XBOX ONE Location ändring

Permalänk
Medlem

XBOX ONE Location ändring

Hej!, jag sökte med hittade inget svar på detta, ursäkta om jag missat om det finns.
Jag brukar köpa spel från usa storen och jag köpte Destiny Preorder nyss, funderar på om man bör byta till sverige för online spelande.
Men kom då på en tanke.... har man begränsat antal gånger man får byta location mellan tex. USA och Sverige?

Permalänk
Medlem

En gång var tredje månad.

Permalänk
Medlem

Det stämmer inte att man bara kan byta en gång var tredje månad, det är bara om man byter på sitt account som det är begränsat och inte om man gör det på konsolen. Vad jag vet kan man byta på konsolen hur ofta man vill, har idag bytt 3-4 gånger för att testa.

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem

ok tack, hoppas på det, är ju trevligt att kunna spela i sverige, men handla i usa

Permalänk

Någon som vet hur det fungerar exakt med regionsbytet? Jag har nämligen inställt på US nu och när jag spelade Warframe tidigare idag så spelade jag tillsammans med en fransman, och regionen ingame stog på Europe.

Så spelar det någon roll att man kör US Marketplace egentligen? Eller är det från spel till spel vilka servrar man spelar på?