749kr för en xBox One kontroll med USB-kabel?

Permalänk
Medlem

749kr för en xBox One kontroll med USB-kabel?

Tänkte köpa en xBox One kontroll till min PC och letade då efter en med USB-kabel. Saken är den att det kostar 749kr för en kontroll med USB kabel på Webhallen, är detta normala priser? Hittar inte direkt någon annan försäljare som säger att de har med denna kabel. Webhallen har även en annan deal för 599kr, men där antar jag att det bara är själva kontrollen?

Är det helt enkelt så här dyrt för en xBox One kontroll?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Avstängd

Annars får du nog vänta på en kina-kopia.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eller så köper du en sådan här http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/124104-microsoft...

Same shit typ...

Permalänk
Medlem

Är det inte bara en helt vanligt micro usb kontakt på en Xbox One kontroll?

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shockwave:

Tänkte köpa en xBox One kontroll till min PC och letade då efter en med USB-kabel. Saken är den att det kostar 749kr för en kontroll med USB kabel på Webhallen, är detta normala priser? Hittar inte direkt någon annan försäljare som säger att de har med denna kabel. Webhallen har även en annan deal för 599kr, men där antar jag att det bara är själva kontrollen?

Är det helt enkelt så här dyrt för en xBox One kontroll?

Blir nog billigare när xbox one har släppts i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jo, tänkte på det. men alla tjatar ju om hur jäkla bra den nya kontrollen är. Känns som att det är lika bra att investera i ny teknik.

Jaja, får väl sluta lipa och punga ut nästa en tusenlapp på det då.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thompson:

Är det inte bara en helt vanligt micro usb kontakt på en Xbox One kontroll?

japp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Den du länka överst är för 749.- är ju med "Play & Charge Kit".
Om det fungerar som på X360 så fungerar inte den kabeln för att "spela via pc" med. Det gör bara att man kan ladda ned laddningsbara batteriet antingen under tiden du spelar eller bara via usb på pc eller xbox när man inte spelar
Så prisskillnaden är just för play and charge kittet.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Den du länka överst är för 749.- är ju med "Play & Charge Kit".
Om det fungerar som på X360 så fungerar inte den kabeln för att "spela via pc" med. Det gör bara att man kan ladda ned laddningsbara batteriet antingen under tiden du spelar eller bara via usb på pc eller xbox när man inte spelar
Så prisskillnaden är just för play and charge kittet.

Vilken kabel ska jag ha för att använda till datorn då?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Den för 749kr är ju vanliga Xbox One kontroll med denna http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/187987-xbox_one-...

Det är ju samma som exempelvis: http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/78013-microsoft-... fast för Xbox One

Så bättre är väl att köpa bara kontrollen och ta en egen sladd

Permalänk
Medlem

SOrry för lite off topic men:
Har själv använt xbox 360 kontrollen till o spela PC spel i ett par år, och älskar det. Nu har jag även en PS4a (som jag aldrig använder dock) men hört att deras kontroller även går att använda till PC. Så frågan är om man skulle köra på den till sina PC spel eller köra på en ny xBone kontroll (nåt av detta blir det varjefall för o uppgradera sig).
Om ps4 kontrollen går, är det samma kompatibilitet som spelen som funkar med xbox360/One kontrollen då?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Shockwave:

Vilken kabel ska jag ha för att använda till datorn då?

Det vet jag inte hur Xbox One fungerar med. Men gissar på att play-and-charge kit inte fungerar då det inte fungerar på Xbox360. Men kan ju vara förbättrat nu

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Testa det här:
http://www.wpcentral.com/guide-use-xbox-one-controller-pc

Skuggade endast igenom det snabbt, inget jag har testat heller

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

SOrry för lite off topic men:
Har själv använt xbox 360 kontrollen till o spela PC spel i ett par år, och älskar det. Nu har jag även en PS4a (som jag aldrig använder dock) men hört att deras kontroller även går att använda till PC. Så frågan är om man skulle köra på den till sina PC spel eller köra på en ny xBone kontroll (nåt av detta blir det varjefall för o uppgradera sig).
Om ps4 kontrollen går, är det samma kompatibilitet som spelen som funkar med xbox360/One kontrollen då?

PS4 använder sig av bluetooth så antar att din dator måste ha bluetooth för att det ska funka.

OBS!!!
Jag är inte säker på detta, såg några kompisar köra nåt spel på sin macbook med en PS3 (TRE) kontroll och har för mig han sa att man kopplar genom bluetooth, kommer inte riktigt ihåg.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

SOrry för lite off topic men:
Har själv använt xbox 360 kontrollen till o spela PC spel i ett par år, och älskar det. Nu har jag även en PS4a (som jag aldrig använder dock) men hört att deras kontroller även går att använda till PC. Så frågan är om man skulle köra på den till sina PC spel eller köra på en ny xBone kontroll (nåt av detta blir det varjefall för o uppgradera sig).
Om ps4 kontrollen går, är det samma kompatibilitet som spelen som funkar med xbox360/One kontrollen då?

PS3 kontrollen kan man köra via usb sladd med ett program så bör gå med 4an.

