Köpa spel via Hong Kong konto på PS4. Är det säkert?

Permalänk
Medlem

Köpa spel via Hong Kong konto på PS4. Är det säkert?

Hejsan.

Har en kompis som brukar köpa spel på sitt Hong Kong konto på PS4 för att spara pengar. När jag skapade ett konto själv för att kolla lite på priserna så såg jag att GTA 5 kostar 468HKD som blir ungefär 450 kr, alltså 125 kr billigare än billigaste på prisjakt. Tyckte att det var rätt skapligt och funderade därför på att köpa det själv men finns det inga problem med att köpa via Hong Kong konto? I en Xbox relaterad tråd läste jag att Microsoft har rätt att ta bort spelen från ens konto och undrar om det finns några liknande risker med att köpa via Hong Kong konto på Ps4?

Tack på förhand
Niklas

Permalänk
Medlem

Just Kinesiska PS Store vet jag inte hur det är med. Men jag har köpt spel på Amerikanska PS Store, och dom spelen har jag fått behålla.

Permalänk
Medlem

Du kan köpa från vilken region du vill, notera dock att spel köpta från Asien har oftast inte Engelsk text, Oftast är de på Japanska med undantag från vissa spel, även de spel som släpps i HK eller så kallat Asia regionen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar. På Hong Kong's store så stor det inom parentes vilket språk spelen är på. Just Grand Theft Auto V finns på engelsk och japansk/kinesisk text. Kollade på store.sonyentertainmentnetwork.com på deras US sida och såg att GTA V låg på $60 och det blir ungefär 450kr, samma som Hong Kong, kanske bättre att beställa från den sidan i så fall?

Hur som helst, tänkte fråga en sak, jag har alltid hört att det går att spela spel på vilket konto som helst på PS4 som man har laddat hem, alltså så kan jag spela spel på mitt vanliga PSN konto som jag laddat hem med ett Hong Kong/US konto? Och i så fall, om detta stämmer, gäller det endast köpta spel? En kompis var här tidigare idag o laddade hem lite PS Plus spel från hans konto på mitt PS4 och när jag försökte starta spelen nyss på mitt konto så stog det att det var låst till hans konto. Hur kommer det sig?