Playstation store. Ett skämt?

Permalänk
Medlem

Playstation store. Ett skämt?

Jämförelse:

Är hemma sjuk, jag spelade wii u igår, köpte ett spel, det laddades ner och installerades snabbt och smidigt och det upptäckte att jag hade en sparningsfil på ett annat spel som gav mig ett bonus spel. INGA problem och smidigt.

Dold text

Idag fortfarande sjuk, är sugen på bilspel, tänkte Gran Turismo 6, har ju spelat alla de andra, men inte den senaste.
Jag startar mitt ps3, systemuppdatering (ofcourse), aja, får väl köra den, var ju ett tag sen jag spelade. Tar lite lång tid tycker jag. Går vidare till Playstation store. "Playstation store update", vafaaannn... Aja, kör den också. Bläddrar fram spelet, ska köpa, FEL KORT, ett gammalt e-kort eller gammalt kreditkort eller nåt.. Jaha, går ju inte att ändra här längre? vafaen? Går tydligen att ändra i kontohanteringen. Går dit, skriv ditt lösenord, "ok", har haft det automatiskt i typ 5 år, men visst. Beställer ett nytt, ska välja nytt lösen, inte ett jävla lösen funkar, typ UjjYTgEWa13!37, står inte ens vad som är fel. Tillslut funkar ett osäkert lösenord, aja skitsamma. Jag ska lägga in pengar i plånboken online, tänkte 199 eftersom spelet kostar 199! Men nix, 150 eller 300 är det som gäller. Kan ju lägga in småsummar tills det blir 200 men det pallar jag inte. Jag kör in 300. Åter tillbaka till playstation store, ska köpa spelet äntligen, startar playstation store, "denna tjänst underhålls för närvarande".. SKOJJAR DOM MED MIG??? Men nu lite senare har det kommit upp igen, 15GB, bara vänta nån timme till då... Vågar inte tänka på uppgraderingar här också.

Så.. Playstation store, skit?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Använd inte PS Store direkt i PS3, den är skit.

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/

Köp där med samma account, sedan klicka "download to all ps3s"
Logga in på PS3 - > den börjar ladda ned direkt

Vad är problemet?

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Därför kör man skiva

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Du vet att du inte behöver fylla på plånboken, du kan dra pengar direkt från kortet när du köper, ( minimum summa 40 kr åt andra sidan ) så du kan dra exakt vad det kostar.

Sedan har Sony krävt att du ska byta lösenord sedan 2011, inget precis nytt där på grund av det stora sony hacket.

Samt det med uppdateringar o.s.v. allt detta har du med Nintendo med om du inte använt den på ett tag, inte precis något nytt.

Men som Sonyboj redan skrev, använd websidan, funkar betydligt bättre, har du uppdaterat din konsol samt med PS+ behöver du inte göra något då du kan styra allt från butiken när det gäller kö och installationer, funkar riktigt smidigt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Använd inte PS Store direkt i PS3, den är skit.

https://store.sonyentertainmentnetwork.com/#!/

Köp där med samma account, sedan klicka "download to all ps3s"
Logga in på PS3 - > den börjar ladda ned direkt

Vad är problemet?

A märkte det, visste inte att man kunde köpa spelen där också.

Skrivet av Mega-Dark:

Därför kör man skiva

Är sjuk dock, så kan inte mig iväg för att köpa

Skrivet av MugiMugi:

Du vet att du inte behöver fylla på plånboken, du kan dra pengar direkt från kortet när du köper, ( minimum summa 40 kr åt andra sidan ) så du kan dra exakt vad det kostar..

Hittade inget sånt alternativ dock. Har hitta det förr däremot ;/

Kanske bara jag som är överkänslig idag. Men ps store i ps3 känns som skit dock

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Jämförelse:

Är hemma sjuk, jag spelade wii u igår, köpte ett spel, det laddades ner och installerades snabbt och smidigt och det upptäckte att jag hade en sparningsfil på ett annat spel som gav mig ett bonus spel. INGA problem och smidigt.

Dold text

antar du aldrig behövt migrera nått till eller från WiiU..

Skrivet av xcluzive:

Idag fortfarande sjuk, är sugen på bilspel, tänkte Gran Turismo 6, 15GB, bara vänta nån timme till då... Vågar inte tänka på uppgraderingar här också.

om det är som femman, ungefär 100 uppdateringar och två, kanske 3 veckor att installera dem på.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

PS Store på PS3 är ett stort skämt ja. Skiten laggar och skiten har hårdhängt min PS3 ett otal gånger. Känns ju lagom safe. Beställ från hemsidan som sagt. Eller PS Vita, PS Store är väldigt najs att använda på den.

Och som tidigare sagt så behöver du inte fylla på din plånbok på förhand. Är plånboken i PS Store tom eller har för lite, så kan du lägga till direkt där vid köpet. Är det mer än 40 kronor det gäller så kan man lägga till precis så mycket som behövs och inte mer. T ex om du köper ett spel för 200, din plånbok har 43, så lägger du till 157. Voia! Ska du dock bara lägga till pengar i plånboken är det fasta gränser som gäller. Oavsett vad är 40 kronor minimum.

Nerladdning går ganska fort för mig, brukar ligga runt 2-3MByte/sek.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa GT6 häromdan ja också, Men så finns de inte till PS4.. -.-

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |