Kan inte ansluta till PSN (PS4)

Permalänk
Medlem

Kan inte ansluta till PSN (PS4)

Jag var iväg idag och köpte ett PS4 (Woohoo!) dock så kan jag inte logga in på PSN. Får bland annant felmeddelandet: NW-31201-7 och NW-31194-8 m.m
har jag gjort något galet? Eller ligger felet hos PSN?
Jag har testat både med trådad och trådlöst nätverk men innget funkar.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Deras service är under hård belastning av en nuvarande DDOS attack.

Dock felen du har kan bero på andra saker.

Funkar webbläsaren på konsolen? Kommer du åt hemsidor?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

login

JAg har samma problem. Vad kan man göra? Inga problem med browsern i PS4 och kan visa video via Viaplay men itne spela

Permalänk
Medlem

Då är det enbart vänta du kan göra. Som jag sa innan, deras service är för stunden DDOS'ad, kan ta allt från några timmar till dagar innan den är tillbaka.

Hade inte webbläsaren funkat för dig så har det med din Router och PS4 snackar inte exakt samma språk, men oftast handlar det bara om att din PS4 inte fått DNS inställningar från din router, T.ex. i de fallen så kan du välja t.ex. Googles DNS server.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte använda webläsaren då jag måste logga in på PSN vilken inte går
Kanske ska poäntera att jag ALDRIG har kunnit logga in på PSN eftersom jag köpte konsolen idag och åkte på detta problemet under tiden som jag fixade alla inställningar för första gången.

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk

Mitt fungerar inte heller. Det är de där snorungarna som kallar sig Lizard Shits eller något, som aldrig fick bröstmjölk och nu saboterar. Hade jag haft en sådan idiot framför mig nu hade jag nog bankat honom med PS4:an. Så det är bara till att vänta ut detta onödiga illdåd som i slutändan drabbar oss vanliga människor.

Permalänk
Medlem

Det var samma sak igår som idag så antagligen kommer det vara nere ett tag till. Här kan du kolla hur många det är som har samma problem. Plus här är den PSN:s officiella server status hemsida.

Permalänk
Medlem

Ddos attack från Lizard Squad om jag inte har helt fel

Källa: http://www.nordichardware.se/Spel/hackergruppen-lizard-squard...

Ursäkta för att den är länkad till annan teknik hemsida

Visa signatur

Thrustmaster HOTAS Warthog!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Jag var iväg idag och köpte ett PS4 (Woohoo!) dock så kan jag inte logga in på PSN. Får bland annant felmeddelandet: NW-31201-7 och NW-31194-8 m.m
har jag gjort något galet? Eller ligger felet hos PSN?
Jag har testat både med trådad och trådlöst nätverk men innget funkar.

Mycket lustigt, hade samma problem när jag köpte min PS4 i augusti att PSN var nere.

Dock var det inte en HACK ATTACK då.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats logga in idag, men går inte att shoppa spel som jag tänkt.
Ddosen spökar nog fortfarande.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad dom vill? Bara sabba?

Permalänk
Medlem

Funkar ej för mig med.Fick en ps4 i julklapp. Går inte att använda. Trist.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem

Hum man kan ju undra... taggen säger PSN Online sedan säger sidan online ytterligare en gång pch off line 2 ggr... KLara besked.

Permalänk
Inaktiv

Bedrövligt att Sony inte har några vettiga motmedel mot detta. Deras servrar har konstant problem. Är det inte DDOS så är det för många spelare online eller buggar etc. Hoppas verkligen någon form av kompensation går ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats.g.:

Hum man kan ju undra... taggen säger PSN Online sedan säger sidan online ytterligare en gång pch off line 2 ggr... KLara besked.

Som jag redan skrev, dom blir DDOSad, dvs deras service är 'UPPE' men med tanken på överbelastningen av DDOS så betyder det att man inte kommer åt den, en DDOS är inte exakt lika kraftfull varje sekund på grund av Internets struktur, utan dippar då och då och vissa hinner då komma åt tjänsterna.

Åter igen, det är bara att vänta, skapa ett lokalt konto och spela på om konsolen är ny.

Skrivet av Kunzite:

Bedrövligt att Sony inte har några vettiga motmedel mot detta. Deras servrar har konstant problem. Är det inte DDOS så är det för många spelare online eller buggar etc. Hoppas verkligen någon form av kompensation går ut.

Du verkar sitta inne i någon möjlig lösning för att lösa DDOS problem?, I så fall dela med dig, eller skapa ett företag som säljer lösningen, du lär bli miljardär.

För i dagsläget så är detta en av Internet största svagheter som tyvärr inte går att göra mycket åt, det finns ett par saker man kan göra men en riktigt stor riktad DDOS attack kommer slå ner exakt alla system som försöker stoppa det, det enda dom kan göra är att få tag på personerna som ligger bakom och försöka få ner botnätet men det är inte precis lätt det heller.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Lizard Squad är i farten hör jag..

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk

Jag kommer inte in till webbläsaren. För att göra det måste jag vara inloggad på psn. Att logga in på psn är väll det problemet de flesta har eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yes! Det är det som är problemet!

Permalänk
Medlem

Hoppas att slynglarna får något stort hårt och vasst uppkört där solen inte skiner. Om det är EA dom vill åt måste det finnas bättre sätt än att straffa miljontals konsol spelare som kanske inte ens spelar EA spel .

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller åt PSn

Tjena. Köpte ett ps4 i förrgår och har fortfarandeinte fått loggat in. Hela ps4 an e ju värdelös utan PSN. Uppdaterat och internet testet fungerar. Men kommer inte in på PSN. Är felet samma för alla just nu eller gör jag något fel?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MugiMugi:

Som jag redan skrev, dom blir DDOSad, dvs deras service är 'UPPE' men med tanken på överbelastningen av DDOS så betyder det att man inte kommer åt den, en DDOS är inte exakt lika kraftfull varje sekund på grund av Internets struktur, utan dippar då och då och vissa hinner då komma åt tjänsterna.

Åter igen, det är bara att vänta, skapa ett lokalt konto och spela på om konsolen är ny.

Du verkar sitta inne i någon möjlig lösning för att lösa DDOS problem?, I så fall dela med dig, eller skapa ett företag som säljer lösningen, du lär bli miljardär.

För i dagsläget så är detta en av Internet största svagheter som tyvärr inte går att göra mycket åt, det finns ett par saker man kan göra men en riktigt stor riktad DDOS attack kommer slå ner exakt alla system som försöker stoppa det, det enda dom kan göra är att få tag på personerna som ligger bakom och försöka få ner botnätet men det är inte precis lätt det heller.

Bara nyfiken, hur kommer det sig att Xbox Live som också utsattes för en DDOS attack samtidigt klarade sig så pass mycket bättre? Det var nere någon timme totalt, spelade på kvällen den 25:e utan problem. Varför är mitt Xbox Live nästan aldrig nere medan tjejens PSN är nere betydligt oftare, utan DDOS attacker?

Att PSN var sämre än Xbox Live var okej förut, när det var gratis, nu är det bara pinsamt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Bara nyfiken, hur kommer det sig att Xbox Live som också utsattes för en DDOS attack samtidigt klarade sig så pass mycket bättre? Det var nere någon timme totalt, spelade på kvällen den 25:e utan problem. Varför är mitt Xbox Live nästan aldrig nere medan tjejens PSN är nere betydligt oftare, utan DDOS attacker?

Att PSN var sämre än Xbox Live var okej förut, när det var gratis, nu är det bara pinsamt.

Det är fortfarande flera år efter live så ja i jämförelse är PSn värdelöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Bara nyfiken, hur kommer det sig att Xbox Live som också utsattes för en DDOS attack samtidigt klarade sig så pass mycket bättre? Det var nere någon timme totalt, spelade på kvällen den 25:e utan problem. Varför är mitt Xbox Live nästan aldrig nere medan tjejens PSN är nere betydligt oftare, utan DDOS attacker?

Att PSN var sämre än Xbox Live var okej förut, när det var gratis, nu är det bara pinsamt.

Troligtvis för att de har jobbat betydligt längre med deras plattform, men också på grund av att Xbox Live är för stunden den mindre plattformen och inte lika intressant att ddosa som PSN är för stunden, Hur vida stora ddos PSN vs Xbox live fick det vet ingen förutom de själva, men det lär de inte gå ut med.

Men att tro att Xbox live är utom problem så har ni fel, visserligen julen 2007-2008 så fattade de att de vart tvungen att pressa på och förbättra sin produkt, men det var hela 13 dagar du inte kom åt tjänsten. PSN har haft snarlika problem men det var inte fören förra året som de behövde bygga ut sina system.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Nu är det nere igen

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Trist, kom nyss hem och då var PSN nere igen. Satt hela morgonen och förmiddagen och njöt av lite online på GTA, haha Det är nog säkert tillbaka inom kort.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Det skulle vara nice som på ps3 om dem tog bort att man behöver playstation plus online i kompensation

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Det skulle vara nice som på ps3 om dem tog bort att man behöver playstation plus online i kompensation

När det har varit nere i typ 1-2 dagar? Kanske Telia ska ta bort månadskostnaden för sitt nät när nästa trä faller på ledningen? Det är ju inte ens Sonys fel att allt gick åt helvete. Vi borde vara glada att de faktiskt försöker fixa det Jag sitter just nu uppkopplad på PSN igen. Tack Sony!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

När det har varit nere i typ 1-2 dagar? Kanske Telia ska ta bort månadskostnaden för sitt nät när nästa trä faller på ledningen? Det är ju inte ens Sonys fel att allt gick åt helvete. Vi borde vara glada att de faktiskt försöker fixa det Jag sitter just nu uppkopplad på PSN igen. Tack Sony!

Mer 3-4 dagar, och det är fortfarande skakigt.
Inte vilka dagar som helst dessutom utan dagar där de flesta är lediga och faktiskt har tid att spela en stund.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Mitt Playstation plus tog slut under dessa dagar och för det kräver jag kompensation. Tycker även man ska få ett eller två spel gratis.

Visa signatur

It's gonna be LEGEN wait for it DARY! LEGENDARY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Bara nyfiken, hur kommer det sig att Xbox Live som också utsattes för en DDOS attack samtidigt klarade sig så pass mycket bättre? Det var nere någon timme totalt, spelade på kvällen den 25:e utan problem. Varför är mitt Xbox Live nästan aldrig nere medan tjejens PSN är nere betydligt oftare, utan DDOS attacker?

Att PSN var sämre än Xbox Live var okej förut, när det var gratis, nu är det bara pinsamt.

En gissning skulle kunna vara att microsoft i och med Azure har bra mkt bättre kompetens och hårdvara att kontra med, skulle inte förvåna mig om dom dynamiskt kan skala upp kapaciteten i realtid och på så sätt svälja överblastningsattacken, alternativt att dom har större och bättre kontroll över sina nät.
Sen är det ju ingenting som säger att attackerna på något sätt var likvärdiga.. Vem vet nån kanske hatar Sony mer?

Och det är klart som fan att det inträffar just nu, dom som attackerar gör ju när det skadar som mest, under julhandel och julledighet.