Playstation 4 + Destiny Bundle priser?

Permalänk
Inaktiv

Playstation 4 + Destiny Bundle priser?

Har följt prisutvecklingen på PS4 under sommaren då jag ska köpa en till Destiny releasen. Hade siktat in mig på Destiny bundlen då hela idén med en bundle brukar vara att man får spelet billigare än om man hade köpt konsolen och spelet separat. Den vita PS4 lät extra intressant men den bundlingen verkar inte finnas i någon butik överhuvudtaget.
En PS4 kostar 3490kr att köpa löst, destiny ligger på 538kr (=4028kr). Men billigaste PS4+Destiny bundlen ligger på 4279kr, ett minst sagt dumt pris. Någon som råkar sitta på mer info eller vet någon butik som säljer bundlen till ett bra pris?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kunzite:

Har följt prisutvecklingen på PS4 under sommaren då jag ska köpa en till Destiny releasen. Hade siktat in mig på Destiny bundlen då hela idén med en bundle brukar vara att man får spelet billigare än om man hade köpt konsolen och spelet separat. Den vita PS4 lät extra intressant men den bundlingen verkar inte finnas i någon butik överhuvudtaget.
En PS4 kostar 3490kr att köpa löst, destiny ligger på 538kr (=4028kr). Men billigaste PS4+Destiny bundlen ligger på 4279kr, ett minst sagt dumt pris. Någon som råkar sitta på mer info eller vet någon butik som säljer bundlen till ett bra pris?

Hej!

Nja, det är inte så konstigt att ett nytt paket är dyrare än att köpa delarna löst, eftersom det är en kampanj i butikerna på Playstation 4 (t.ex. Dustin 3490 kr).
Det är så det fungerar, butiker kör kampanjer och då kan det ibland bli billigare att köpa delarna löst.
Sen så ska man komma ihåg att Destiny paketet inte är släppt än, så dess pris kan mycket väl ändras till lika nivå som att köpa en PS4 och Destiny löst.

Så det är bara att avvakta tills de sista dagarna och ser om Destiny paketet sjunkit i pris tills dess, eller om det blir billigare att köpa PS4 och Destiny löst.

För övrigt så ser den via PS4:a versionen riktigt snygg ut

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

paket är nästan aldrig billigare än separat, liksom specialversioner sällan är billigare än vanliga. det blir alltså dubbelfel i det här fallet om främst priset är en fråga.

vill man ha en vit maskin för samma pris som en svart så är det nog bäst att vänta tills den lanseras som standardvariant, och sen invänta på marknadssaturering av dessa. alltså antagligen om ett år eller så.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

paket är nästan aldrig billigare än separat, liksom specialversioner sällan är billigare än vanliga. det blir alltså dubbelfel i det här fallet om främst priset är en fråga.

vill man ha en vit maskin för samma pris som en svart så är det nog bäst att vänta tills den lanseras som standardvariant, och sen invänta på marknadssaturering av dessa. alltså antagligen om ett år eller så.

Hej!

Fast nu är PS4 / Destiny paketet med svarta PS4 modellen

Den vita finns inte i Destiny paket än vad jag sett, utan bara som enskild. Några hundralappar dyrare än svarta PS4 versionen (PS4 white ligger på 4000 kr, medans PS4 svarta ligger lite under)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndreaX:

paket är nästan aldrig billigare än separat, liksom specialversioner sällan är billigare än vanliga. det blir alltså dubbelfel i det här fallet om främst priset är en fråga.

vill man ha en vit maskin för samma pris som en svart så är det nog bäst att vänta tills den lanseras som standardvariant, och sen invänta på marknadssaturering av dessa. alltså antagligen om ett år eller så.

ALLA konsolbundles jag någonsin har köpt har uteslutande varit billigare än att köpa spelet och konsolen separat. Detta ända sedan SNES tiden. Så det blev ju rejält fel av dig där. Detta är första gången jag inte lyckas hitta en bundle billigare än spel+konsol separat.
Sedan så är jag inte heller nödvändigtvis ute efter den vita utan är endast intresserad om den ligger på samma prisnivå som den svarta och till ett bra pris då. Har alltid köpt mina konsoler i bundles eftersom det uteslutande varit bättre priser så, men kanske blir tvungen att göra ett undantag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Den vita finns inte i Destiny paket än vad jag sett, utan bara som enskild

trodde inte spelet fanns öht än, men ok.

om vi kollar på internationnella priser så skiljer det 700 mellan en svart och en vit maskin. och det är inte säkert att det råkar vara den prisnedsättning som är nu på en svart när de vita dyker upp tex. vad jag menar är bara att man inte ska räkna med nånting i förväg, det är sällan förutsägbart hur priserna utvecklas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

ALLA konsolbundles jag någonsin har köpt har uteslutande varit billigare än att köpa spelet och konsolen separat. Detta ända sedan SNES tiden.

på 8-16bits-tiden var det kanske lite annorlunda. men jag kan då inte dra mig till minnes ett enda paket som varit billigare än att bara köpa en lös maskin efter det. möjligen precis när en helt ny maskin släppts med de första spelen, men aldrig senare inpå generationerna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndreaX:

trodde inte spelet fanns öht än, men ok.

om vi kollar på internationnella priser så skiljer det 700 mellan en svart och en vit maskin. och det är inte säkert att det råkar vara den prisnedsättning som är nu på en svart när de vita dyker upp tex. vad jag menar är bara att man inte ska räkna med nånting i förväg, det är sällan förutsägbart hur priserna utvecklas.

PS4 svart: 3490kr (just nu)
PS4 Vit: 3990 kr (kan ändras tills release)
Således skiljer det 500 kr.

Skrivet av AndreaX:

på 8-16bits-tiden var det kanske lite annorlunda. men jag kan då inte dra mig till minnes ett enda paket som varit billigare än att bara köpa en lös maskin efter det. möjligen precis när en helt ny maskin släppts med de första spelen, men aldrig senare inpå generationerna.

Det beror ju på att nu så har PS4 (den svarta) varit ute rätt länge, och de har säkerligen relativt stor lager nu av dessa då efterfrågan var riktigt hög inledningsvis, och nu så har den trappats ned något. Och då kör de kampanjer för att "sälja ut" (minska lagerhållningen) så det inte är allt för många enheter i lager då nya versioner kommer (som nu den vita). Således kan man inte direkt jämföra ett paket med att köpa separat, då ett paket är nytt mot vad de andra enheterna är, då de redan finns i lager. Nya saker är alltid lite dyrare, mot vad äldre lagerhållna produkter är då de kör kampanj för att minska lagret på dessa för nya produkter.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

PS4 svart: 3490kr (just nu)
PS4 Vit: 3990 kr (kan ändras tills release)
Således skiljer det 500 kr.

Nya saker är alltid lite dyrare, mot vad äldre lagerhållna produkter är då de kör kampanj för att minska lagret på dessa för nya produkter.

ja, och en vit med spelet lär antagligen landa på 4500, medan en svart med spelet sannolikt lägger sig på 4200, och spelet i sig kommer löst gå på 450-500 som lägst i början. så separat blir billigare oavsett. men visst, särskilt om detta pris håller längre än till Söndag.

exakt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Destiny ingår i den vita för 3995.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pessimismo:

Destiny ingår i den vita för 3995.

Nej. Destiny ingår inte i den vita om man kollar på produkt sidorna (Mediamarkt.se / Komplett.se)

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

Enligt en "insiderkälla" så kommer en butikskedja eventuellt köra PS4 + Destiny för 3990kr lagom till release. Var dock långt ifrån ett bestämt pris ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Enligt en "insiderkälla" så kommer en butikskedja eventuellt köra PS4 + Destiny för 3990kr lagom till release. Var dock långt ifrån ett bestämt pris ännu.

Vilken butikskedja?
http://www.gamestop.se/PlayStation%204/Games/45481/playstatio...

Står att deras är exklusiv gamestop. Hoppas man finner det någon annanstans!

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med gamestop, kostar 4 599:-

500kr deposition för att boka.

Permalänk

Gamestop har sjukt höga priser

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sinnes då det är billigare att beställa från USA. Så jäkla konstigt

Permalänk
Medlem

Är det bara färgen som skiljer sig på den svarta och den vita?

Helt omotiverat med 500kr mer då.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Är det bara färgen som skiljer sig på den svarta och den vita?

Helt omotiverat med 500kr mer då.

Yup, annan färg bara.

Permalänk
Medlem

För att få absolut mest för pengarna i det långa loppet är väl det bästa att köpa konsolen löst och "Digital guardian edition" som ligger på 909:-? Då får man med båda kommande expansioner samt allt digitalt collectors bös.

http://www.dualshockers.com/2014/07/16/forget-retail-destiny-...

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Inaktiv

Nu finns PS4 + Destiny i 3 butiker för 3990 som jag hintade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Nu finns PS4 + Destiny i 3 butiker för 3990 som jag hintade

Skickades från m.sweclockers.com

Man tackar för tipset, hade faktiskt tänkt o köpa ps4 under förra veckan! Men som tur var så fick man lite is i krubban av tråden och nu var det minsann bokat och klart till ett lägre pris

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Är ute efter den bundlen fast med vitt PS4. Var kan man få tag på det billigast? Behöver inte nödvändigtvis vara i Sverige (verkar inte vara någon kedja som erbjuder det, inte till 9/9 när de ska släppas egentligen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Är ute efter den bundlen fast med vitt PS4. Var kan man få tag på det billigast? Behöver inte nödvändigtvis vara i Sverige (verkar inte vara någon kedja som erbjuder det, inte till 9/9 när de ska släppas egentligen).

Gamestop är de som säljer den vita bundlen med destiny, exklusivt för dom tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alkie:

Gamestop är de som säljer den vita bundlen med destiny, exklusivt för dom tror jag.

Då vet jag det. I UK säljer Game de för £349.99, dvs runt 4000SEK. Ser inget pris på Gamestop (på telefon), syns det på hemsidan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Apachi:

Då vet jag det. I UK säljer Game de för £349.99, dvs runt 4000SEK. Ser inget pris på Gamestop (på telefon), syns det på hemsidan?

Inget pris på hemsidan nej, GameStop lägger väl aldrig ut priserna på hemsidan (normalt sett?)

Men jag skulle tippa på runt 4000 kr, kanske upp mot 4500 kr men inte lägre än 4000 kr (eller ja, 3990 som för PS4 + Destiny i den svarta versionen, som de kommer ta, men det är 4000 kr).

Så troligen runt 4000 kr, upp mot 4500 kr. Vi får se framöver, men det är väl ett bra riktpris

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Inget pris på hemsidan nej, GameStop lägger väl aldrig ut priserna på hemsidan (normalt sett?)

Men jag skulle tippa på runt 4000 kr, kanske upp mot 4500 kr men inte lägre än 4000 kr (eller ja, 3990 som för PS4 + Destiny i den svarta versionen, som de kommer ta, men det är 4000 kr).

Så troligen runt 4000 kr, upp mot 4500 kr. Vi får se framöver, men det är väl ett bra riktpris

Var väl den prisbilden jag antog också, har skickat iväg ett mail till dem. Får jag inget svar inom de närmsta dagarna får jag väl ringa och höra. Förstår inte varför de ska bakåtsträva med det dock, är väl kanske det de tjänar pengar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyMind:

Har varit i kontakt med gamestop, kostar 4 599:-

500kr deposition för att boka.

Står det ju längre upp i tråden. Gaah jag vill också ha den vita versionen men närmaste gamestop är 20 mil bort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av alkie:

Står det ju längre upp i tråden. Gaah jag vill också ha den vita versionen men närmaste gamestop är 20 mil bort..

Ringde precis, missade inlägget. 4599 som sagt... De kan dra åt helvete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Ringde precis, missade inlägget. 4599 som sagt... De kan dra åt helvete.

Mediamarkt har den vita för 3990 utan destiny men det står att release på den är den 8 oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alkie:

Mediamarkt har den vita för 3990 utan destiny men det står att release på den är den 8 oktober.

Ja, den känner jag till men tänker inte vänta till oktober. Vad finns det för alternativ i Tyskland? Var väl därifrån alla köpte XBone? Känns som att det skulle vara rimligare priser därifrån.

Edit: Eller Frankrike?

GameStop har det exklusivt i Tyskland, tvivlar på att de skickar till Sverige... Micromania har det i Frankrike, har skickat ett mail till kundtjänst (tror jag) om shipping till Sverige. Kostade €449 utan frakt.