Permalänk
Medlem

e la bara köpa enbart kontrollern, den för 599kr från webhallen och sen ha en vanlig micro usb kabel o köra?

http://news.xbox.com/2014/06/xbox-one-pc-drivers-for-xbox-one...

"Simply download the drivers, connect your Xbox One controller to your computer through a micro USB cable and you’ll be gaming in no time."

dunno riktigt om man kan köra trådlöst dock... med blåtand?

edit: ps4 kontrollern ska väl också få drivrutiner till PC...tror mig läst de någonstanns..

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

http://www.tvspelskungen.se/xbox360-pc-wireless-gaming-receiv... kanske funkar med xbox one kontroll också? Om du har trådlösa dosor redan alltså.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Vilken kabel ska jag ha för att använda till datorn då?

En vanlig micro-usb fungerar finfint. Du kanske tillochmed har en liggande nånstans om du handlar mycket prylar.

Skrivet av Nima2001:

SOrry för lite off topic men:
Har själv använt xbox 360 kontrollen till o spela PC spel i ett par år, och älskar det. Nu har jag även en PS4a (som jag aldrig använder dock) men hört att deras kontroller även går att använda till PC. Så frågan är om man skulle köra på den till sina PC spel eller köra på en ny xBone kontroll (nåt av detta blir det varjefall för o uppgradera sig).
Om ps4 kontrollen går, är det samma kompatibilitet som spelen som funkar med xbox360/One kontrollen då?

Har en DS4 och den fungerar bra på PC. Det finns program som emulerar Xbox360-kontrollen, typ http://forums.pcsx2.net/Thread-DS4Windows-yet-another-DualShock-4-driver och http://forums.pcsx2.net/Thread-DS4Windows-Another-fork-another-thread.

De enda problemen jag stött på är att i vissa spel måste man kryssa i en ruta i programmet som "gömmer" Dualshock4-kontrollen från systemet, annars freakar spelet ut när man har både en Dualshock och en emulerad 360 pad igång samtidigt. Och så verkar det som att spakarna på DS4 inte "når" lika långt ut i hörnen som min Xbone pad av någon anledning, vilket gör att jag inte kan springa diagonalt i pratsekvenserna i Dynasty Warriors 8 med Dualshocken. Man saktar liksom ner och börjar gå istället.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

http://www.tvspelskungen.se/xbox360-pc-wireless-gaming-receiv... kanske funkar med xbox one kontroll också? Om du har trådlösa dosor redan alltså.

En sånhär har jag med xbox 360 kontrollen. Funkar fint och skulle nog inte gå tillbaka till att spela med sladd varken för PS4 kontrollern eller Xbone .

Så nu är frågan om denna trådlösa adaptern funkar med Xbone kontrollen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om den trådlösa adaptern funkar som mottagare för xbone kontroller med?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Ingen som vet om den trådlösa adaptern funkar som mottagare för xbone kontroller med?

Nej, den fungerar inte. Är tydligen en helt annan signal. Vi får vänta på att MS släpper en variant för Xbone.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Nej, den fungerar inte. Är tydligen en helt annan signal. Vi får vänta på att MS släpper en variant för Xbone.

Ok.. tack.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Här har du ett bra erbjudande för allt du behöver för dosan att funka med pc.
http://www.amazon.de/gp/product/B00CM1KUHS/ref=ox_sc_act_titl...
Frakten från amazon brukar ta ungefär en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eggi8finger:

Här har du ett bra erbjudande för allt du behöver för dosan att funka med pc.
http://www.amazon.de/gp/product/B00CM1KUHS/ref=ox_sc_act_titl...
Frakten från amazon brukar ta ungefär en vecka.

tja.
beställt en såndär nu. Hoppas den funkar som den ska med PC och att den funkar som den ska med de äldre spelen som tidigare funkat bra med den gamla xbox 360 kontrollern.
Brukar beställa från amazon.co.uk så det vet jag funkar bra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

fått detta paket nu.. tror jag missuppfattade dock.. det går alltså itne köra xbone kontrollen trådlöst till PC? man måste ha den wired ?

Edit:
Ok då dykar några fler frågeställningar upp.

1. Jag har en liten USB 3.0 hub med vanliga USB 3.0 uttag och några USB 1Ampere charging slots och en 2Ampere charging slot. Vilken bör jag köra med denna kontrollen? Googlade runt lite och fick itne direkt något svar så körde den i 1ampere laddningssloten och den verkar laddat som den ska (med play and charge kittet och batteripaketet som hörde till). Lampan blev orange och sen vit efter ett par timmar. Eller bör jag köra den i vanliga USB3 slotsen? (tror dom kör på 0.5 ampere?)

2. Eftersom jag nu insett att det itne funkar wireless behöver jag ha en förlägningssladd till den sladden som följde med. Ska man köra en USB 3.0 förlägningssladd då för att den samtidigt skall kunna ladda om man vill?

Tack för svar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Ja med sladd.

Skrivet av Nima2001:

fått detta paket nu.. tror jag missuppfattade dock.. det går alltså itne köra xbone kontrollen trådlöst till PC? man måste ha den wired ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Pruple:

Ja med sladd.

Trist..
Jag editade min post efter du svarat.. Har du lust o kika på mina nya frågeställningar och se om du har svar på nåt?

Tack

Visa signatur

Citera för svar!