Verktyg Visningsval
2012-03-14, 14:42   #1

Lindbloom

Medlem

Plats: Gävle

Registrerad: jun 2006

Billig speldator - i3 med Radeon HD 6850 - behöver synpunkter

Försöker plocka ihop en budgetdator som klarar dagens spel bra men som även kan uppgraderas i framtiden. Detta är vad jag kommit fram till efter att ha läst på lite, kom gärna med synpunkter som sagt.

Processor: Intel Core i3 2100 3,1 GHz
Moderkort: ASRock Z68 Pro3 Gen3
Grafikkort: Sapphire Radeon HD6850 HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB (kikade lite på HD 6770 också som är nån hundring billigare, tror dock att 6850 är bra mkt bättre?)
RAM-minnen: Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB (verkar vara standardvalet, men varför? borde jag ha minnen av snabbare typ?)
Hårddisk: Western Digital Caviar Blue WD7500AALX 32MB 750GB (skulle vilja ha en 1TB 64MB egentligen, men svårt att hitta nåt bra alternativ, många modeller verkar vara slut i lager hos dom flesta butikerna?)
Nätagg: Ace FSP ATX2.3 460W
Chassi: Antec Three Hundred (Svart)

DVD-brännare har jag. Kanske nån kan säga vad mer jag behöver komplettera med? Sladdar m.m.?
Tack på förhand Mvh Pierre
Lindbloom är inte uppkopplad
2012-03-14, 16:41   #2

xemacs

Medlem

Registrerad: sep 2011

Det blir lättare om du skapar en användare på prisjakt, gör en lista och länkar till den.

Skeptisk till alla nätagg som kostar mindre än 1kr/W.

En förutsättning för att kunna uppgradera i framtiden är att moderkortet kommer att stödja Ivy Bridge. Står inget om det på hemsidan.

Vengence-minnen som inte är Low Profile har den nackdelen att de begränsar dig när det kommer till vilka CPU-kylare du kan köpa i framtiden utan att stöta på problem. Kan du köpa minnen utan jätteflänsar så gör det.

Hellre 6850 än 6770.
xemacs är inte uppkopplad
2012-03-14, 20:24   #3

Lindbloom

Medlem

Plats: Gävle

Registrerad: jun 2006

Tack för svaret. Byter ut minnena mot såna här då kanske?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=525464

Har du nåt bra och prisvärt alternativ på moderkort som stödjer ivy bridge? Ev. skulle jag kunna köra mATX istället för ATX för att komma ner i pris?
Lindbloom är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb