speldator, 8 - 10 k, hjälp tack!!

Permalänk
Medlem

speldator, 8 - 10 k, hjälp tack!!

hej alla!
sitter o försöker komponera ihop en dator för gaming. tänkte lägga mig på en prislapp mellan 8 - 10000 kr med windows 7 inkl. dock utan skärm. är inte helt kass på datorer, men långt från den bäste :).

kriterierna jag gärna ser uppfyllda är:
1. klarar dagens spel på high, relativt genomgående ( spec. diablo 3)
2. relativt framtidsvänligt, alltså lätt att uppgradera i framtiden
3. Gärna tyst och inte jääätte stort chassi

har lagt ihop lite grejer på inet i en kundvagn, dock utan chassi och sladdar så ni får gärna tipsa på bra sådana!!
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1719706/kundvagn

Alla tips om mer prisvärda delar och liknande uppskattas!

tack på förhand

ps. hur mycket mer får jag ut i pris/prestanda ratio genom att bygga en själv istället för att köpa t.ex. en taurus från inet?

Permalänk

Detta byggde jag med ditt bygge som mall: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1722003/2012-04-23

Jag vill förklarar varför jag ändrade det jag gjorde och varför jag valde de delar jag valde. Först och främst bytte jag ut din I7 CPU mot en I5 då du inte kommer att behöva en I7 om du bara ska spela på den vilket det verkar som. På detta sätt kunde jag spara upp till nästan 1000kr och kunde då klämma in ett högkvalitativt och framför allt tyst chassi samt en av de om inte den allra bästa luftkylaren på marknaden till CPUn som även är en av de tystaste. Kombinationen är en tyst dator som uppfyller alla dina krav

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Ifall datorn ska vara framtidssäker är det väl bättre med ett lite kraftfullare nätagg?
kör med 8GB RAM ist för 16 också

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem

Sen borde du köpa en SSD också, ger så himla mycket prestanda i allt ungefär, löjligt värt för ett "gamingsystem". 128GB räcker om du inte ska ha alla spel installerade samtidigt.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Skrivet av Zyzz:

Ifall datorn ska vara framtidssäker är det väl bättre med ett lite kraftfullare nätagg?
kör med 8GB RAM ist för 16 också

8gb kommer att räcka långt om han inte ska göra t. ex videoredigering på hög nivå eller andra krävande program. Så för gaming behöver du absolut inte mer än 8gb och om du nu skulle vilja ha det så tillåter ju systemet att du uppgraderar i framtiden. Jag förstår inte varför han ska ha ett kraftfullare nätagg när 550w räcker för 2x6950 i CF och eftersom att tillverkningsprocessen blir allt mindre (just nu 28nm) blir även strömkraven mindre så han kommer inte direkt ha problem i framtiden.

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Skrivet av Behold_:

Sen borde du köpa en SSD också, ger så himla mycket prestanda i allt ungefär, löjligt värt för ett "gamingsystem". 128GB räcker om du inte ska ha alla spel installerade samtidigt.

Håller med men det kan bli svårt att klämma in det i budgeten.

EDIT: Sorry för dubbelinlägg

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

tack för tipsen!
fack tips om att cdon hade riktigt billigt pris, så gjorde datorn där, kolla gärna min nya tråd om den datorn o ge mer råd, de uppskattas verkligen! http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

Permalänk
Medlem

Varför gör du en ny tråd? Du har ju redan en...

Borde vara korspostning..

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behold_:

Varför gör du en ny tråd? Du har ju redan en...

Borde vara korspostning..

A shit sorry, e ny på forumsdelen, ska inte hända igen!

Skickades från m.sweclockers.com