Gubbar och tanter med PS4.

Permalänk
Medlem

Gubbar och tanter med PS4.

Tjena!

Jag är snart 40 och tänkte höra om det finns några andra gubbar/tanter i vårt lilla land som har köpt PS4. Tyvärr så har jag inte så många kompisar som delar mitt intresse för spel så min kompislista är rätt tom. Vore roligt att hitta några väldigt casual gamers att spela ex. BF4 med. Jag är inte jättebra, men inte jättedålig heller. Vore bara kul att hitta några likasinnade.

Jag menar inte att jag har något emot att lira med yngre förmågor, men det kan vara svårt att hålla uppe tempot ibland.

Vad tror ni? Finns ni där ute, tanter och farbröder?

/S

EDIT:
Här är listan på nicks, jag uppdaterar så fort det dimper ner nya:

suxeeder
MasLegio
Fredag
olotob
Exculpo_
daswede
Kofotsjanne
Nickar Dunder__
MelleQ
Tenechan
emsee78
oakface
Rettan
Tommy_TS
ReGGaeBAWS
unehed
Jolly-Pumper
Tisse83
ArmedDarklord
Liljagare

Permalänk
Skrivet av Suxeeder:

Tjena!

Jag är snart 40 och tänkte höra om det finns några andra gubbar/tanter i vårt lilla land som har köpt PS4. Tyvärr så har jag inte så många kompisar som delar mitt intresse för spel så min kompislista är rätt tom. Vore roligt att hitta några väldigt casual gamers att spela ex. BF4 med. Jag är inte jättebra, men inte jättedålig heller. Vore bara kul att hitta några likasinnade.

Jag menar inte att jag har något emot att lira med yngre förmågor, men det kan vara svårt att hålla uppe tempot ibland.

Vad tror ni? Finns ni där ute, tanter och farbröder?

/S

Vi finns! Jag är, liksom du, gammal nog att komma ihåg när det hetaste man kunde spela på var Game&Watch, Vectrex och Atari 2600.
Tyvärr, för din del alltså, är det en Xbox One som UPS försökte leverera idag när jag inte var hemma (Aaaargh!). Min PS4 förhandbsokning på Webhallen lämnade jag i julens goda anda över till någon annan lycklig i kösystemet så jag kan inte spela med dig men jag kan i alla fall öka ditt hopp om att hitta likasinnade för jag garanterar att dom finns. Även om kanske dom flesta av oss gubbar och tanter tyvärr har mer pengar än tid att lägga på detta fantastiska intresse.
Jag är för övrigt pinsamt dålig på FPS:er...

Permalänk
Medlem

39 här men ngn PS4 blir det nog inte förän nästa höst. Finns liksom inga spel som lockar än.

Permalänk
Medlem

Gött. Det finns några alltså.

Men, fler med PS4:a vore skoj? Finns ni där ute?

/S

Permalänk

Vi finns så klart men personligen har jag inte ägt någon PS sedan PS2. Blir Xbox denna generationen med av lite olika anledningar.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog skaffa One också senare. En om året framöver blir nog lagom. PS4 nästa år och One 2015

Permalänk
Medlem

Oldsquad! Jodå, PS4 kommer det bli men först när det finns fler spel till den! Får se till våren eller om jag ska vänta till sommaren.

Apropå gamla konsoler och sånt, har kvar alla, ofc. Fattar inte hur mycket skit man lirat på dem och tyckte det såg bra ut.

Iofs tycker jag idag att det är mer yta än "innehåll" i spel. Men det är jag det!

Edit:

Jodå. Lär bli en One också så småningom.......

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Suxeeder:

Tjena!

Jag är snart 40 och tänkte höra om det finns några andra gubbar/tanter i vårt lilla land som har köpt PS4. Tyvärr så har jag inte så många kompisar som delar mitt intresse för spel så min kompislista är rätt tom. Vore roligt att hitta några väldigt casual gamers att spela ex. BF4 med. Jag är inte jättebra, men inte jättedålig heller. Vore bara kul att hitta några likasinnade.

Jag menar inte att jag har något emot att lira med yngre förmågor, men det kan vara svårt att hålla uppe tempot ibland.

Vad tror ni? Finns ni där ute, tanter och farbröder?

/S

Här har du en gubbe som funderar på att köpa mig en PS4 (och senare även en XBONE). Väntar med köpet av samma anledning som "ozo64".

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

Blev en ps4 här med..

Dock bara med Black Flag så länge!

Permalänk

Här har du en "gubbe" på 47 år som precis har köpt PS4. Dom spel som jag har än så länge är, FIFA 14, KILL ZONE och GT6. Det första jag gjorde med PS4'an, var att byta ut den slöa 5400rpm hårddisken på 500GB, mot en snabb SSD-Samsung EVO 840 250GB. Den storleken räcker till för mig. Kan nämna att jag har en PS3 kompis, som är lika gammal. Han kommer att så småningom gå över till PS4.

/ AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

36 årig gubbe som väntar på min ps4 killzone mega bundle som kommer med Tomten. Jag kommer få Black flag, Call of duty och även lite spel till grabben som vi kommer spela tillsammans som knack, swap Force och lego marvel.

Mitt ps id är MelleQ
Jag skriver "gubbe" som medelande när jag skickar en förfrågan.

Permalänk
Medlem

Det blir nog en PS4 för mig med så småningom. Än så länge förstår jag inte varför jag behöver byta ut min PS3a som funkar utmärkt, det finns ju inga nya lockande funktioner på en PS4a. Iaf inte än så länge.
btw, strax 47 år.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

38-åring med bara Killzone-bundle än så länge men fler spel kommer. Lego Marvel dyker upp till sonen på julafton...
Spel:

Killzone
Lego Marvel
Tomb Raider

Nick: Dunder__

Edit: Alltså mitt nick är "Dunder__" inte "nickar Dunder__"

Permalänk
Medlem

Bara 28 här men min vänlista är tom! Skulle gärna lira lite casual med nägra gubbar! Dock inte BF då jag imte är mycke för fps! Släng gärna en invite till Kofotsjanne! Ses!

Visa signatur

- Corsair Obsidian 800D - Corsair AX 1200W - Asus Maximus Extreme-Z - SandyBridge 2600K - Asus GTX 580 SLI - 2x8Gb RAM - Intel 510 250GB - 3x 2GB WD Caviar Black - Dell U3011 -

Permalänk
Skrivet av Suxeeder:

Tjena!

Jag är snart 40 och tänkte höra om det finns några andra gubbar/tanter i vårt lilla land som har köpt PS4. Tyvärr så har jag inte så många kompisar som delar mitt intresse för spel så min kompislista är rätt tom. Vore roligt att hitta några väldigt casual gamers att spela ex. BF4 med. Jag är inte jättebra, men inte jättedålig heller. Vore bara kul att hitta några likasinnade.

Jag menar inte att jag har något emot att lira med yngre förmågor, men det kan vara svårt att hålla uppe tempot ibland.

Vad tror ni? Finns ni där ute, tanter och farbröder?

/S

Halloj! jag anmäler mig!

46 årig yngling som spelar & snor konsolltid från barnen när dom sover

En ny PS4 är ju på väg med Tomten denna jul, men va fan! det är väl rätt tunt just nu med schyssta spel - eller?

Permalänk
Medlem

38 år här.Tror man aldrig blir äldre än 20 hehehe.Tyvärr snor ju barnen tvspels dosan hela tiden och chansen att få sätta sig i lungn o ro o spela ett bra spel är ju minimal innan killarna kommer o stör hehe.Men om 14 år flyttar dom väl hemifrån så bara vänta (

Visa signatur

Psn nick daswede

Permalänk
Medlem

Ännu en gubbe på 36. Blir en PS4 såsmåningom. Första gången jag inte har Sonys nya konsol dag ett. Saknar Wipeout, SSX, MotorStorm och liknande bland releasespelen. Dessutom har jag en backlog på PS3, bl a Last of Us och Killzone 3. Ska klara GTA5 med.

De spel jag vill ha närmast i ordningen är:
Driveclub
Metal Gear Solid
Watch Dogs
Killzone antar jag att jag köper bundlat och övriga spel vill jag se mera av innan jag bestämmer mig eller så inväntar jag realådan.

"Floppar" både MGS och Driveclub inväntar jag nog med hösten, då en hel drös med spel jag vill ha släpps. Men den risken känns liten...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Härligt, vi är ju ett gäng!

Skriv med era PSN nick, om ni vill fylla upp er kompislista...

suxeeder är mitt.

S

Permalänk
Medlem

Aloha,

37:årig trebarnsfar som mest spelar NHl14 (Xbox360) offline med grannen. Så småningom kommer jag nog att gå över till Playstation 4.

Permalänk

Är också i den ålder som verkar vara aktuell för denna tråd. Har ingen PS4 ännu men det kan bli en efter nyår om xbox one inte verkar vara något att ha eller inte dyker upp förrän i höst. Äger en 360 i nuläget.

Går det att organisera en grupp för lite vuxnare spelare här på sweclockers? Har fram och tillbaka varit med i en amerikansk klan för mognare gamers, det har varit grymt bra de perioder jag kunnat spela (har två små barn). Är liksom en annan känsla om man vet att det inte är en tioåring som man lirar mot.

Permalänk
Medlem

Har också blivit med PS4 efter att ha varit långvarig anhängare av 360, min vänlista gapar dock tom, så släng iväg en invite till Exculpo_ så bygger vi på listorna!

Har än så länge endast Killzone dock (plus gratisspelen från PS store)..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Är också i den ålder som verkar vara aktuell för denna tråd. Har ingen PS4 ännu men det kan bli en efter nyår om xbox one inte verkar vara något att ha eller inte dyker upp förrän i höst. Äger en 360 i nuläget.

Går det att organisera en grupp för lite vuxnare spelare här på sweclockers? Har fram och tillbaka varit med i en amerikansk klan för mognare gamers, det har varit grymt bra de perioder jag kunnat spela (har två små barn). Är liksom en annan känsla om man vet att det inte är en tioåring som man lirar mot.

Jo. Jag är själv student och föredrar att lira med 30 plussare när jag väl lirar. Det kan bero på att äldre folk är mer seriösa generellt men även mer avslappnade på samma gång(svårt att förklara riktigt bra). Det är en kombination som passar mig. Medan många yngre är antingen hyperseriösa, spelar typ 10 timmar per dag, skolkar från skolan eller så är de omogna offer. Det finns de som inte är någon av alternativen eller men de brukar finnas i mindre mängder, framförallt bland de under 25 år.

OT: Jag och två av mina bästa kompisar, vi är alla i de yngre 20 års åldern, funderar på att skaffa PS4 nu till senvåren. Vi har alla väntat på att få ett bundle med MGS5 på köpet. Men det skulle kunna vara kul om man kunde få till en grupp. Kanske inte åldersdiskriminera så vi yngre förmågor också kommer till skott
Varför inte en klassisk Sweclockers-grupp? De har en lång och anrik historia av en bra anledning; de funkar bra.

Permalänk
Medlem

Är man för ung för att joina om man snart är 32? Känner mig verkligen som en gubbe ibland

Har både PS3, PS4 och XBOX360, blir väl en XBOX One till slut också när priset dalar lite. Spelar lite allt möjligt, gärna Co-op kampanjer på spel, kul att hjälpas åt!
Men som sagt, jag kanske är för ung =/

Permalänk
Medlem

Gubbe 43 här med PS4, skickade just friend invites till suxeeder & Exculpo_. Som någon skrev, man blir aldrig äldre än 20. Gott initiativ att skapa gubbe/tant-lista! Adda gärna mig ni andra också, PSN nick olotob.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Suxeeder:

Härligt, vi är ju ett gäng!

Skriv med era PSN nick, om ni vill fylla upp er kompislista...

suxeeder är mitt.

S

Fredag
(min PS3 har ingen uppkoppling för tillfället, men känn er fria att adda sålänge. Bara skriv vem ni är, får en del spam)

Men uppdatera förstaposten med allas nick till att börja med. Ni som redan har PS4 får väl organisera nått så hakar vi eftersläntrare på när det går att köpa en PS4, haha

Man fyller väl gubbe vid 30?

Kanske man kan döpa "klanen" till Gubbfyran? (ser gärna "tanter", men risken känns liten här, haha)
Eller nått, så vi vet vilka som inbjuder.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

MasLegio, 39

kör mest AC4 just nu. Bara det var värt konsolen tycker jag. Kände mig som Röde Piraten när ljudet av när mina röda segel fylldes ut fullt i vinden och mina män började sjunga piratsånger kom ur mitt surroundsystem.

Permalänk
Medlem

Roligt roligt.

Jag har uppdaterat första inlägget med en lista på alla som har yppat sina nicks.

S

Permalänk
Medlem

Nu är jag förvisso inte gubbe än, har 4 månader kvar till detta, men om folk vill spela med "ynglingar" också så kan ni adda Tenechan.

Nu har jag förvisso spelat mest Resogun ( finns MP för det ) äger dock BF4 samt Killzone.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jajamensan! 35 år här med PS4. Än så länge blir det mest Fifa 14 och lite NFS Rivals.
PSN: emsee78

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Ar 36, sa visst finns det gubbar som spelar har. Dock smabarnsforalder sa det blir inte massor av speltid som forr i tiden.
Fick tag pa en ps4 idag under HK releasen
Har verkar det inte vara nagra problem med att fa tag pa en om man vill ha en. Ett tips for er som vill importera ett sa kostar den 3380HKD for basic versionen, det blir ungefar 3000 SEK.
SES hemma i Sverige

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200