Värt att köpa Wii U för nintendo spelen?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa Wii U för nintendo spelen?

Jag vill köpa en wii u bara för att kunna spela Nintendo spelen eftersom de verkar vara väldigt intressanta, är detta en bra anledning till att köpa konsolen?
Är nintendo spelen tillämpade till äldre spelare (jag är 17), eller betraktas det som mer barnsligt och simpelt, dvs att det är skapat för små barn där spel mekanismerna inte är sofistikerade?

Permalänk
Medlem

Det är ärligt tala den enda riktiga anledningen att skaffa konsolen idag då du så got som inga företag supportar konsolen idag förutom drös indie spel som du finner på PC/Andra plaformar, med undantag av The Wonderfull 101 samt Bayonetta som är två spel som är värd att skaffa till den.

Nintendo's spel har aldrig varit barnsliga eller gjorda precis för småbarn, oftast är de gjorda för en stor bred marknad och oftast för hela familjen, De vad spelkänsla är och har alltid släppt spel med bra och tight kontroll.

Så finner du en drös spel att spela till den så vist är den helt klart värd att skaffa. Min personliga favorit är Pikmin 3, snabbt följt av The Wonderfull 101 samt Bayonetta.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Klart det är värt, är ju i stort bara titlar som enbart finns på Wiiu man vill ha till konsoler

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Det går att spela Wii-spel på Wii U också, så där har du en hel generation spel att spela.

Permalänk

Gillar du Nintendo spel är den fantastisk

Gillar du inte Nintendo spel är den bara jobbig.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren, hur är det populationsmässigt? Är det enkelt att spela online med främlingar eller är servrarna nästan tomma? Vill verkligen spela multiplayer i mario kart 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Jag vill köpa en wii u bara för att kunna spela Nintendo spelen eftersom de verkar vara väldigt intressanta, är detta en bra anledning till att köpa konsolen?
Är nintendo spelen tillämpade till äldre spelare (jag är 17), eller betraktas det som mer barnsligt och simpelt, dvs att det är skapat för små barn där spel mekanismerna inte är sofistikerade?

enkla spel?? riite..

servrarna är uppe och mario kart 8 är fullt levande

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det är ärligt tala den enda riktiga anledningen att skaffa konsolen idag då du så got som inga företag supportar konsolen idag förutom drös indie spel som du finner på PC/Andra plaformar, med undantag av The Wonderfull 101 samt Bayonetta som är två spel som är värd att skaffa till den.

Nintendo's spel har aldrig varit barnsliga eller gjorda precis för småbarn, oftast är de gjorda för en stor bred marknad och oftast för hela familjen, De vad spelkänsla är och har alltid släppt spel med bra och tight kontroll.

Så finner du en drös spel att spela till den så vist är den helt klart värd att skaffa. Min personliga favorit är Pikmin 3, snabbt följt av The Wonderfull 101 samt Bayonetta.

Det här med att det inte finns så mycket annat som talar för konsolen är väl iofs inget unikt för Wii U, snarare tycker jag att den än så länge istället verkar vara starkare än övriga nuvarande generations spelkonsoler på den punkten. De andra "supportas" kanske visserligen bättre i någon mening men det finns ju trots det inte mycket där som faktiskt är bra men inte finns på PC/andra plattformar.

Jag delar iaf uppfattningen om Nintendos egna spel, de har snarare en barnvänlig stil än att de faktiskt är barnsliga.
Och precis som du säger finns det ju utöver Nintendos egna spel iaf några andra spel som är värda att kika på. Bayonetta, m.m.

Personligen är jag, som kanske framgått, än så länge högst skeptisk till den här generationens spelkonsoler rent allmänt...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Mulz:

Jag vill köpa en wii u bara för att kunna spela Nintendo spelen eftersom de verkar vara väldigt intressanta, är detta en bra anledning till att köpa konsolen?
Är nintendo spelen tillämpade till äldre spelare (jag är 17), eller betraktas det som mer barnsligt och simpelt, dvs att det är skapat för små barn där spel mekanismerna inte är sofistikerade?

Som andra säger så e det helt enkelt deras grafikstil som uppfattas som barnslig/barnvänlig fast spelen e fanimej svåra när man kommer till de 10 sista banorna!

Super Mario Bros 3 t.ex....glömmer aldrig banan där solen jagade en hela tiden (samtidigt som du måste undvika alla fiender på marken, hoppa rätt o allt annat du gjort hittils!). Den banan var S.V.Å.R!!

Som presidentkandidat i PC Gaming Master Race organisationen så kan jag säga att Nintendos konsoller (Wii U & 3DS) e de jag hade skaffat om jag velat ha nån konsoll.

Skrivet av Oliver91:

Inget man klarar på första försöket direkt >_<

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

enkla spel?? riite..

Sjukt snyggt gjort, det hade jag aldrig fixat

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Jag vill köpa en wii u bara för att kunna spela Nintendo spelen eftersom de verkar vara väldigt intressanta, är detta en bra anledning till att köpa konsolen?
Är nintendo spelen tillämpade till äldre spelare (jag är 17), eller betraktas det som mer barnsligt och simpelt, dvs att det är skapat för små barn där spel mekanismerna inte är sofistikerade?

Jag 22 år, älskar Mario och alla Nintendo spelen, Pokemon ser jag på än och spelar.

Man blir aldrig gammal för sådant.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det är ärligt tala den enda riktiga anledningen att skaffa konsolen idag då du så got som inga företag supportar konsolen idag förutom drös indie spel som du finner på PC/Andra plaformar, med undantag av The Wonderfull 101 samt Bayonetta som är två spel som är värd att skaffa till den.

Skulle nog vilja lägga till Rayman Legends till den listan. Iofs finns det till andra plattformar, men det designades ursprungligen för Wii U exklusivt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulz:

Är nintendo spelen tillämpade till äldre spelare (jag är 17), eller betraktas det som mer barnsligt och simpelt, dvs att det är skapat för små barn där spel mekanismerna inte är sofistikerade?

Både jag och sambon är 40+ och tycker det är skoj, så nog tilltalar Nintendospelen barn i alla åldrar

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Personligen är jag, som kanske framgått, än så länge högst skeptisk till den här generationens spelkonsoler rent allmänt...

Jag har inte förstått detta argument i huvud taget, Denna generation har fått fler spel snabbare än NÅGONSIN, speciellt PS4, Wii U åt andra sidan har fått otroligt få. Med det sagt, fler spel är på väg, i långt högre takt en någonsin innan här med.

Varje generation konsoler verkar dessa argument alltid dyka upp som om det vore något speciellt nytt, men det är det inte, det tar tid innan en konsol får spel, men i slutändan handlar det helt om spelsmak och vad för spel du gillar, beroende på det så har alla plattformar bra mycket spel.

Varför jag tog just upp detta för Wii U är på grund av att det finns nästan inga spelbolag alls som utvecklar spel till Wii U förutom Indie scenen samt ett och annat företag Nintendo betalar för att släppa spel till konsolen just nu.

Skrivet av Hurtigbullen:

Skulle nog vilja lägga till Rayman Legends till den listan. Iofs finns det till andra plattformar, men det designades ursprungligen för Wii U exklusivt.

Möjligt, dock får du samma upplevelse både på Vita samt Wii U, De andra konsolerna har andra spelmoment för touch elementen. Men generelt sett så är det inte eklusivt, varav jag inte tog upp det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Möjligt, dock får du samma upplevelse både på Vita samt Wii U, De andra konsolerna har andra spelmoment för touch elementen. Men generelt sett så är det inte eklusivt, varav jag inte tog upp det.

Det är sant att det inte är exklusivt, men får man verkligen samma spelupplevelse på Vitan? I multiplayer också?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det är sant att det inte är exklusivt, men får man verkligen samma spelupplevelse på Vitan? I multiplayer också?

Vitan har väl ändå inte lika bra spel??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Vitan har väl ändå inte lika bra spel??

Skickades från m.sweclockers.com

Vita har otroligt många bra spel, det är ett felaktigt rykte att konsolen inte har spel, konsolen jag lagt mest på under hela 2014 är Playstation Vita.

Men återigen så handlar det mest om spelsmak och vad du föredrar att spela.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Att säga att Wii U passar dem som gillar "Nintendo-spel" tycker jag är rätt missvisande. Jag är övertygad om att alla kan älska Nintendo-spel bara de ger dem chansen. Ren och skär spelglädje, som i mångt och mycket saknas på andra tillverkares spel - åtminstone i jämförselse.

Ge det en chans, en ärlig chans, och du kommer inte att ångra dig.

Permalänk

I realiteten har wii U

- En drös Svinbra Nintendospel (alla nintendos egna spel)

- En handful bra tredjepartsspel (rayman,bayonetta,101 osv)

- Den bästa multiplayer upplevelsen (Wii sports/alla små partyspel/wii party U osV) (5 spelare samtidigt) förfesmaskin no1

Problemet är trejdepartsspel som fins på ps4 och pc. Dessa kommer inte till wii u

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

Det finns ju absolut tillräckligt många bra exklusiva spel för att rättfärdiga att köpa konsolen, bara man vet vad man ger sig in på, dvs att det inte är en ersättning för en spel-PC, PS4 eller Xbone, utan ett komplement.

Permalänk
Medlem

Idag är Wii U absolut ett alternativ nu när det finns så många bra Nintendospel. Sen är det fler på G 2015 så ja, Wii U är värt pengarna.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vita har otroligt många bra spel, det är ett felaktigt rykte att konsolen inte har spel, konsolen jag lagt mest på under hela 2014 är Playstation Vita.

Men återigen så handlar det mest om spelsmak och vad du föredrar att spela.

Alldeles sant, Vita är underskattad!
Blev lite sugen på en Nintendo-konsol igen efter denna tråd, fast väntar nog på nästa som de enligt ryktena håller på med nu.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Klart det är värt om du vill spela Nintendo spelen.
För min del kanske det är mer nostalgi med Mario spelen.. men kan väl spela dom som vuxen också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

enkla spel?? riite..

https://www.youtube.com/watch?v=dIYvd5aqeV8

servrarna är uppe och mario kart 8 är fullt levande

Grymmt. Den killen har kört banan några gånger kan man säga

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Wii U är definitivt värt ett köp och kombinationen PC och Wii U bör täcka upp spelutbudet rätt bra dessutom.

Vitan har inte så mycket mer än indietitlar som ofta finns till andra plattformar. Den är ignorerad av Sony och uselt med större titlar. Vad jag vet presenterades inget på E3 2014 exempelvis. Kan vara ett bra köp om man gillar indie och/eller har PSN+.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Grymmt. Den killen har kört banan några gånger kan man säga

såg på när 4 pers skulle köra den ihop på ett LAN.. efter 2 dagar klarade dom den och då hade de nog kört det 10 timmar totalt

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jag har inte förstått detta argument i huvud taget, Denna generation har fått fler spel snabbare än NÅGONSIN, speciellt PS4, Wii U åt andra sidan har fått otroligt få. Med det sagt, fler spel är på väg, i långt högre takt en någonsin innan här med.

Varje generation konsoler verkar dessa argument alltid dyka upp som om det vore något speciellt nytt, men det är det inte, det tar tid innan en konsol får spel, men i slutändan handlar det helt om spelsmak och vad för spel du gillar, beroende på det så har alla plattformar bra mycket spel.

Varför jag tog just upp detta för Wii U är på grund av att det finns nästan inga spelbolag alls som utvecklar spel till Wii U förutom Indie scenen samt ett och annat företag Nintendo betalar för att släppa spel till konsolen just nu.

Börja med att kika på spelen som har kommit till PS4 och Xbone hitills så ser du att majoriten av dem finns redan på PC och flera av dem har ett par år på nacken i direkt motsats till Wii U som har börjat få upp ångan och tuffar på i ständig takt med, så gott som, exklusiva titlar.

Det må så vara att den senaste generationen av konsoller ser allt fler spel dyka upp men vad är poängen med att skaffa sig en "next-gen" konsoll när du kan spela, och förmodligen redan har spelat, större delen av PS4:ans spelbiblotek på din PC i högre upplösning, högre framerate, bättre grafik och så vidare.

