Kunde inte motstå suget, gick och köpte ett Wii U med Mario Kart 8 idag

Permalänk
Medlem

Kunde inte motstå suget, gick och köpte ett Wii U med Mario Kart 8 idag

Sitter med en ordentlig speldator (i signaturen) och dessutom en HTPC med ett Gigabyte GTX 780 Windforce och en i7 4770K i ett Node 304. Trots detta kunde jag inte motstå att knalla iväg och köpa mig ett Wii U med Mario Kart 8 idag, dessutom köpte jag även Donkey Kong Country: Tropical Freeze och Super Mario 3D World.

Jag är definitivt i första hand en PC gamer men Nintendo har den där magin man vill åt och nu när Mario Kart dök upp till WII U kunde jag inte hejda mig. Beställde ett gäng spel får Amazon.co.uk också. Har hyfsat starka band till Nintendo då jag i början av nittiotalet jobbade ett par år på Bergsala och fick alla spel som lagerfördes gratis hem. Fri tillgång till alla NES och SNES-spel var lite av nirvana på den tiden. Hoppade senare av Bergsala tillsammans med två kolleger (varav en var ordförande i svenska Nintendoklubben på den tiden) och öppnade en egen spelbutik. Good times!

Ni som sitter med Wii U, vilka spel är bäst? Kommer antagligen att köpa alla Nintendotitlar men finns det några vettiga 3:e-parts titlar? Känns som det som inte är Nintendo exklusivt spelas bättre på PC.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Undrar också om någon kör med Wii U GamePad High-Capacity Battery och om det är värt dryga 400:-.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Ubisoft gör en hel del spel till Wii U. Jag köpte både Zombie U och Splinter Cell Blacklist för att testa hur dom använder sig utav gamepaden i spelen och det var rätt fränt. Watch Dogs skall väl även släppas till Wii U i höst.

Jag tänkte precis i samma banor som dig när jag köpte ett Wii U då jag redan har en bra gaming PC och Nintendo gör spelen så dom passar till en console mer än till en PC som t.ex alla FPS som kommer till xbone och ps4. Man kan även boota Wii U i Wii mode och därav kan man köra gamla Wii spel vilket gör att consolen har ett extra värde enligt mitt tycke då det finns extremt bra titlar även till Wii, Megaman 9 t.ex.

På din senaste fråga så kör jag inte med High-Capacity Battery av den anledning att jag bara kör med sladd ifall den behöver laddas, jag stör mig inte på det så det är väl en smaksak.

Permalänk
Medlem

Frugan såg att Mario Kart kom till Wiiu så nu har hon bett mig köpa hanne en Wiiu så speltips framförallt till frugan uppskattas, Mario och donkey Kong och Zelda är självklara val till henne, jag dock skulle vilja ha något trevligt RPG

(på ps3 spelar hon ratchet & clank spelen och PS4:an har ännu inget som lockar henne dykt upp).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Watch Dogs skall väl även släppas till Wii U i höst.

Så vitt jag vet så har Ubisoft, EA och Activision lagt ner alla Wii U projekt.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Nejdå. Watch dogs finns fortfarande i deras releaseplan.

Legs City Stories är bra som fan till Wii U

Permalänk

Akta dig för Virtual Console! Nintendo envisas fortfarande med att ha spelen i 50Hz för oss i PAL regionen.

Annars tycker jag Zombi U är ett redigt bra spel, särskilt att spela flera

Permalänk
Medlem

Ja wow. 50Hz är ju stor skillnad. några futtiga fps. Det är såklart stor skandal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Akta dig för Virtual Console! Nintendo envisas fortfarande med att ha spelen i 50Hz för oss i PAL regionen.

va? simpelt nerdraget då dessutom eller? för det står ju faktiskt uttryckligen på de flesta att de är US-versioner.

men visst, 60hz står inget om de ska vara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Rayman jungle run är ju riktigt kul annars

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Ja wow. 50Hz är ju stor skillnad. några futtiga fps. Det är såklart stor skandal!

16,7% långsammare gameplay. Och musik i de helt optimerade spelen.

Visst, om man har vuxit upp med PAL spelen så kanske man tycker 60Hz går för snabbt. Det tycker inte jag, vissa spel är helt ospelbara i 50Hz. T.ex. Teenage Mutant Hero Turtles.

Permalänk
Avstängd

Kan man spela 2st lokalt online i mario kart?

Permalänk
Medlem

Kommer också skaffa en Wii U inom kort. Var först helt inställd på att skaffa PS4 men har svängt i frågan. Klart roligare spel till Wii U även om utbudet är mindre. Kan tipsa om kommande Hyrule Warriors och Fatal Frame. Ska bli spännande och se om Capcom släpper nästa Resident Evil till Wii U. Håller tummarna.

Permalänk
Avstängd

Hi kapacity batterietkt e gött. Skönt att veta att man har iaf 6 timmar juice vid full laddning. Bästa spelen i splitscreen (med polare) är.

1. Golf (sjul bra). Realism gämfört med wii versionen
2. Mario kart 8
3. Rayma
4Wii party & nintendoland.

Permalänk
Medlem

Kan man spela vissa spel på skärmen på handkontrollen ist för TVn? Och vilka spel isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Sitter med en ordentlig speldator (i signaturen) och dessutom en HTPC med ett Gigabyte GTX 780 Windforce och en i7 4770K i ett Node 304. Trots detta kunde jag inte motstå att knalla iväg och köpa mig ett Wii U med Mario Kart 8 idag, dessutom köpte jag även Donkey Kong Country: Tropical Freeze och Super Mario 3D World.

Jag är definitivt i första hand en PC gamer men Nintendo har den där magin man vill åt och nu när Mario Kart dök upp till WII U kunde jag inte hejda mig. Beställde ett gäng spel får Amazon.co.uk också. Har hyfsat starka band till Nintendo då jag i början av nittiotalet jobbade ett par år på Bergsala och fick alla spel som lagerfördes gratis hem. Fri tillgång till alla NES och SNES-spel var lite av nirvana på den tiden. Hoppade senare av Bergsala tillsammans med två kolleger (varav en var ordförande i svenska Nintendoklubben på den tiden) och öppnade en egen spelbutik. Good times!

Ni som sitter med Wii U, vilka spel är bäst? Kommer antagligen att köpa alla Nintendotitlar men finns det några vettiga 3:e-parts titlar? Känns som det som inte är Nintendo exklusivt spelas bättre på PC.

Pikmin 3 tycker jag du ska kolla på. Rayman Legends är också helt underbart. Sen finns det en del eShop spel som är värda att titta på t.ex. Toki Tori, Giana Sisters, The Cave, mm. Sen kanske man inte ska glömma Zelda Windwaker heller (själv klarar jag inte av det, fixar inte att det inte går att invertera Y-axeln, men sambon gillar det).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Undrar också om någon kör med Wii U GamePad High-Capacity Battery och om det är värt dryga 400:-.

Jag har det. Helt klart en förbättring om man spelar länge. Jag köpte det från Play-Asia innan det kom till Sverige och har inte ångrat det. Om det är värt 400:- för dig vet jag inte, men det är jäkligt irriterande att avbryta spelandet och jaga sladd.

Med det större batteriet går det typ att spela en hel dag. Man ställer helt enkelt plattan i laddaren en stund medan man fixar mackor, går på dass, etc och då har iaf inte jag lyckats köra slut på batteriet (vilket var fallet med originalbatteriet).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Kan man spela vissa spel på skärmen på handkontrollen ist för TVn? Och vilka spel isf?

Mario Kart 8 funkar. Toki Tori också har jag för mig och en bunke till.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Zelda Windwaker HD är riktigt bra, antagligen ännu bättre om man inte spelat orginalet, vilket jag hade gjort tidigare.
NES remix 1 och 2 är ganska roliga tidsfördriv också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nike54:

Zelda Windwaker HD är riktigt bra, antagligen ännu bättre om man inte spelat orginalet, vilket jag hade gjort tidigare.
NES remix 1 och 2 är ganska roliga tidsfördriv också.

