Registrera 50 PS4 konton.

Permalänk
Medlem

Registrera 50 PS4 konton.

Hej!
Blev precis uppringd av min chef som frågade om jag hade lust att hjälpa till mig registrering av 50 PS4 konton imorgon.
Jag har noll kunskap om detta men han berättade att vi skulle använda Gmail konton och hade för sig att man bara kunde registrera 3 PSN/SEN konton på samma mobilnummer. Detta känns väldigt jobbigt och därför undrar jag om det går att registrera alla konton på samma mobilnummer?

Permalänk
Medlem

Det är nog bäst att du ringer till Sonys playstation-support för en sådan fråga.

http://se.playstation.com/contact-us/#tab-705501

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mobilnummer? PSN har inget med det att göra.

Vad du måste dock göra är att ha tillgång till 50 e-mail adresser, du binder ett konto till en e-mail adress.

Men du bör nog gå tillbaka och fråga din chef vad det hela handlar om, varför ska du registrera 50 psn konton? Till vilken nytta?

T.e.x har ni skaffat en PS4 till jobbet där ni ska kunna spela på? I så fall? Varför inte skapa lokala konton? Varför PSN konton för varje person?

http://se.playstation.com/psn/support/ps3/detail/linked235853...

Edit: Värt att notera att du kan max ha 16 konton per konsol: https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/52...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Det behövs inget mobilnummer för att registrera PSN-konto?
https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/93...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Mitt fel! Då var det alltså mobilnummer till Gmail konto han menade. Vi har alltså köpt in 50 PS4 konsoler och vi kommer registrera dessa imorgon.

Det första som jag kom och tänka på var om det skulle gå att ha samma Gmail konto till alla konsoler? Exempel: exempel+1@gmail.com
Och sedan byta ut 1an mot resterande 49 siffror? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Hej!
Det lättaste i epost är att köpa en domän hos one.com, inte speciellt dyrt. Därefter kan man skapa x antal epost kontot väldigt snabbt, sedan kan man koppla alla inboxar till en och samma huvud mail konto. Oftast brukar man få godkänna ett avtal som skickas till en på mail när man skapar diverse konton, då skickas alla dessa mailen till ditt huvudkonto, således slipper du logga in på alla olika mailen. Sparar en del tid om man har så många konton som du ska ha.

Använder denna metoden när jag skapar 100+ apple id, funkar finemang.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk

Får man bara fråga vilket jobb du jobbar på? För där skulle jag vilja jobba!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen men det blir att göra 50 nya Gmail konton. Jobbar förövrigt inom hotell och har ingen större kunskap angående IT.

Permalänk

Hej! Metoden du skrev ovan angående Gmail ska nog gå hur bra som helst. Prova absolut det först!

Permalänk
Medlem

Se till att spara namn o lösen till emailkontona och länka dem helst till ett emailkonto där ni kollar mailen. Dvs så de 50 konto vidarebefodrar emailen till ett konto som ni har koll på på jobbet.
Var ngn kille här på forumet som fick sitt psn konto kapat och de beställde massa saker på det. Då kvittona gick till en email han aldrig kollade så kunde de hålla på att köpa saker i ett par månader för en 30 000kr utan att han märkte det då han ej verkade hålla kolla på sitt bankkonto i övrigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av NPson:

Mitt fel! Då var det alltså mobilnummer till Gmail konto han menade. Vi har alltså köpt in 50 PS4 konsoler och vi kommer registrera dessa imorgon.

Det första som jag kom och tänka på var om det skulle gå att ha samma Gmail konto till alla konsoler? Exempel: exempel+1@gmail.com
Och sedan byta ut 1an mot resterande 49 siffror? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Den metoden går utmärkt, men om du vill ha alla i nummerföljd så kolla att alla adresserna är lediga innan ni skapar första.
Man kollar det enklast när man skapar första och anger den mail man vill ha, bara att kolla igenom att alla nummer är lediga till det namnet ni valt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Se till att spara namn o lösen till emailkontona och länka dem helst till ett emailkonto där ni kollar mailen. Dvs så de 50 konto vidarebefodrar emailen till ett konto som ni har koll på på jobbet.
Var ngn kille här på forumet som fick sitt psn konto kapat och de beställde massa saker på det. Då kvittona gick till en email han aldrig kollade så kunde de hålla på att köpa saker i ett par månader för en 30 000kr utan att han märkte det då han ej verkade hålla kolla på sitt bankkonto i övrigt.

Hah låter lite svårt att inte märka om 30k försvinner från kontot^^