Verktyg Visningsval
2012-02-20, 13:37   #871

Staffan

Medlem

Staffans avatar

Plats: Malmö

Registrerad: jul 2001

Vi är ett ganska stort gäng som brukar köra relativt ofta. Sök upp klubben OGOA eller lägg till mig, tqualizer på live. Är ni dock för högljudda eller skriker en massa finns viss risk att ni hamnar på mute hos vissa av oss.
2012-02-20, 13:45   #872

LeafBox

Medlem

LeafBoxs avatar

Plats: Sverige ;)

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Marticus Visa inlägg
Hejsan! Världen e liten på internet ^^

Bah, det va klent med en så pass stor forza-tråd som denna. Får posta lite pics från gårkvällens race då så kanske intresset vaknar upp tillräckligt för att kunna skicka ut invites till swecs =) vilket är ditt egna forum? har det något med forza att göra? =)
Det var ett litet gratis-forum jag satte upp för att lättare kunna organisera race.
Eftersom det nästan bara är jag (och ibland Malheus ifrån Gorg), och det ibland kan bli rätt rörigt när det är 20 pers som skriver i FM4-tråden på gorg, så föröskte jag bara göra det lite lättare för oss.

Jag postade runt forumet överallt, det är tom 40-50 registrerade, men utav någon anledning var det näst intill ingen som visade intresse efteråt.
Vet inte om det var mina regler som skrämde bort folk (ex ingen STM,TCS, klass-restriktioner osvosv)

Menmen, forumet står kvar iaf, och jag använder event-sektionen för att skriva reglerna för ett race, sen postar jag en direktlänk i min signatur på Garaget
http://leafbox.freeforums.org/
CPU: i5 2500k+NH U12P @4.2Ghz | GPU: Gigabyte 7950 Windforce | MB: ASRock Z68 Extrem3 Gen3 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/HDD:Corsair F60/WD Black 500Gb | PSU: Corsair TX650 | Chassie: Define R3 | Skärm: SyncMaster P2770 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Deathadder Respawn | Ljud: Z906/Tritton PC510
LeafBox är inte uppkopplad
2012-02-20, 16:23   #873

RepZi

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LeafBox Visa inlägg
Det var ett litet gratis-forum jag satte upp för att lättare kunna organisera race.
Eftersom det nästan bara är jag (och ibland Malheus ifrån Gorg), och det ibland kan bli rätt rörigt när det är 20 pers som skriver i FM4-tråden på gorg, så föröskte jag bara göra det lite lättare för oss.

Jag postade runt forumet överallt, det är tom 40-50 registrerade, men utav någon anledning var det näst intill ingen som visade intresse efteråt.
Vet inte om det var mina regler som skrämde bort folk (ex ingen STM,TCS, klass-restriktioner osvosv)

Menmen, forumet står kvar iaf, och jag använder event-sektionen för att skriva reglerna för ett race, sen postar jag en direktlänk i min signatur på Garaget
http://leafbox.freeforums.org/
Jag reggade mig där, såg att en person som jag spelade med förut på x-live är med på din sida.

Vilken nivå spelar ni på? Själv så ligger jag hyffsat, runt #500-100 på leaderboards med okej bilar. Bästa ligger på #50 tror jag, det var fan ingen bil.. Snarare go-kart
RepZi är inte uppkopplad
2012-02-20, 16:39   #874

LeafBox

Medlem

LeafBoxs avatar

Plats: Sverige ;)

Registrerad: nov 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RepZi Visa inlägg
Jag reggade mig där, såg att en person som jag spelade med förut på x-live är med på din sida.

Vilken nivå spelar ni på? Själv så ligger jag hyffsat, runt #500-100 på leaderboards med okej bilar. Bästa ligger på #50 tror jag, det var fan ingen bil.. Snarare go-kart
Det är en extrem blandning förare hos oss. Dom som inte ens hinner imål, och dom som verkligen slåss om hundradelar.
Men det viktigaste hos oss är ändå att bara ha roligt, trevlig stämmning, ljämn racing utan kamikaze-förare och otrevliga typer.

