Konsol port med andra ord

Permalänk
Medlem

Konsol port med andra ord

Hej!

Argumenterar med en kille på youtube och har tappat bort mig lite. Jag kommer inte på vad det heter när ett spel inte är så "bearbetat", alltså en dålig port från en konsol till dator. Till exempel GTA IV, det är en dålig konsolport, men är .... vafan heter det?!?!?

Ursäkta, det här är nog den mest onödiga tråden någonsin :S

Tackar för svar!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Skrivet av Buzz996:

Hej!

Argumenterar med en kille på youtube och har tappat bort mig lite. Jag kommer inte på vad det heter när ett spel inte är så "bearbetat", alltså en dålig port från en konsol till dator. Till exempel GTA IV, det är en dålig konsolport, men är .... vafan heter det?!?!?

Ursäkta, det här är nog den mest onödiga tråden någonsin :S

Tackar för svar!

dåligt optimerat? konverterat?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Menar du på engelska? Optimized?

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

dåligt optimerat? konverterat?

Skrivet av zather:

Menar du på engelska? Optimized?

TAAACK optimerat var ordet!!!!! Helt sjukt att jag glömde det ordet, har använt så många gånger förut. Tusen tack!

Och ursäkta för så onödig tråd :s

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!