om jag beställer ett ps4 från Amazon.com kan jag spela med mina kompisar på eu?

Permalänk

om jag beställer ett ps4 från Amazon.com kan jag spela med mina kompisar på eu?

hur funkar det? är det us eller eu console? http://www.amazon.com/PlayStation-4-Console/dp/B00BGA9WK2/ref...

Permalänk
Avstängd

Läs Q&A på sidan du länkade så har du ditt svar.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Inaktiv

Ja. Det kommer fungera, spelar ingen roll varifrån din konsol kommer.

Permalänk
Medlem

Om du beställer en PS4a från amazon är jag väldigt nyfiken på vad slutpriset blir med tullavgift/moms. Citera mig gärna vid svar

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozze666:

Om du beställer en PS4a från amazon är jag väldigt nyfiken på vad slutpriset blir med tullavgift/moms. Citera mig gärna vid svar

Försökte lägga en order för att se vad det blir men kom inte vidare efter val av transport
Har du Amazon-konto är det bara att testa själv. Blev också lite nyfiken. Jag brukar räkna på 10kr per $1 vilket hamnar väldigt nära sanningen för det mesta, dvs c:a 4000kr exkl. frakt och avgifter.... jag gissar att det inte blir billigare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Försökte lägga en order för att se vad det blir men kom inte vidare efter val av transport
Har du Amazon-konto är det bara att testa själv. Blev också lite nyfiken. Jag brukar räkna på 10kr per $1 vilket hamnar väldigt nära sanningen för det mesta, dvs c:a 4000kr exkl. frakt och avgifter.... jag gissar att det inte blir billigare.

Yepp, så brukar jag tänka/räkna oxå. Men har för mig att det inte riktigt stämmer på elektronikprodukter och framförallt inte dyr elektronik.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 32Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 6800XT, CSFG The Crow, OS: Arch
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6600XT, OS: Windows 10
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nozze666:

Om du beställer en PS4a från amazon är jag väldigt nyfiken på vad slutpriset blir med tullavgift/moms. Citera mig gärna vid svar

Strax under 3500 kr enligt Tullverket, inkl moms och deklarationsavgift. (exkl frakl)

http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/av...
Välj:
Playstation eller xbox
USA
US-Dollar
priset (399)
frakt (kostar till sverige?), försäkring (pris?), tull 0.

Så summa summarum blir det i princip samma summa som i Sverige hos en webbutik

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Amazon sköter redan exakt alla moms & tullhantering så du behöver inte bry dig om tullverket i huvud taget då du betalar det redan på en gång.

Sist jag kollade kostade det ca 3800 kr att köpa PS4'an från Amazon Inklusive frakt o.s.v. Dock värt att notera att sist jag kollade så skickar de inte konsolen till Europa. Så länge de inte ändrat på det så behöver du en andra part så lägg på ca 15% mer på det priset.

Sist men inte minst tänk på att BLu-ray spelaren är regionlåst till USA/Canada's region.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Amazon sköter redan exakt alla moms & tullhantering så du behöver inte bry dig om tullverket i huvud taget då du betalar det redan på en gång.

Sist jag kollade kostade det ca 3800 kr att köpa PS4'an från Amazon Inklusive frakt o.s.v. Dock värt att notera att sist jag kollade så skickar de inte konsolen till Europa. Så länge de inte ändrat på det så behöver du en andra part så lägg på ca 15% mer på det priset.

Sist men inte minst tänk på att BLu-ray spelaren är regionlåst till USA/Canada's region.

Hej!

Om produkten ingår i "AmazonGlobal" utbudet så ja, annars sköter du betalning av moms etc själv (PS4 verkar inte ingå enligt sökning på amazon.com)

Men slutligen, det är inte värt att beställa en PS4 från USA då de är i princip samma pris i Sverige, inkl frakt. (T.ex. 3749 kr hos dustinhome.se). Enklare, snabbare (leverans inom 1-2 dagar) mot USA säkerligen uppåt 1v leveranstid eller mer.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||