Tex jag. Slåss gärna på Rivals (och ligger rätt bra till om jag får vara sån ) men när vi faktiskt har race så brukar jag köra med en bil jag tycker är rolig eller skön istället.
Senaste racet körde jag tex en 1000kg Pinto med 500+hk. Verkligen inte den optimala setupen, men det var roligt som attans.

---

Det är inte så mkt aktivitet på själva forumet (läs "ingen")
Förutom just jag, som använder Event-delen för att lätt kunna samla alla regler och intresserade förare. På så sätt kan jag lätt dela ut en länk så att alla kan se vad som gäller + att jag har ett ställe med allas namn så jag lätt kan skicka invites sedan

Vi brukar köra ungefär 1 gång i veckan, imellan 20-21.
Oftast handlar det om B/A-klass med regler för drivning, och uteslutande bankörning (inge drift osv)
Ibland hittar jag dock på någon specialare som jag kan tycka vara rolig.
(muskelbil-race, suv-race osv)

---

Så om du kollar in på Event-sektionen nån gång i veckan så har du rätt bra koll på när det händer saker.
Om du dock vill vara med och bestämma lite så är det nog bäst att hålla koll på Garaget.org's "Forza 4-tråd".

--

Intresset har faktiskt ökat på sistonde, så jag kanske kan få folk att börja använda forumet lite mera i framtiden
CPU: i5 2500k+NH U12P @4.2Ghz | GPU: Gigabyte 7950 Windforce | MB: ASRock Z68 Extrem3 Gen3 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/HDD:Corsair F60/WD Black 500Gb | PSU: Corsair TX650 | Chassie: Define R3 | Skärm: SyncMaster P2770 | T-bord: Qpad MK-50 | Mus: Deathadder Respawn | Ljud: Z906/Tritton PC510
LeafBox är inte uppkopplad
2012-02-29, 10:12   #875

maniac

Medlem

maniacs avatar

Registrerad: maj 2002

2012-03-05, 11:55   #876

THB

Medlem

THBs avatar

Plats: Liberty City

Registrerad: aug 2005

Porsche är tillbaka...

Citat:
Während sich die Forza Motorsport-Gemeinde derzeit die Köpfe nach dem kommenden Open World Racer Forza Horizon verdreht, können in naher Zukunft anscheinend auch Porsche-Fans endlich aufatmen. Nachdem schon im Horizon-Trailer Fahrzeuge aus Zuffenhausen zu sehen waren, haben wir heute früh erfahren, dass schon bald ein umfangreiches Porsche Expansion Pack für Forza Motorsport 4 erscheinen soll.

Die Erweiterung soll satte 30 Modelle der Sportwagen-Manufaktur und 20 neue Rennevents beinhalten, die den Spielern zusätzlich 250 Punkte Gamerscore bieten. Darüber hinaus soll das Porsche Expansion Pack bereits innerhalb der nächsten drei Monate veröffentlicht werden. Über den Preis ist bislang noch nichts bekannt.
Och via google translate till Engelska:
It comes: First details of the Porsche Durc expansion pack ...
While the Forza Motorsport community currently turning heads on the next open world racer Forza Horizon, may in the near future, apparently, Porsche fans finally breathe again. Having already been seen in the Horizon-trailer vehicles from Zuffenhausen, today we learn early on that soon, a comprehensive Porsche expansion pack for Forza Motorsport released fourth

The expansion will include a whopping 30 models of sports car manufacturer and racing 20 new events, which provide players with an additional 250 Gamerscore points. In addition, the expansion pack to be released Porsche already within the next three months. About the price is yet unknown.

Forza Motorsport 4 Microsoft Xbox 360 News Aktuelles Microsoft Xbox 360 Forza Motorsport 4 Microsoft Xbox 360 News Aktuelles
THB är inte uppkopplad Folding
2012-03-05, 15:08   #877

RepZi

Medlem

Från Turn 10 Studios!

Citat:
Porsche Expansion Pack

March 5, 2012 by BRIAN EKBERG
This is the kind of news that deserves to be shouted from the rooftops: Porsche is returning to Forza Motorsport! Today we’re unveiling the first look at the Forza Motorsport 4 Porsche Expansion Pack, which will arrive on Xbox LIVE on May 22, featuring content and gameplay experiences solely dedicated to one of the world’s most iconic automotive brands.

First up, the cars. The Forza Motorsport 4 Porsche Expansion Pack will feature 30 incredible Porsche models for you to collect, drive, and customize, including two models announced today: the 2010 Porsche 911 Sport Classic and the 2010 Porsche Boxster S. Seven of the 30 Porsche models that will be featured in the Porsche Expansion Pack are brand new to the Forza franchise—look for more car details to be revealed in the coming weeks.

The Porsche Expansion Pack is more than just cars, however. The pack will also feature 20 brand new Porsche-centric events to be added to your Forza 4 career, as well as 10 new Xbox LIVE Achievements (worth a total of 250 Gamerscore points) all centered around Porsche. In addition, players can expect to see Porsche models in the AI field when racing in events, as well as integrated into Forza 4’s level reward structure.

Upon the release of the Porsche Expansion Pack, fans can expect Porsche-themed Rivals Mode events and new online multiplayer hoppers dedicated to the dozens of Porsche models in the pack. In short, our goal is to deliver the most comprehensive and fun Porsche experience available in any racing game today!

The Forza Motorsport 4 Porsche Expansion Pack will be available 1600 MS Points ($19.99) and is scheduled for release via Xbox LIVE on May 22. Look for more information on the pack soon. In the meantime, head over to the Forza Motorsport forums and the official Forza Motorsport Facebook page to discuss the Porsche Expansion Pack with the rest of the Forza Motorsport community!
Källa: Porsche Expansion Pack
RepZi är inte uppkopplad
2012-03-05, 15:16   #878

RepZi

Medlem

Multiplayer kommer få en hotfix imorgon, då skall problemen vara lösta!

Citat:
Forza 4 Becoming “Virtually Uncapped” With Title Update 3

Written Monday, March 05, 2012 By Dan Webb

Speaking at Microsoft’s Spring Showcase in San Francisco, Turn 10’s Creative Director, Dan Greenawalt, announced that Forza Motorsport 4 would become “virtually uncapped” in March with its third title update.

Releasing alongside the Pirelli Car Pack tomorrow will be the game’s third title update which not only addresses multiplayer and lobby issues in regard to connectivity, but also addresses performance classification issues as well as raising the level cap to 999.

Turn 10 initially suspected that players wouldn’t reach the 150 player level cap until nine months after the launch of Forza 4, but most reached it in less than four. This, according to Greenawalt, makes the game “virtually uncapped” and allows the “rabbits” - who are the crème de la crème of Forza 4 - to have fidelity amongst one another.

The Pirelli Car Pack is available for 560 Microsoft Points tomorrow, or as part of the Season Pass, costing 2,400 Microsoft Points, which is redeemable for six add-on packs – saving you 30%
Källa: Forza 4 Becoming “Virtually Uncapped” With Title Update 3
RepZi är inte uppkopplad
2012-03-06, 01:13   #879

Devildoll

Medlem

Devildolls avatar

Plats: Hemma

Registrerad: okt 2005

kan komma med en tungviktare till.

spola till 1:45

japp, ni hörde rätt. leveltaket höjs till 999
| HAF932 | i7 920 @ 3.7 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 3x2 GB DDR3 @ 1400 MHz | HD 7970 | ASUS Xonar ST | OCZ Vertex 3 MI 120 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win7 Ultimate 64-bit |
Devildoll är inte uppkopplad Folding
2012-03-15, 20:18   #880

RepZi

Medlem

Tuning guide av teamVVV!

RepZi är inte uppkopplad
2012-03-26, 19:36   #881

anton.hj

Medlem

anton.hjs avatar

Plats: Brokind

Registrerad: jun 2011

Jag har ansökt till klubben!

Gamertag: MiniAtol

Skickades från m.sweclockers.com
Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue
anton.hj är inte uppkopplad
2012-03-28, 08:21   #882

anton.hj

Medlem

anton.hjs avatar

Plats: Brokind

Registrerad: jun 2011

Fler bilar till Forza! Bland annat Volvo 855!

http://www.gamereactor.se/nyheter/43...+Motorsport+4/
Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue
anton.hj är inte uppkopplad
2012-03-28, 11:34   #883

P-NILZ

Medlem

P-NILZs avatar

Registrerad: aug 2002

Vad i helvete? 850R är ju inte RWD.
P-NILZ är inte uppkopplad Folding
2012-03-28, 12:49   #884

Asken

Medlem

Askens avatar

Registrerad: okt 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av P-NILZ Visa inlägg
Var skrevs det att den var det då? Måste ha missat.. Det är ju fel iaf.
Hittar inte, är tvungen å läsa på mobilen på jobbet :B
Man kan ju ändra i spelet iofs om det är nåt sånt de skrivit
2012-03-28, 12:51   #885

P-NILZ

Medlem

P-NILZs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asken Visa inlägg
Var skrevs det att den var det då? Måste ha missat.. Det är ju fel iaf.
Hittar inte, är tvungen å läsa på mobilen på jobbet :B
Man kan ju ändra i spelet iofs om det är nåt sånt de skrivit
http://forzamotorsport.net/en-us/apr...tars_car_pack/

Citat:
1997 Volvo 850 R
The terms “sport” and “wagon” rarely come together, but Volvo has been building some of the safest and most exciting sportwagons for years. With a turbo-powered 5-cylinder engine making 240 horsepower and rear-wheel drive, you might forget you’re in a wagon pretty quickly, until you remember you might be hauling the kids and family dog with you. The 850 R will hit 155 mph flat out and fares pretty well in the corners. It’s no lightweight, though, so copious braking is recommended. In all, if you have to drive a wagon but still desire performance the 850 R has got you covered.
2012-03-28, 16:08   #886

RepZi

Medlem

Hur som helst, 850R är ändå ett kylskåp på fyra hjul

Ser fram emot att köra nya Jaguaren å Maseratin.
RepZi är inte uppkopplad
2012-03-28, 16:10   #887

Asken

Medlem

Askens avatar

Registrerad: okt 2003

Citat:
Titt på fan.. Vilken tabbe... Hade själv önskat att riktiga 850 var bakhjulsdrivna dock.
2012-03-28, 23:01   #888

frozrr

Medlem

frozrrs avatar

Plats: Blekinge

Registrerad: maj 2010

Citat:
Hur som helst, 850R är ändå ett kylskåp på fyra hjul

Ser fram emot att köra nya Jaguaren å Maseratin.
Ser fram emot att köra M5an!
2012-03-29, 02:44   #889

galaXy

Medlem

galaXys avatar

Registrerad: mar 2002

Citat:
Verkar som att de har ändrat texten nu, jag kunde iaf inte hitta något med RWD längre.

"1997 was the first year the Volvo wagons came with front-wheel drive in the U.S... ",

Till helgen får jag hem Xboxet och då ska Forza 4 inhandlas illa kvickt!
2012-03-29, 07:48   #890

P-NILZ

Medlem

P-NILZs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av galaXy Visa inlägg
Verkar som att de har ändrat texten nu, jag kunde iaf inte hitta något med RWD längre.

