XBOX Live GOLD - Profiler?

Permalänk
Avstängd

XBOX Live GOLD - Profiler?

Fick nyligen en kod för att prova på guldmedlemskap.

Aktiverade den och laddade hem Tomb Raider som var gratis just nu. Men iallafall... frugan skulle spela över live med sin bror, vilket inte fungerade. För guld är bara aktivt på min profil?

Måste man verkligen betala separata guldmedlemskap för varje profil på xboxen? Eller gäller den här spärren kanske bara för att det här var en erbjudandekod jag fick?

Det är en XBOX 360 det här gäller... om det nu vore skillnad på XBONE.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Om jag minns korrekt så fungerar det enbart på en profil.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

Yep, har en kompis vars familj betalar för typ 4 olika medlemskap samtidigt. Tycker själv att det borde vara ett "adminkonto" som sen kan delas upp till olika medlemmar. Man får vara glad att Steam inte är lika snålt

Nice avatar förresten, Hemming

Permalänk
Avstängd

Ok, fasen va surt. :/ Nåja, tur att jag inte hade betalat iallafall.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

På Xbox one så går det att dela guld på konsolen eller en annan konsol, via Xbox home sharing. Dock går det inte med gratiskoder/trials. Men då verkar det som 360 inte stödjer detta.