Permalänk

FIFA 15 på PC/PS4

Hej! Nu när fifa 15 snart släpps tänkte jag skaffa ett ps4. Först nu inser jag att då jag har en bra dator skulle jag lika gärna kunna spela det på datorn med xbox kontroll(fifa 15 till pc kommer ha lika bra grafik som ps4). Är det värt att köpa ps4 för det? Där kostar dessutom online. Plus med pc är att jag också kan recorda utan nån separat enhet. Tacksam för svar! (Mina vänner kör på ps4)

Permalänk
Skrivet av Kaprisfisken:

Hej! Nu när fifa 15 snart släpps tänkte jag skaffa ett ps4. Först nu inser jag att då jag har en bra dator skulle jag lika gärna kunna spela det på datorn med xbox kontroll(fifa 15 till pc kommer ha lika bra grafik som ps4). Är det värt att köpa ps4 för det? Där kostar dessutom online. Plus med pc är att jag också kan recorda utan nån separat enhet. Tacksam för svar! (Mina vänner kör på ps4)

Går faktiskt själv i tankarna på att just inhandla en ps4 med fifa 15 även om min pc mer än väl skulle göra jobbet, tycker det blir en annan känsla att lira på ps4 med tv/projektorn. . . datorn kan jag ju slöspela på lite när som ändå den ska ingenstans!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Mig veterligen är det två helt olika versioner till PC och till PS4, hela ignite-motorn finns ju inte till PC-versionen när det gäller FIFA14? Är en enorm skillnad mellan PS4 och PC-versionen när det gäller FIFA14 iaf. Vet inte om de kommer att göra samma sak med FIFA15, men om de ska göra det så är det inte lönt att spela via PC. Har en 360-kontroller till PC f.övr.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Mig veterligen är det två helt olika versioner till PC och till PS4, hela ignite-motorn finns ju inte till PC-versionen när det gäller FIFA14? Är en enorm skillnad mellan PS4 och PC-versionen när det gäller FIFA14 iaf. Vet inte om de kommer att göra samma sak med FIFA15, men om de ska göra det så är det inte lönt att spela via PC. Har en 360-kontroller till PC f.övr.

EA sa på E3 att PC skulle använda samma
Ignite motor som nextgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaprisfisken:

EA sa på E3 att PC skulle använda samma
Ignite motor som nextgen.

Onödigt att inte låta fifa14 göra det då, men w/e. Jag väntar iaf med att se hur de gör, och får det bekräftat, innan jag bestämmer mig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Det är redan bekräftat, Fifa 15 till PC använder samma motor som till PS4/Xbox One! Du kan slöspela på PC med då det är bara att köpa en handkontroll!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

Går faktiskt själv i tankarna på att just inhandla en ps4 med fifa 15 även om min pc mer än väl skulle göra jobbet, tycker det blir en annan känsla att lira på ps4 med tv/projektorn. . . datorn kan jag ju slöspela på lite när som ändå den ska ingenstans!

Köp en HDMI-kabel vetja, det är billigare än en ps4'a

Permalänk
Medlem

Ja, Ignite är bekräftat även till PC. Antar att det kommer boosta upp användartalet ordentligt, men förmodligen ändå inte upp i samma nivå som PS4/XBONE, om online är mest intressant.

Permalänk
Skrivet av Kaprisfisken:

Hej! Nu när fifa 15 snart släpps tänkte jag skaffa ett ps4. Först nu inser jag att då jag har en bra dator skulle jag lika gärna kunna spela det på datorn med xbox kontroll(fifa 15 till pc kommer ha lika bra grafik som ps4). Är det värt att köpa ps4 för det? Där kostar dessutom online. Plus med pc är att jag också kan recorda utan nån separat enhet. Tacksam för svar! (Mina vänner kör på ps4)

Det sista du nämnde, skulle iallafall ha gjort så att jag skaffade en PS4.
Det behöver ju inte bli så dyrt om du köper den begagnat och sedan säljer den när du har tröttnat på FIFA 15 (om nu inte FIFA 16/andra lir lockar )

Och sedan är månadsavgiften inte så jätte dyr (men dock en avgift extra), jag tror jag gav 130-140kr för tre månader.

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Skrivet av Katten_BoB:

Det sista du nämnde, skulle iallafall ha gjort så att jag skaffade en PS4.
Det behöver ju inte bli så dyrt om du köper den begagnat och sedan säljer den när du har tröttnat på FIFA 15 (om nu inte FIFA 16/andra lir lockar )

Och sedan är månadsavgiften inte så jätte dyr (men dock en avgift extra), jag tror jag gav 130-140kr för tre månader.

Blir nog ett ps4. Vet du var du köpte psn kortet?

Permalänk
Skrivet av Kaprisfisken:

Blir nog ett ps4. Vet du var du köpte psn kortet?

Jag köpte det ifrån PSN Store. Jag sa dock fel, det kostade 145kr för tre månader.

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Skrivet av Katten_BoB:

Jag köpte det ifrån PSN Store. Jag sa dock fel, det kostade 145kr för tre månader.

Ok. Tackl!