"1997 was the first year the Volvo wagons came with front-wheel drive in the U.S... ",

Till helgen får jag hem Xboxet och då ska Forza 4 inhandlas illa kvickt!
Nu blev det ju ännu mer förvirrande, 850 började ju säljas i GLT utförande i USA 93.
2012-04-03, 10:16   #891

Infinity_90

Medlem

Infinity_90s avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: aug 2007

Nån som lyckats hitta April paketet än? Jag sitter o väntar på det men har inte kommit upp på min market iaf :/
Infinity_90 är inte uppkopplad
2012-04-03, 10:35   #892

RepZi

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Infinity_90 Visa inlägg
Nån som lyckats hitta April paketet än? Jag sitter o väntar på det men har inte kommit upp på min market iaf :/
Jag väntar också, borde komma snart. Typ om ca 1h till skulle jag tro. Brukar det vara iaf
RepZi är inte uppkopplad
2012-04-03, 10:48   #893

Infinity_90

Medlem

Infinity_90s avatar

Citat:
Jag väntar också, borde komma snart. Typ om ca 1h till skulle jag tro. Brukar det vara iaf
Får väll hålla mig ett tag till innan jag kan bränna runt i mitt volvo skåp
2012-04-03, 10:53   #894

RepZi

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Infinity_90 Visa inlägg
Får väll hålla mig ett tag till innan jag kan bränna runt i mitt volvo skåp
Haha ja precis, tänkte likadant Får se vad skåpet tål! Undrar om man kan göra ordentliga inställningar så den håller för att spela online. Folk skulle bli förvånade om skåpet skulle vinna
RepZi är inte uppkopplad
2012-04-03, 11:05   #895

Infinity_90

Medlem

Infinity_90s avatar

Citat:
Haha ja precis, tänkte likadant Får se vad skåpet tål! Undrar om man kan göra ordentliga inställningar så den håller för att spela online. Folk skulle bli förvånade om skåpet skulle vinna
Mitt ända krav är att det ska gå att korrigera Volvos misstag, aka göra den bakhjulsdriven! T5a och bakhjulsdrift <3
Tyckte dock inte dom fångat T5 ljudet speciellt bra av vad man kunde höra på videon :/
2012-04-03, 11:05   #896

RepZi

Medlem

Det är ute nu
RepZi är inte uppkopplad
2012-04-03, 11:30   #897

TuXoR

Medlem

Plats: Gävle

Registrerad: jan 2004

Typiskt "Can't download item. Please try again later"
2012-04-03, 12:21   #898

Devildoll

Medlem

Devildolls avatar

Plats: Hemma

Registrerad: okt 2005

ja jo, det är ju bf patch på xboxen idag, jag kunde inte ens komma åt xbox.com ett tag.

men efter lite F5 så lyckades jag komma in och strax därefter gick det att tanka dlc't
| HAF932 | i7 920 @ 3.7 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 3x2 GB DDR3 @ 1400 MHz | HD 7970 | ASUS Xonar ST | OCZ Vertex 3 MI 120 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win7 Ultimate 64-bit |
Devildoll är inte uppkopplad Folding
2012-04-03, 12:25   #899

Infinity_90

Medlem

Infinity_90s avatar

Känns stabilt att Microsoft hemsida ska krasha bara för att BF patchas...

Har inte heller lyckas tanka den än. Sidan är ju hopp löss och på xboxen får jag error.80150101.

Go Microsoft!

Edit: Funkade för mig nu, så nu har man en T-Gul bakhjulsdriven 850 R

Senast redigerad av Infinity_90 2012-04-03 klockan 13:18.
2012-04-06, 14:34   #900

MclarenII

Medlem

MclarenIIs avatar

Plats: Skåne

Registrerad: dec 2004

Har precis aktiverat Live Gold på Xboxen och tycker det skulle vara roligt att spela lite seriöst online mot lite mognare spelare.
Har testat lite snabbsessioner men där är det ju rätt blandat med folk där och inte helt ovanligt att man blir tryckt av banan.
Har sett att det finns lite klubbar man kan gå med i, kan man få tips på någon aktiv, gärna svensk så hade jag varit tacksam.
Är själv 30+ och kör utan assists och med manuell växellåda. Har även ratt när jag kör.

Tack på förhand

Edit: Såg att det finns en Sweclockersklubb, är det bara att ansöka via spelet?

Senast redigerad av MclarenII 2012-04-07 klockan 11:09.
MclarenII är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb