Ska sälja Xbox 360 och Playstation 3, behöver hjälp.

Permalänk

Ska sälja Xbox 360 och Playstation 3, behöver hjälp.

Hej, jag hade tänkt att köpa ett Playstation 4 för att lira lite Destiny :). Har två konsoler av den gamla generationen som ligger och samlar damm som jag skulle vilja sälja. Det är ett ''Xbox 360, 320 gb, Kinect, en handkontroll inklusive ström/bild kablar. Den andra är ett ''Playstation 3, 120 gb, en handkontroll och ström/bild kabel. Har kontaktat Game angående inlämning för pengar. Dom sa att mitt Xbox var värt 700 kr och PS3 600 kr. Har hört att dom tar in spelen för underpris men vill helst bli av med det så snabbt som möjligt. Om jag skulle sälja det på Blocket vad skulle jag då kunna tänkas få för det?

Försöker inte sälja via Sweclockers!

mvh Emil

Permalänk
Medlem

Du är nog kompetent att söka div sidor på nätet för att få bra listpris på dina egna saker.
Hört dig för med folk i din närhet (FB)?

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk

Sälj dem på Blocket istället. Du kan nog få 1000 spänn styck

Permalänk
Medlem

Tror Tradera kan vara bra också. Där ser du prylarnas faktiska värde, alltså det folk är villiga att betala. Men vänta dig inte några större summor
Kolla in de auktioner som ligger ute nu så ser du vad du kan förvänta dig. Ring Game/Gamestop och fråga vad de betalar för dina spel och jämför det med vad spelen kan gå för på Tradera.
Antagligen får du bättre betalt om du säljer spelen och konsolerna separat, det kan dock ta lite lägre tid att få allt sålt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S