DS4 Fortfarande dåligt gummi?

Permalänk
Medlem

DS4 Fortfarande dåligt gummi?

Hej

Har en DS4 kotroll till mitt PS4 som inköptes under relis dagarna. Nu igår drabbades jag också av att gummit på spakarna har slitits ut tyvär
Nu undrar jag om Playstation har löst detta problem på dom kontrollerna som är ute i handeln nu eller det är samma gummi blandning nu som då och felet kvarstår?

Mvh

Ps. kan man lämna in den på garantin(om det finns någon kvar)? när jag köper en till då jag vill ha två st.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Det går på garanti. Jag har själv varit på webhallen och bytt min DS4 och fick min brors 2 kontroller utbytta av Amazon.co.uk med gratis frakt efter lite övertalning. Som jag förstått det så har de fixat gummit nu.

Webhallen bytte kontrollen direkt, Amazon bytte efter att jag visade denna sida där Sony sagt att det går på garanti: http://www.thesixthaxis.com/2014/01/27/sony-responds-to-duals...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Det såg mer ut som det handlade om en hel del batcher dålig gummi som hittade ut, men så vitt jag vet så ska deras tillverkningsprocess vara fixad, lite lotteri om man fick en dålig gamepad eller inte i början, har själv tur som inte har en gamepad med dessa problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Köpte min konsoll när Destiny släpptes och har nu klockat 350+ timmar i spelet och har inga problem med spakarna.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Det låter ju bra att det verkar vara fixat Då blir det till att ligga på återförsäljaren om garantin och hoppas på att den inte har hunnit gå ut än.

Tror jag har hört nånstans att det är två år garanti på PS4 eller är det bara ett år som på PS3?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Du har alltid 3 år garanti i Sverige så länge du kan bevisa att det är ett konstruktionsfel som har orsakat problemet, i detta fall borde det vara hyfsat lätt då det är ett känt konstruktionsfel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

köp gummipluppar och sätt på . blir mycket skönare också

Visa signatur

Moderkort: MSI Z97-G43 GAMING, Minne: Kingston 8GB (2x4GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series, HDD1: Transcend ssd 250 Gb, HDD2: Hdd 500 Gb, CPU: I5 4460, GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB, Tangentbord: Func kb-460 (Mx brown), Mus: Roccat savu, Monitor: benq xl2411z, Nätagg: Be quiet kraft 600W.