så vitt jag vet, kommer inte köpa en Xbox one själv så, inte tills ett drös spel jag vill spela blir annonserade.

Källa på det? Det ska finnas språk för de länder som konsolen har lanserat! Tråkigt om det stämmer, köpte min från Tyskland. Fattar nada av det språket!

Permalänk
Medlem

Nej det är lugnt, man sätter land när man startar X1 och att föredra då är UK om man vill snacka Engelska :). Så om X1 är tysk, fransk eller engelsk spelar det ingen roll, det enda som är skillnad är strömkablar..

och sorry för jag inte fatta att du bodde i USA "Knuckles", är lite trög ibland

Permalänk
Medlem

Hur har ni köpt den redan?

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Blu3n0va:

Hur har ni köpt den redan?

Gissar på att de importerat den själva eller köpt import-exemplar genom game, gamestop eller liknande i Sverige

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Gissar på att de importerat den själva eller köpt import-exemplar genom game, gamestop eller liknande i Sverige

Kostar det extra att göra så, vad ligger priset på ?

Permalänk
Forumledare
Skrivet av Blu3n0va:

Kostar det extra att göra så, vad ligger priset på ?

Det får du nog kolla upp med respektive återförsäljare

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord