Bra rpg spel till android ?

Permalänk

Bra rpg spel till android ?

Hej, vet inte om detta är rätt plats men söker ett bra RPG som man kan lira offline på mobilen, det får gärna kosta en liten slant

Mvh!

Permalänk
Medlem

Tja du har ungefär valet att välja mellan Bra, Android, RPG. Och du kan max välja två av dom.

När det gäller RPG till android så finns det inte mycket, ditt bästa val är nästan emulatorer, utöver det så finns det Square som släppt ett par remakes ( alla remakes har varit betydligt sämre än originalet ) De har släppt ett par orginal RPG's (Chaos Rings) men har du nyare Android modeller så funkar dessa spel riktigt dåligt.

En annan stor aktör är Kemco games, som släpper RPG's i drivor, gemensamt med dom är att de är ganska så dåliga.

Du har Hyperdevbox Studio som släppt ett par remakes på en drös äldre konsolspel, vissa av dom är väll okej.

Du har dessutom Baldur's Gate till android.

Utöver detta så har du inte mycket alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle rekommendera emulatorer i första hand för att få kvalitétsRPG'n vilket det är snålt med i Play Store. Visserligen har ju Squeenix släppt en del remakes på sina äldre spel som MugiMugi påpekade men tyvärr har alla varit ganska kassa portningar som har issues. Min största issue är deras helgerån på deras gamla klassiker och förstör spelen med en väldigt ful UI.

Men de jag skulle rekommendera som är fullfjädrade kvalitétsspel i grund och botten är:

Final Fantasy III
Dragon Quest IV
Dragon Quest VIII

Personligen håller jag mig till emulatorer pga att de gör så kassa portingar då de inte får mina pengar om de inte anstränger sig mer än vad de gör.

Drastic DS fyller de mesta av mina behov + valfri SNES emulator (Snes9X eller RetroArch för min del). Nintendo DS har en hel drös med kvalitativa RPG spel som man kan spela på Android. Även SNES. Mer än så behöver man inte i min åsikt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch