Köpte mig en PS4. Suck...

Permalänk
Medlem

Köpte mig en PS4. Suck...

Så jävla dum man är, men gjort är gjort. Bara massor med fördummande skräpspel. Sitter och kör Mercenary Kings och Pinball Arcade på en modern nextgen-konsol. Enda roliga. Jag behöver stöd.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Så jävla dum man är, men gjort är gjort. Bara massor med fördummande skräpspel. Sitter och kör Mercenary Kings och Pinball Arcade på en modern nextgen-konsol. Enda roliga. Jag behöver stöd.

Finns många roliga spel faktiskt. De jag har som jag gillar är:

Need for Speed Rivals
Tomb Raider
Killzone Shadow Fall
Fifa 14
Towerfall Ascension
Infamous

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

om GTA V kommer i en ny utgåva med 1080p 60 fps och ingen motion blur samt liiiite förbättrad grafik köper jag ett PS4 på direkten annars finns det noll titlar som lockar till köp kanske watch dogs om det fungerar skitdåligt på PC

kan man inte spela några gamla spel än på ps4an?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

InFamous Second Son
Need For Speed Rivals
FIFA 14
Tomb Raider
Watch_Dogs om du inte planerade det till datorn

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Det är precis som 4K för stunden. Du borde ha kollat upp spelen innan du köpte en PS4. Men väntar du ett tag så kommer det nog mycket intressanta spel.

Permalänk

Inte för att låta otrevlig men var det någon som tvingade dig att köpa den? Hade du kollat upp vilka spel där fanns innan så hade du kunnat vänta att köpa den.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

Kontakta en it-psykolog för professionell hjälp?

Permalänk
Medlem

Luktar lite troll i den här tråden.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag PS4 enbart för Mirror's Edge-rebooten som lär komma om några år... haha
Tills dess får demoversionerna på PSN-butiken underhålla.
Iofs kommer Oddworld: New 'n Tasy (Abe's Oddysee HD) ut när somhelst nu också, funtar starkt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Själv köpte jag PS4 enbart för Mirror's Edge-rebooten som lär komma om några år... haha
Tills dess får demoversionerna på PSN-butiken underhålla.
Iofs kommer Oddworld: New 'n Tasy (Abe's Oddysee HD) ut när somhelst nu också, funtar starkt på det.

Mirror's Edge <3

Permalänk
Medlem

Du har inte möjlighet att returnera den då?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Arghuleh:

Så jävla dum man är, men gjort är gjort. Bara massor med fördummande skräpspel. Sitter och kör Mercenary Kings och Pinball Arcade på en modern nextgen-konsol. Enda roliga. Jag behöver stöd.

Varför köpte du den då? ;O Finns en del spel som verkar intressant i mitt tycke iaf.

Skrivet av s0sdaf:

Själv köpte jag PS4 enbart för Mirror's Edge-rebooten som lär komma om några år... haha
Tills dess får demoversionerna på PSN-butiken underhålla.
Iofs kommer Oddworld: New 'n Tasy (Abe's Oddysee HD) ut när somhelst nu också, funtar starkt på det.

Varför köpa PS4 nu dp om du väntar på ett spel som kommer om några år? PS4 lär ju vara mycket billigare då menar jag

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Luktar lite troll i den här tråden.

Hur tänkte du nu?

Permalänk
Medlem

War Thunder är gratis och roligt. Annars kommer det hur mycket fin fina spel 4-5 år framöver. Tro mig, det är ingen fel investering om det inte är så att du har fått sluta röka i en månad eller så för att ha råd med din PS4a.

Permalänk

Njut av Killzones ögongodis tills The Last of US Remastered kommer ut...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Varför köpa PS4 nu dp om du väntar på ett spel som kommer om några år? PS4 lär ju vara mycket billigare då menar jag

Av den enkla anledningen att jag inte vill ha en halv PS4. Sony tar ju alltid gradivs bort hälften av alla sina konsolers funktioner. Vill du ha samtliga funktioner får du köpa den första utgåvan.

Permalänk
Medlem

Om du precis har köpt den så har du väl öppet köp om du inte är nöjd?

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Av den enkla anledningen att jag inte vill ha en halv PS4. Sony tar ju alltid gradivs bort hälften av alla sina konsolers funktioner. Vill du ha samtliga funktioner får du köpa den första utgåvan.

Gör dom? ;o På vilket sätt?^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Om du precis har köpt den så har du väl öppet köp om du inte är nöjd?

Nja det är inte alla butiker som har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Gör dom? ;o På vilket sätt?^^

Ja. Köp en modern PS3 idag t.ex... några exempel på vad launchmaskinen har/kunde göra som inte en modern PS3 har/kan göra:

OtherOS
Bakåtkompatibilitet med PS2-spel
4 USB-portar istället för 2
Kortläsare för CF/SD/etc..
SACD-stöd
Möjligheten att mata ut HD-upplösningar via den analoga videoporten (har jag för mig, om dom inte ändrat sig på det, minns inte exakt hur det var).
Möjligheten att köra konsolen utan hårddisk
Möjligheten att installera custom firmware (inget jättekonstigt att de tagit bort detta egentligen)

dessa kommer jag på, på raka arm, listan går dock att göra betydligt längre...

Kan göra liknande listor för PlayStation 1, 2, PSP, PSVita också om du är nyfiken...

edit: såg att jag hade "vänt" på listan, fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nja det är inte alla butiker som har det.

Inte ens 14 dagars öppet köp?

Permalänk
Medlem

Frictional games SOMA som de släpper snart eller har detta kommit ut ?

Grand Turismo serien ?

Wolfenstein ? (kommer på pc med om jag minns rätt.)

gta 5 ?

Twisted metal ? (om det kommer ut någon till ps4 (kanske gör det redan)

Evolve ?

Dold text

Dying light ? Xbox one gameplay lite här men finns på PS4

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av s0sdaf:

Ja. Köp en modern PS3 idag t.ex... några exempel på vad launchmaskinen har/kunde göra som inte en modern PS3 har/kan göra:

OtherOS
Bakåtkompatibilitet med PS2-spel
4 USB-portar istället för 2
Kortläsare för CF/SD/etc..
SACD-stöd
Möjligt att mata ut HD-upplösningar via den analoga videoporten (har jag för mig, om dom inte ändrat sig på det, minns inte exakt hur det var).
Möjligt att köra konsolen utan hårddisk

dessa kommer jag på, på raka arm, listan går dock att göra betydligt längre...

Kan göra liknande listor för PlayStation 1, 2, PSP, PSVita också om du är nyfiken...

edit: såg att jag hade "vänt" på listan, fixat

PS4 är väl inte bakåtkompatibelt ändå så det spelar väl ingen roll?
Sen att dom tog bort 2 usb portar va väl för att spara plats när dom gjorde den mindre?
Kortläsare, vad har man för nytta av det i ett ps3 egentligen? ;o
HD-upplösning via analoga videoporten går väl ändå inte eller?
Köra konsolen utan hårddisk spelar väl ingen roll när det är en inbyggd?

Förstår vad du menar med denna listan, men känns som dom flesta sakerna inte kommer bli problem med i PS4?
Men om dom försämrar sina konsoller som dom verkar göra enligt dig, varför fortsätter folk köpa deras hårdvara?

Xbox360 har ju bara blivit förbättrad med dom olika modellerna

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

PS4 är väl inte bakåtkompatibelt ändå så det spelar väl ingen roll?
Sen att dom tog bort 2 usb portar va väl för att spara plats när dom gjorde den mindre?
Kortläsare, vad har man för nytta av det i ett ps3 egentligen? ;o
HD-upplösning via analoga videoporten går väl ändå inte eller?
Köra konsolen utan hårddisk spelar väl ingen roll när det är en inbyggd?

Förstår vad du menar med denna listan, men känns som dom flesta sakerna inte kommer bli problem med i PS4?
Men om dom försämrar sina konsoller som dom verkar göra enligt dig, varför fortsätter folk köpa deras hårdvara?

Xbox360 har ju bara blivit förbättrad med dom olika modellerna

Jag uppskattar absolut flera av dessa funktioner. Jo HD-upplösning funkar, kör 1080p via komponentkabel på min lite äldre PS3 (har en förstagenerations Slim, men önskar jag importerat en förstagenerations Fat från USA, launchPS3:orna i Sverige har redan dom sämre PS2-stöd än de amerikanska. Dessa är för övrigt dyra på second hand-marknaden och mycket eftertraktade).

Som jag sa är detta inget nytt för Sony, men det är det är helt enkelt deras sätt att få ner tillverkningskostnaden. Mycket riktigt har inte PS4:an mycket funktioner så det kan inte bli mycket kvar av den när Sony gjort "sin grej". För övrigt planeras det bakåtkompatibilitet för PS4:an i framtida mjukvaruuppdatering, men eftersom att det är via mjukvara finns det ingen teknisk anledning att misstänka att senare modeller inte kommer ha samma stöd.

Jag vet att samtliga grejer inte nödvändigtvis är jätteviktigt för alla, och jag kan förstå att dom tar bort en del av dom. Men då tycker jag åtminstone att de kan erbjuda en fullspäckad modell till de som fortfarande vill ha en sådan.

