xbox one ljud och PC ljud i samma Headset

Permalänk
Medlem

xbox one ljud och PC ljud i samma Headset

tjena, Gillar att kolla stream, lyssna musik osv när jag spelar (har två skärmar) har köpt mig ett xbox one pga att jag vill spela dom exklusiva spelen osv, iallafall, jag vill kunna lyssna på musik o kolla stream från datorn samtidigt som jag spelar på xb1, antar att jag måste få ut ljudet från xboxet in i datorn o ut i headsetet på nåt sätt, vilka kablar ska man köpa i såfall? vilka jack ska det in i osv? förslag? (jag är rätt dålig med ljud osv därför jag undrar)

Permalänk
Medlem

Om du har någon ljud in jack på datorn så borde det gå men det är svårt att sega när man inte vet vad du har för grejer

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Undrar samma sak. Främst för att slippa köpa ett till headset för att kunna spela Xbox med ljud.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Undrar samma sak. Främst för att slippa köpa ett till headset för att kunna spela Xbox med ljud.

Typ ett mixerbord eller bättre ljud kort som har ljud in kontakt kanske klara den grejen vet inte mer än så om ljud och sådant

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.