Vad är skillnaden förutom grafiken på WWHD?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Vad är skillnaden förutom grafiken på WWHD?

Finslipade missions på slutet så man slipper segla lika galet länge och inte backtracka en evighet.
Ui förbättringar.

Glöm ej wii u golf. Sjukt grymmt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Vad är skillnaden förutom grafiken på WWHD?

Många små ändringar här och där för att göra spelet smidigare, t.ex. att animationerna när du använder wind wakern har kortats ner vilket är skönt. Gamepaden används som karta och inventory så du behöver aldrig ta upp menyn på TVn, väldigt smidigt att byta items.

Och som rippmaster skrev så har de kortat ner triforce questet, var riktigt segt förut. Men den största ändringen är Fast sailing. När du aktiverar det seglar du typ dubbelt så snabbt och vinden ändrar riktning med båten så du slipper stanna och dra fram wind wakern helatiden.

De har också lagt till "Hero Mode" om man vill ha mer utmaning. Man tar dubbelt i skada och det droppas inte hjärtan från krukor eller gräs.

Permalänk
Avstängd

Komijennu. Sweclockerstuneringen ingång? Alla in där ikv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rippmaster:

Hi kapacity batterietkt e gött. Skönt att veta att man har iaf 6 timmar juice vid full laddning. Bästa spelen i splitscreen (med polare) är.

1. Golf (sjul bra). Realism gämfört med wii versionen
2. Mario kart 8
3. Rayma
4Wii party & nintendoland.

Skaffade ett High-Capacity Battery och det gör ganska stor skillnad. Kan man leva med en sladd kopplad till handkontrollen kanske det inte är värt det men vill man köra trådlöst er det helt klart värt 400:-.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att tipsa om ZombiU, finns för 29kr inkl brevfrakt. Kolla http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1292986

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag är definitivt i första hand en PC gamer men Nintendo har den där magin man vill åt och nu när Mario Kart dök upp till WII U kunde jag inte hejda mig.

Sitter i samma sits som dig. Enda konsolen jag äger är ett Sega Master System (då föräldrarna inte visste bättre och valde det istället för ett NES ) och utöver lite SNES och N64 hos polare så har jag hållt mig undan från konsoler. Gameplayet har aldrig tilltalat mig, grafik och annan teknologi har varit föråldrad och jag vill göra så mycket mer än bara spela mina spel (mods, multiplayer, göra filmer etc), sånt som fram tills nu varit typ omöjligt.

"Next-gen"-konsolerna PS4 och Xbox One imponerar inte ett dugg på mig. Wii U försökte jag spela något lego-spel på när jag sprang förbi konsolen på Mediamarkt en gång. Men efter en 30-40 sekunders laddningstid av någon bana så stod jag inte ut och gick där ifrån.

Men så kommer Mariokart 8. Helvete också, det ser ju riktigt kul ut. Har spelat en del Mariokart till N64 hos bekanta när man var yngre så har många positiva vibbar från det spelet. Grafiken, tack vare dess stil, ser jävligt trevlig ut. Tempot är trevligt, musiken är trevlig. Kanske har man äntligen hittat ett spel man kan lira med/mot tjejen utan att ge henne råstryk?

Dock känns det lite sådär att slänga ut 3000 för att kunna spela 1 spel. New Super Mario Bros U är nog det enda andra spel jag sett som tilltalar mig en aning, tyvärr.

Hur känner du med inköpet såhär 2v senare. Är Mariokart något man spelar sönder snabbt eller har det lite livslängd?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Sitter i samma sits som dig. Enda konsolen jag äger är ett Sega Master System (då föräldrarna inte visste bättre och valde det istället för ett NES ) och utöver lite SNES och N64 hos polare så har jag hållt mig undan från konsoler. Gameplayet har aldrig tilltalat mig, grafik och annan teknologi har varit föråldrad och jag vill göra så mycket mer än bara spela mina spel (mods, multiplayer, göra filmer etc), sånt som fram tills nu varit typ omöjligt.

