Eas fc servers are unavailable at this time...

Permalänk
Medlem

Eas fc servers are unavailable at this time...

Hej

Vet inte om någon annan har postat detta förut, kollade runt lite men hittade inget.
Vad är det med FIFA och dem har servers? Köpte spelet och konsollen för nån månad sen och varje gång jag har försökt spela fifa 14 så kommer det där jäkla felmeddelandet fram (the eas fc servers are unavailable at this time)... googlade på det och såg att folk har haft problem med det. (januari-feb typ)
Men dem har alltså inte fixat det än?

Någon som vet hur man kan kringgå detta eller är det bara att ha tålamod?

/arg kosument!

Permalänk
Medlem

Ingen som har svar på detta?

Permalänk
Medlem

Låter som ett brandväggs/routerrelaterat problem. Googla din routers modellnamn och fifa 14 och din konsol för att se vilka portar det använder och om någon har samma problem

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Har spelat FIFA 14 felfritt i månader på Xbox One. Kontrollerat brandvägg? Vilken konsoll lirar du på?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag har detta problemet på min PC. Jag läste dock att man kunde testa att radera någon fil och sedan ladda ner den igen (tror det var spelar-profilen), och sen ska det fungera igen. Men annars vet jag inte. Detta är dock inte det värsta server-problemet EA har med FIFA, finns andra som är bra mycket värre t.ex att viss filtrering i transfer-market inte fungerar.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Har spelat FIFA 14 felfritt i månader på Xbox One. Kontrollerat brandvägg? Vilken konsoll lirar du på?

Tack för svaret. Har inte kollat här på några veckor pga att jag vart borta med jobb.
Jag lirar på Xbox one. Hur kontrollerar jag brandväggen?
Är ganska fräsh på detta här.
Tacksam för all hjälp jag kan få

Edit: Har en Technicolor TG799TSvn v2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

fungerar felfritt på min ps4 hehe
antar jag att köpte rätt konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruwgah:

fungerar felfritt på min ps4 hehe
antar jag att köpte rätt konsol

Tror inte att det handlar om rätt eller fel konsol

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan någon vara snäll o hjälpa mig med detta problemet?!

Permalänk
Medlem

Still need help.

Permalänk
Medlem

logga in på din router jag tror det är en telia router knappa in denna adress i din webbläsare http://192.168.1.1/ försök hitta din Xbox 1 ip adress och lägg in den på DMZ på routern