Så vad är det du inte förstår?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Ni verkar ha glömt det möjligen bästa multiplayer spelet till Wii U, Super Smash Bros 4 for Wii U!
Fantastisk grafik, fantastisk gameplay och fantastiskt soundtrack. Hält klart värt att köpa ett Wii U för

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Börja med att kika på spelen som har kommit till PS4 och Xbone hitills så ser du att majoriten av dem finns redan på PC och flera av dem har ett par år på nacken i direkt motsats till Wii U som har börjat få upp ångan och tuffar på i ständig takt med, så gott som, exklusiva titlar.

Det må så vara att den senaste generationen av konsoller ser allt fler spel dyka upp men vad är poängen med att skaffa sig en "next-gen" konsoll när du kan spela, och förmodligen redan har spelat, större delen av PS4:ans spelbiblotek på din PC i högre upplösning, högre framerate, bättre grafik och så vidare.

Så vad är det du inte förstår?

Vad jag inte förstår är precis det jag SKREV, eller förtog du inte det jag skrev vilket jag antar att du inte gjort då du blandar in och kastar in massvis med saker jag inte enns har tagit upp eller nämnt?

Denna generation är inte ALLS annorlunda på den här fronten gentemot äldre generationer, den STÖRSTA skillnaden på denna och förra generationen är takten på spelsläppen som är idag betydligt högre en vad det var på förra generationen och det har släppts ungefär 2ggr så måna spel under samma tid, en annan faktor är att vist större del av Sony exklusiva spel släpps till PC än det gjorts innan, men långt ifrån alla. Konsol exlusiva eller Sony exklusiva spel släpps i samma takt som innan.

Det som däremot har hänt är att Nintendo har så gott som förlorat alla tredje part utvecklare förutom Indie scenen samt de utvecklare de betalar just nu att utveckla spel till konsolen, det är däremot något att nämna som en viktig punkt. Betyder detta att konsolen inte har bra spel? Nej men det betyder att mängden spel begränsas och är detta din enda spelplaform så kan det bli ett problem. Så åter igen, vad gör denna generation sämre en förra?

Och för att ens förstå hur dyster marknad Wii U är för spel just nu så t.ex. så är denna lite tragiskt att läsa http://kotaku.com/in-japan-the-vita-has-more-upcoming-games-t...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det som däremot har hänt är att Nintendo har så gott som förlorat alla tredje part utvecklare förutom Indie scenen samt de utvecklare de betalar just nu att utveckla spel till konsolen, det är däremot något att nämna som en viktig punkt. Betyder detta att konsolen inte har bra spel? Nej men det betyder att mängden spel begränsas och är detta din enda spelplaform så kan det bli ett problem. Så åter igen, vad gör denna generation sämre en förra?

Och för att ens förstå hur dyster marknad Wii U är för spel just nu så t.ex. så är denna lite tragiskt att läsa http://kotaku.com/in-japan-the-vita-has-more-upcoming-games-t...

Iofs håller jag med om det du säger om stora 3:e partsutvecklare, men var väl inte så många som utvecklade till Wii heller och de flesta av dom verkade mest syssla med att göra skräpspel. Sen undrar jag om det inte är så att Indie-scenen vuxit på Wii U jämfört med Wii. Det är iaf det intryck jag har fått.

Nintendo schabblade ju totalt bort introduktionen och försäljningssiffrorna har ju varit usla, men nu verkar det som att det har vänt uppåt. Så jag tycker nog att det ser ljusare ut för Wii U nu än på länge. Om Nintendo kan fortsätta pumpa ut några storsäljande titlar som drar upp Wii U försäljningen så tror jag att det kan vända.

Men visst håller jag med om att man vill spela annat än spelen med Nintendo-stuk så måste man nog räkna med att också skaffa en av dom andra konsolerna eller en PC, för jag tror inte det kommer komma mer än ett fåtal FPS spel eller spel typ Assasins Creed/Uncharted/Last of Us till Wii U framöver (åtminstone inte på ett tag).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"