"Next-gen"-konsolerna PS4 och Xbox One imponerar inte ett dugg på mig. Wii U försökte jag spela något lego-spel på när jag sprang förbi konsolen på Mediamarkt en gång. Men efter en 30-40 sekunders laddningstid av någon bana så stod jag inte ut och gick där ifrån.

Men så kommer Mariokart 8. Helvete också, det ser ju riktigt kul ut. Har spelat en del Mariokart till N64 hos bekanta när man var yngre så har många positiva vibbar från det spelet. Grafiken, tack vare dess stil, ser jävligt trevlig ut. Tempot är trevligt, musiken är trevlig. Kanske har man äntligen hittat ett spel man kan lira med/mot tjejen utan att ge henne råstryk?

Dock känns det lite sådär att slänga ut 3000 för att kunna spela 1 spel. New Super Mario Bros U är nog det enda andra spel jag sett som tilltalar mig en aning, tyvärr.

Hur känner du med inköpet såhär 2v senare. Är Mariokart något man spelar sönder snabbt eller har det lite livslängd?

Har tyvärr inte hunnit spela jättemycket sedan jag köpte Wii U:t men har klämt ett hyfsat gäng timmar i Mario Kart 8 och Donkey Country Tropical Freeze och även "provspelat" Super Mario 3D World. Måste säga att jag är imponerad! Både Mario Kart och Donkey Kong är lysande, Mario måste jag spela mer för att kunna uttala mig om men det ser mycket lovande ut.

Shoppade även några extra spel på Amazon UK bla. Pikmin 3 (älskade det första), Wonderful 101 (rekommenderat av Total Biscuit), Zelda Windwalker HD och Super Mario Bros U. Klart bättre priser på Amazon UK på de flesta Wii U-spelen jämfört med svenska butiker det gäller dock inte alla titlar.

Är man det minsta intresserad av Nintendos egna grejor och vill uppleva dem med riktig HD-upplösning så är Wii U:n ett givet köp. Visst det finns inte mängder med spel men har man även en schysst PC så är ju det knappast ett jätteproblem. Man kör de Nintendogrejorna på Wii U:n och allt annat på PC:n.

Jag tror livslängden på Mario Kart 8 är mer eller mindre oändlig...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Köpte Wii U i tisdags också med Mario Kart 8. Minns faktiskt inte att jag haft så roligt med ett spel tidigare. Har även passat på att köpa några gamla godingar till Wii (som jag spelar på Wii U) så nu äger jag även Xenoblade, The Last Story och Project Zero 2. Ser fram emot Hyrule Warrios, X och Fatal Frame (förutom Nintendos egna spel förstås).

Apropå lagringen, är det någon som har koll på hur det fungerar? Det verkar som allt automatiskt sparas i enhetens flashminne. Kommer det automatiskt styras över tilll USB-hårddisken när det interna lagringsutrymmet börjar ta slut?

Kan passa på att tipsa om att man kan köpa ZombiU för endast 29 kr på Electroworld: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spel-till-ni.... Det roliga med det spelet är att alla "proffsrecensenter" typ sågar det medan vanliga konsumenter som köpt spelet verkar tycka det är riktigt bra. Jag ska nog köpa det bara för att det är så billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Köpte Wii U i tisdags också med Mario Kart 8. Minns faktiskt inte att jag haft så roligt med ett spel tidigare. Har även passat på att köpa några gamla godingar till Wii (som jag spelar på Wii U) så nu äger jag även Xenoblade, The Last Story och Project Zero 2. Ser fram emot Hyrule Warrios, X och Fatal Frame (förutom Nintendos egna spel förstås).

Just bakåtkompabiliteten med Wii känns det som att många glömmer. Det är skitsmutt att kunna spela sina gamla Wii spel och även om man inte har några sen tidigare så finns det ju många Wii spel som är väl värda att spela och som man ofta hittar billigt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Blev tamefan en beställning på wii u mariokart-paketet. Hoppas det är så bra som alla säger

Frågan är bara vad det finns för fler spel till wii u som jag kan vara intresserad av. Känns som att dendär koden man får med kommer att gå till New super mario bros u, då det är det enda som verkar intressant

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!