PS4 - Spel som kraschar

Permalänk

PS4 - Spel som kraschar

Tjena!

Är det normalt att spel som BF4 kraschar ibland? Har hänt mig en eller två gånger, men undrar bara om det är vanligt att det händer någon gång?

Tacksam för svar,
/Arktisk

Permalänk
Medlem

Det var vanligt när BF4 först kom ut , nu har dom fixat det med en rad uppdateringar så det borde inte krascha. Har inte gjort det för mig iallafall, på ett bra tag

Om du tycker det händer ofta och på mer än ett spel,
så kan du testa med Rebuild Database i safe mode. https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/50...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Det var vanligt när BF4 först kom ut , nu har dom fixat det med en rad uppdateringar så det borde inte krascha. Har inte gjort det för mig iallafall, på ett bra tag

Om du tycker det händer ofta och på mer än ett spel,
så kan du testa med Rebuild Database i safe mode. https://support.us.playstation.com/app/answers/detail/a_id/50...

Okej. Exakt vad gör "Rebuild Database"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktisk:

Okej. Exakt vad gör "Rebuild Database"?

Den säger åt databasen att skärpa sig.
Gör den inte det så kanske man ska kontakta ev support eller åf

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av SSGS:

Den säger åt databasen att skärpa sig.
Gör den inte det så kanske man ska kontakta ev support eller åf

Den tar inte bort något jag har på hårddisken när man utför Rebuild Database?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arktisk:

Den tar inte bort något jag har på hårddisken när man utför Rebuild Database?

det ska den inte göra, det är bara 6:an och 7:an som gör det, i länken jag visade innan.

Men om du är osäker är det bara till att Googla lite men det ska inte vara några problem.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hur går det, löste det sig?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Hur går det, löste det sig?

Jag har kört en "Rebuild Database" nu, så ska testa ikväll och se om problemet kvarstår.

Tack för att du följer upp detta, väldigt trevligt