Vad det gäller kortläsaren så tycker jag den verkar hyfsat vettig, PS3:an lämpar sig mycket bra som foto/videospelare för material som är skapat av digitalkameror/mobiltelefoner (generellt jpg/mp4-format). De flesta har ju sin PS3 ansluten till sin största TV där de antagligen vill kolla på dessa bilder/videor, och det är inte alla som har en HTPC. Dock tycker jag den frågan är irrelevant. Varför satte Sony dit den från början om dom ändå tar bort den ganska snabbt?

Xbox360 är en helt annan story ja, har inte klagat på den. Det enda jag kan komma på, på raka arm är att dom tog bort minneskortsportarna, men de ersatte de ju med stöd för att använda USB-minnen som minneskort, så de stör jag mig inte på.

Fördelen med att köra konsolen utan hårddisk är att du slipper installera om firmware och dyl. om/när du ska byta hårddisk, samt att den fortsätter att fungera även om hårddisken kraschar. Inga jättefördelar, men alltid något.
Det tillåter ju dessutom en billigare modell utan hårddisk om man så skulle vilja (nu har det iofs. kommit ut en sådan PS3 på 12GB rätt nyligen, har inte brytt mig om den dock p.g.a. alla andra funktioner den saknar).

Varför folk fortsätter köpa konsolerna trots att de förlorat en del funktioner? Antagligen för att de inte känner till att funktionerna saknas (det är ju inte som att Sony skyltar med en stor klisterlapp på kartongen där det står NOW WITHOUT PS2 SUPPORT!), att de inte behövde dom från första början, eller så kräver de bara att prislappen är lägre och accepterar kompromissen.

Permalänk
Medlem

Han har ju rätt. Finns knappt några spel efter 6 månader och de spel som annonserats skjuts upp gång på gång plus att konsolen inte stödjer media via extern hdd!

Ångrar mig också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Möjligheten att mata ut HD-upplösningar via den analoga videoporten (har jag för mig, om dom inte ändrat sig på det, minns inte exakt hur det var).

Det kan du göra på alla PS3 modeller, finns inget de tagit bort där, vad de har därimot gjort är att ha blockat att Spela upp blu-ray filmer över Component HD eller ej.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det kan du göra på alla PS3 modeller, finns inget de tagit bort där, vad de har därimot gjort är att ha blockat att Spela upp blu-ray filmer över Component HD eller ej.

Som jag sa var jag lite osäker på den punkten.

http://www.geek.com/games/latest-ps3-model-wont-output-hd-ove...
Det var antagligen denna nyheten jag läste då, men som jag skrev i mitt första inlägg mindes jag inte huruvida Sony ändrade sig och lät funktionen vara kvar. Det är ju jättebra om dom faktiskt gjorde det isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Inte för att låta otrevlig men var det någon som tvingade dig att köpa den? Hade du kollat upp vilka spel där fanns innan så hade du kunnat vänta att köpa den.

Jo, mitt andra jag. Ryckte rent spontant i köpnerven när jag såg att den fanns fysiskt i hyllan att ta på, fast även man visste om att det inte fanns så många spel, men jag trodde att det skulle finnas roligare och mer underhållande spel.

Skrivet av TheLayer:

Han har ju rätt. Finns knappt några spel efter 6 månader och de spel som annonserats skjuts upp gång på gång plus att konsolen inte stödjer media via extern hdd!

Ångrar mig också.

Jag hoppas vi två, och de övriga, blir mer nöjda lite längre fram. Får se om jag vågar på mig nåt "AAA" spel (oftast blir man ju besviken på de flesta, iallfall från dom stora bolagen då man insett att dom bara vill mjölka pengar, samma spelsätt, inga nya ideér, det enda som skiljer sig åt är grafiken). Vill ha ett spel som är riktigt roligt som man kan spela mot/med varandra med två elle flera handkontroller. Spelen förr var ju så mycket roligare t.e.x. Speedball 2, Streets of Rage 2. Har kvar Speedball 2 på Megadrive och det är ju skitkul när man är två, i min värld tycker jag det är konstigt att än inget spel slår det i underhållningsvärde när man är två. Jag undankliver ansvar om jag har fel, då man kan bli lite trångsynt ibland.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Av just denna anledning köper jag inte konsoler när dom är helt nya, tar alltid ett tag innan fler spel
och kvalitén i spelen förbättras.

Permalänk

Skaffa infamous grymt bra spel. Sen kommer ju watch dogs och the last of us ut snart mitt ps4 agerar nu netflix/viaplay spelare. Men infamous var riktigt bra!

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64