Den lilla Halo-tråden

Permalänk
Medlem

Den lilla Halo-tråden

Eftersom de flesta diskussionerna om Halo har hållits i "Den stora Xbox One-tråden" så tänker jag att det är mer lämpligt att skapa en separat tråd, där vi diskuterar allt som har med Halo att göra.

Jag börjar med att fråga hur ni upplever multiplayer för tillfället i MCC? Jag kan själv knappt hitta några matcher, och de jag hittar får jag lagspikes i väldigt ofta.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Kommer hem på fredag, köper min X1 och hoppas jag kan lira kampanjen utan crasher o dylikt.

Permalänk
Medlem

Flopp, död, dödare, dödast.

Patchen som skulle komma imorgon har flyttats fram utan någon aktuell tidsplan.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Flopp, död, dödare, dödast.

Patchen som skulle komma imorgon har flyttats fram utan någon aktuell tidsplan.

Aja.. Bättre än att de släpper mer Pre-Alpha content som inte fungerar till oss iallafall.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Aja.. Bättre än att de släpper mer Pre-Alpha content som inte fungerar till oss iallafall.

Sant

Haha, 343 måste verkligen fixa MM med denna patchen annars kommer det gå likadant som det gjorde med Halo 4.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara slå ett slag för halo. Helt klart bästa spelserien jag någonsin spelat!

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Hedersmedlem

http://xboxclips.com/video.php?uid=2533274838851908&gamertag=...

Jävligt tråkigt att MCC är så pass trasigt som det är. Tur i oturen är dock att jag knappt haft tid eller ork att spela något senaste veckan så förhoppningsvis fungerar allt bättre när jag väl får tid att lira lite multiplayer.

Kan däremot nämna att det finns en del buggar i singleplayer också.
- Klicka på en Terminal i H2A och jag tas till Halo Channel där videon visas i 2-3 sekunder för att sedan avbrytas eller hoppa vidare till nästa video. Det jobbiga är dock att skärmen blir svart i ca 1 sekund var 5:e sekund oavsett om jag är på dashboarden eller i något spel.
- Spelet har kraschat 2-3 gånger på laddskärmen när jag ska fortsätta där jag senast slutat i kampanjen.
- Börja om från början av en bana när jag ska fortsätta kampanjen trots att jag sparade halvvägs.

Nu är jag rätt så överseende med många saker så jag är på min höjd bara lite småirriterad på allt detta. Jag är supertaggad på H5 betan däremot och kommer spela skiten av den när den släpps.

Och för att byta lite samtalsämne så tycker jag H5 betan ser riktigt nice ut, men är lite skeptisk kring vissa småsaker, Ground Pound bl.a. Känns som att denna förmåga kommer sega ner speltempot lite samt göra en irriterad när man råkar aktivera den av misstag, på samma sätt som assassinations, som jag hoppas försvinner (någon som vet?). I princip alla andra nyheter och förändringar är jag positiv eller likgiltig inför.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

http://xboxclips.com/video.php?uid=2533274838851908&gamertag=...

Jävligt tråkigt att MCC är så pass trasigt som det är. Tur i oturen är dock att jag knappt haft tid eller ork att spela något senaste veckan så förhoppningsvis fungerar allt bättre när jag väl får tid att lira lite multiplayer.

Kan däremot nämna att det finns en del buggar i singleplayer också.
- Klicka på en Terminal i H2A och jag tas till Halo Channel där videon visas i 2-3 sekunder för att sedan avbrytas eller hoppa vidare till nästa video. Det jobbiga är dock att skärmen blir svart i ca 1 sekund var 5:e sekund oavsett om jag är på dashboarden eller i något spel.
- Spelet har kraschat 2-3 gånger på laddskärmen när jag ska fortsätta där jag senast slutat i kampanjen.
- Börja om från början av en bana när jag ska fortsätta kampanjen trots att jag sparade halvvägs.

Nu är jag rätt så överseende med många saker så jag är på min höjd bara lite småirriterad på allt detta. Jag är supertaggad på H5 betan däremot och kommer spela skiten av den när den släpps.

Och för att byta lite samtalsämne så tycker jag H5 betan ser riktigt nice ut, men är lite skeptisk kring vissa småsaker, Ground Pound bl.a. Känns som att denna förmåga kommer sega ner speltempot lite samt göra en irriterad när man råkar aktivera den av misstag, på samma sätt som assassinations, som jag hoppas försvinner (någon som vet?). I princip alla andra nyheter och förändringar är jag positiv eller likgiltig inför.

Hmm, jag har kört igenom tvåan två gånger och ett par missions av alla andra kampanjer, och jag har inte upplevt de buggarna du har. Har även aktiverat och kollat på alla terminals utan problem.

Jag är också väldigt sugen på att testa betan till 5:an. Men jag känner att vissa saker i spelet inte hör hemma där.. Som t.ex attachments, thrusters och sånt. Ganska intresserad av att se hur ADS kommer att kännas i spelet dock. Kommer nog vara irriterande att använda då man siktar ut varje gång man tar skada.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flygman:

Hmm, jag har kört igenom tvåan två gånger och ett par missions av alla andra kampanjer, och jag har inte upplevt de buggarna du har. Har även aktiverat och kollat på alla terminals utan problem.

Skumt :S

Skrivet av Flygman:

Jag är också väldigt sugen på att testa betan till 5:an. Men jag känner att vissa saker i spelet inte hör hemma där.. Som t.ex attachments, thrusters och sånt.:D

Attachments?

Thrusters är en av sakerna jag är likgiltig inför. I H4 så var det helt klart min mest använda ability, men gillade även att vissa spelsätt var helt utan allt vad abilities heter. Så länge den inte går att missbruka i större utsträckning så ser jag inget större problem.

Skrivet av Flygman:

Ganska intresserad av att se hur ADS kommer att kännas i spelet dock. Kommer nog vara irriterande att använda då man siktar ut varje gång man tar skada.

Du har inte spelat några äldre Halo-spel eller? Som det verkar för tillfället så kommer ADS i H5 fungera på samma sätt som tidigare Halo-spel (H4 exkluderat), d.v.s. du zoomar bara in, men träffsäkerheten och rörligheten förblir densamma oavsett om du zoomar eller ej. Inte som i CoD, BF m.m. där träffsäkerheten ökar men rörligheten minskar.

Angående att man zoomar ut om man blir träffad så tycker jag det är ett bra sätt att balansera långdistansvapen som DMR och sniper. Nu har man i alla fall en chans att kontra och överleva ifall man blir beskjuten på håll, vilket var ganska svårt i H4. Det gör även att klyftan mellan bra och dåliga spelare ökar något vilket jag ser som något positivt.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Attachments?

Thrusters är en av sakerna jag är likgiltig inför. I H4 så var det helt klart min mest använda ability, men gillade även att vissa spelsätt var helt utan allt vad abilities heter. Så länge den inte går att missbruka i större utsträckning så ser jag inget större problem.

Ja (t.ex sikten). Finns massvis med rykten om detta. http://www.343industries.org/forum/topic/35391-halo-5-guardia...

Skrivet av Casgar:

Du har inte spelat några äldre Halo-spel eller? Som det verkar för tillfället så kommer ADS i H5 fungera på samma sätt som tidigare Halo-spel (H4 exkluderat), d.v.s. du zoomar bara in, men träffsäkerheten och rörligheten förblir densamma oavsett om du zoomar eller ej. Inte som i CoD, BF m.m. där träffsäkerheten ökar men rörligheten minskar.

Angående att man zoomar ut om man blir träffad så tycker jag det är ett bra sätt att balansera långdistansvapen som DMR och sniper. Nu har man i alla fall en chans att kontra och överleva ifall man blir beskjuten på håll, vilket var ganska svårt i H4. Det gör även att klyftan mellan bra och dåliga spelare ökar något vilket jag ser som något positivt

Jo, det har jag. Halo 1 var det första spelet jag ägde och spelade, och har spelat serien hela min uppväxt fram till Reach ungefär. Spelade aldrig 4:an. Jag vet hur ADS kommer att fungera, men det jag menade var är att jag tänker att det blir jobbigt att se ADS-animationen ner till siktet, bli träffad, och sen en animation ner till siktet igen. Alltså, att det inte är som i föregående spel där siktet kommer direkt, utan det är en animation som tar en viss tid.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flygman:

Ja (t.ex sikten). Finns massvis med rykten om detta.

Rykten baserade på en förrenderad trailer 4 månader innan det ens hade visats något in-game av Halo 5 över-huvud-taget. Jag skulle ta dessa med en stor nypa salt.

Skrivet av Flygman:

Jo, det har jag. Halo 1 var det första spelet jag ägde och spelade, och har spelat serien hela min uppväxt fram till Reach ungefär. Spelade aldrig 4:an. Jag vet hur ADS kommer att fungera, men det jag menade var är att jag tänker att det blir jobbigt att se ADS-animationen ner till siktet, bli träffad, och sen en animation ner till siktet igen. Alltså, att det inte är som i föregående spel där siktet kommer direkt, utan det är en animation som tar en viss tid.

Tycker inte det är särskilt lång animation i alla fall. Och såvitt jag vet så är det väl en animation på tidigare spel också? Från det att du trycker på zoom-knappen så tar det typ 2-3 bildrutor @ 30fps att zooma in helt. Skillnaden i Halo 5 verkar bara vara estetiskt om du frågar mig. Själva siktet är alltid på skärmen under hela animationerna i alla spel.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

För att reda ut lite frågetecken. Just nu är Halo 5-siktena precis som förr (tänk er Battle rifle-zoomen). Det är en annan animation dock i Halo 5, och blir du skjuten så skickas du ut ur "zoomen". Ska bli intressant att testa betan.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med att ha "ADS" på en SMG och AR? På DMR och BR kan jag förstå, menmen.

Nya "ADS" siktena tar dessutom upp alldeles för mycket plats på skärmen.

Siktet på DMR:en onödigt stort.

Jämfört med Halo 2.

Att 343 sen skriver om lore för att kunna införa "ADS" är så jävla dumt.

  • ADS - Gillar inte

  • Thrusters Gillar

  • Mantling Gillar

  • Ground Pound Beror på hur den balanseras. Måste vara High Risk, High Reward.

  • Sliding Gillar, kommer nog inte användas så mycket.

  • Sprint Skölden kan inte laddas upp när du sprint, smart sätt att balansera.

Gillar också att det är jämna starter och att alla har samma Armor Abilities. Hoppas verkligen att det INTE finns attachments. Tempot kommer definitivt vara annorlunda, får se om jag gillar det. Får vänta tills betan innan jag gnäller mer antar jag.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Vad är meningen med att ha "ADS" på en SMG och AR? På DMR och BR kan jag förstå, menmen.

Nya "ADS" siktena tar dessutom upp alldeles för mycket plats på skärmen.

http://i.imgur.com/HkeCIlD.jpg

http://i.imgur.com/g7Qol8J.jpg

Siktet på DMR:en onödigt stort.

Jämfört med Halo 2.

http://www.halopedia.org/images/d/d4/Halo-2-20070411043848392...

Att 343 sen skriver om lore för att kunna införa "ADS" är så jävla dumt.

  • ADS - Gillar inte

  • Thrusters Gillar

  • Mantling Gillar

  • Ground Pound Beror på hur den balanseras. Måste vara High Risk, High Reward.

  • Sliding Gillar, kommer nog inte användas så mycket.

  • Sprint Skölden kan inte laddas upp när du sprint, smart sätt att balansera.

Gillar också att det är jämna starter och att alla har samma Armor Abilities. Hoppas verkligen att det INTE finns attachments. Tempot kommer definitivt vara annorlunda, får se om jag gillar det. Får vänta tills betan innan jag gnäller mer antar jag.

Dold text

Se min tidigare post. Det är inte ADS.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:
Dold text

Se min tidigare post. Det är inte ADS.

Jo det är ADS för att man för upp vapnet till axeln och lutar huvudet åt sidan för att kika in genom optiken.

Förut så har det endast varit en zoom med HUDen och siktet kommer upp i mitten.

Du kan inte bevisa att det inte är ADS. Slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jo det är ADS för att man för upp vapnet till axeln och lutar huvudet åt sidan för att kika in genom optiken.

Förut så har det endast varit en zoom med HUDen och siktet kommer upp i mitten.

Du kan inte bevisa att det inte är ADS. Slut

Ny animation, ingen riktig ADS.
ADS i stora spel som Cod kännetecknas av den fördel som det ger om du zoomar. Men om du läser vad 343i själva skriver så är fallet som så att ingen fördel ges. Precis som det alltid varit med BR/Carbine Rifle osv i Halo.

Tweet https://twitter.com/JoshingtonState/status/531541844178792448

Starta vid 4:15 https://www.youtube.com/watch?v=8Uqqe-mKN6I

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Kör igenom campaign i CE och H2 just nu, lite coop i H2 har hunnits med också. Har inte märkt något alls av allt dåligt som skrivs, men jag har å andra sidan inte spelat någon MP alls. Hade nästan glömt hur jävla bra kampanjen i H2 är, fyfan alltså.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Ny animation, ingen riktig ADS.
ADS i stora spel som Cod kännetecknas av den fördel som det ger om du zoomar. Men om du läser vad 343i själva skriver så är fallet som så att ingen fördel ges. Precis som det alltid varit med BR/Carbine Rifle osv i Halo.

Tweet https://twitter.com/JoshingtonState/status/531541844178792448

Starta vid 4:15 https://www.youtube.com/watch?v=8Uqqe-mKN6I

Det är ju ADS (Aim Down Sight), sen om det ger en fördel eller inte är ju ingenting som definierar namnet.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Att spela Halo 2 på legendary är som att bli sparkad i huvudet om och om och om och om igen. Killen som programmerade svårighetsgraden var nog sadist. Glömde hur jävla badass Sergeant Major Johnson var.

“Dear humanity, we Regret being alien bastards, we Regret coming to Earth, and we most definitely Regret that the Corps just blew up our raggedy ass fleet!.”

Halo: Nightfall är också ganska coolt. Nytt avsnitt släpptes idag.

Finns på Spotify, finns ett par riktigt sköna låtar på den.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Detta hände precis. Vågade inte röra mig

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om regionen på Live-kontot och konsolen påverkar servrarna man spelar på? Jag laggar sönder i nästan alla Halo-matcher.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Någon som vet om regionen på Live-kontot och konsolen påverkar servrarna man spelar på? Jag laggar sönder i nästan alla Halo-matcher.

Lust att lira lite customs? Jag ska försöka fixa lite custom matches så om ni är intresserade, skriv så invitar jag!

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Lust att lira lite customs? Jag ska försöka fixa lite custom matches så om ni är intresserade, skriv så invitar jag!

Bara att adda mig på Live (Wratborn771). Vi kan ju även starta en Swec-grupp med personer som vill vara med och spela?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Bara att adda mig på Live (Wrathborn771).

Kan du lägga till mig? XBL: Snygge Oscar

Har totalt glömt bort hur man lägger till vänner.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hattifnatten:

Ny animation, ingen riktig ADS.
ADS i stora spel som Cod kännetecknas av den fördel som det ger om du zoomar. Men om du läser vad 343i själva skriver så är fallet som så att ingen fördel ges. Precis som det alltid varit med BR/Carbine Rifle osv i Halo.

Tweet https://twitter.com/JoshingtonState/status/531541844178792448

Starta vid 4:15 https://www.youtube.com/watch?v=8Uqqe-mKN6I

Fast förut var det ingen animation, det var bara visiret som zooma in o du fick en reticule på siktet, precis some lore beskriver.

Nu blir det aim down sight, dvs färdigställning, anläggning, eld, dtar upp vapnet, siktar o skjuter, så jo i alla sätt o vis är de ADS och inte som innan. Jag kommer sakna stort vanliga inzoomningen med visiret som man fick om man hade tex MA5C.

Sen så kommer de självklart ha påverkan på träffsäkerhet då du zoomar in med ALLA vapen och då blir målbilden större, dvs träffytan.

För övrigt så kommer min X1 på fredag troligen, samtidigt som jag kommer hem, blir nog Halo på lördag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rasmus117:

Fast förut var det ingen animation, det var bara visiret som zooma in o du fick en reticule på siktet, precis some lore beskriver.

Nu blir det aim down sight, dvs färdigställning, anläggning, eld, dtar upp vapnet, siktar o skjuter, så jo i alla sätt o vis är de ADS och inte som innan. Jag kommer sakna stort vanliga inzoomningen med visiret som man fick om man hade tex MA5C.

Sen så kommer de självklart ha påverkan på träffsäkerhet då du zoomar in med ALLA vapen och då blir målbilden större, dvs träffytan.

Citerar mig själv.

Skrivet av Casgar:

Tycker inte det är särskilt lång animation i alla fall. Och såvitt jag vet så är det väl en animation på tidigare spel också? Från det att du trycker på zoom-knappen så tar det typ 2-3 bildrutor @ 30fps att zooma in helt. Skillnaden i Halo 5 verkar bara vara estetisk om du frågar mig. Själva siktet är alltid på skärmen under hela animationerna i alla spel.

Angående träffsäkerheten så syftar man på vapnens träffsäkerhet. Självklart kommer det att vara lättare att träffa mål om man zoomar in, men kulorna kommer fortfarande ha samma spridning oavsett om du zoomar eller ej, till skillnad från ADS i t.ex. CoD och BF. Jag tycker dock , precis som du, att det gamla zoom-siktet var bättre. Diskretare och mycket mindre som blockerade ens synfält.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Den senaste patchen är nu ute tillsammans med reset på matchmaking stats & ranks..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Tack gode gud för Misha Mansoor i Halo 2A. Ju mindre Breaking Benjamin desto bättre.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet som digital download igår från usa Laddade ner spelet och när det var klart bootade jag om till svenska på xb1 igen.
Körde igång kampanjen och började med Halo:CE d.v.s den första bara för att få lite nostalgi
Allt flöt finfint. Efter en paus så fortsatte jag kampanjen där man landat på själva halo. Märkte då till min förvåning att ljudet var lite knepigt. Rösten från den där följeslagaren man har var borta samt ljud från bilen man åker i var borta. Bugg eller är det något knas med min nedladdning?
Har sett rapporter om ljudproblem men det verkar mest röra musiken och en del dialog som släpar efter.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

På tal om ljud. Är det bara jag som tycker att ljudet i H4 är konstigt? Jag har knappt någon bas i spelet alls och warthogen låter skitmesigt. Övriga spel låter som de ska.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter