[XBox One] Bra 4-playerspel/partyspel/minispel

Permalänk
Medlem

[XBox One] Bra 4-playerspel/partyspel/minispel

Tja,
Jag har precis köpt ett Xbox One och tycker utbudet på bra singleplayer- och online-multiplayerspel verkar otroligt bra. Jag har dock problem med att hitta spel som kan spelas med 4 kontroller och är kul när man drar över lite kompisar för att dricka öl och chilla. Jag tänker då spel som kräver så liten inlärningsförmåga som möjligt och där man kan fucka mycket med varandra. Fifa finns ju alltid, men det kräver att man har lite erfarenhet och är dessutom inte jättekul på fyra.

På Xbox 360 fanns det massa små indie-spel att köpa billigt, typ bomberman och någon urflippad version av NHL etc. Finns det ens liknande saker till Xbox One än? För jag hittar då inget.

Langa alla tips ni har på schysta spel, billiga som dyra, och även 2-playerspel man kan ordna turneringar i fungerar bra

Permalänk
Medlem

Halo spelen brukar alltid vara goa att köra lite "Slayer" på när man är fyra pers. Kanske tar någon match innan folk förstår sig på kontrollerna, men efter det är det ju i princip bara att sikta och skjuta. Sen är även Halos kampanjer riktigt kul att köra 2+

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

På grund av Microsoft total felsatsning på allt i början, inklusive Indie spel ( dvs de vägrade tillåta själv publiserade spel ) till en början tills de vände och bestämde att Indie spel eller för att vara mer exakt själv publicerade spel fick lanseras på Xbox one så blev de flesta spel av denna sort ganska försenade, det är en hel drös indie spel på väg men inte mycket ute än.

Sedan när det gäller party / local co-op spel så finns det ett fåtal, du har en lista här http://www.co-optimus.com/games.php?system=24&couch=true&coun...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte kommit igång ordentligt med indie-spel än, och det är väl mer vs-spel jag letar efter än co-op, även om det också funkar. Får bli Halo master chief collection sen när det kommer i alla fall