Verktyg Visningsval
2012-04-26, 20:40   #1

alexanderluko

Medlem

Registrerad: apr 2012

Köpråd: Ny dator för Diablo 3

Hejsan!

Det är så att jag för tillfället sitter med en bärbar dator som inte riktigt orkar med att köra Diablo 3 på fulla inställningar. Värt att veta är att jag även spelar WoW vilket den inte heller orkar köra på de högsta inställningarna. Då även tangenterna börjar bli lite sega har jag bestämt mig för att fixa en ny dator, denna gång stationär.

Det som är viktigt för mig är att kunna köra på höga (se högsta) inställningar utan att fps påverkas.

Det kan verka lite dumsnålt men jag vill gärna komma undan så billigt som möjligt då jag varken spelar eller planerar att spela några kommande titlar utöver Diablo 3 och då WoW. Om jag kan dra ner på kostnad för dator kan jag lägga detta på tillbehör såsom bättre skärm osv, ni förstår.

Kostnad för datorn för gärna ligga kring 5-6000.

Satt och knåpade ihop några delar baserat på en annan tråd, men då jag aldrig satt ihop en dator förr skulle jag gärna vilja få lite tips här.

Lagt ihop detta so far:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/175...bridge-570-gtx

Är en i5:a på 3,3ghz overkill? Kan man dra ner på något och därigenom förbättra något annat? Något tips på chassi? Har inte heller någon aning om vilket grafikkort jag bör skaffa, det får ju gärna vara någorlunda lågt i pris. Antar att 550ti som jag lagt in är ganska halvdåligt. Några delar som fattas? Som sagt, kravet är att jag kan maximera inställningar i Diablo 3 och WoW med bra fps. Andra spel är inte av intresse.

Tacksam för hjälp!

Senast redigerad av alexanderluko 2012-05-01 klockan 23:52.
alexanderluko är inte uppkopplad
2012-04-26, 21:13   #2

Rawrgasm

Medlem

Rawrgasms avatar

Plats: Långtbortistan

Registrerad: feb 2012

En AMD cpu brukar vara bättre i budgetsystem då man får mer prestanda per krona än med intel, fast intel är mer framtidssäkert.
Xbox Live: rewrgasm
Rawrgasm är uppkopplad nu
2012-04-26, 21:23   #3

alexanderluko

Medlem

Radeon vs. GeForce då?

Verkar som att Radeon är aningen billigare överlag!

Vet inte riktigt var jag bör lägga pengarna. Grafikkort eller processor? Antar att det blir en flaskhalseffekt om jag satsar på ett bra grafikkort men en sämre processor?
2012-04-27, 22:37   #4

alexanderluko

Medlem

Är det värt att dra ner på processor (från i5 till i3) och istället satsa på ett kraftigare grafikkort?
2012-05-01, 23:49   #5

alexanderluko

Medlem

Lagt ihop en ny varukorg nu: http://www.inet.se/kundvagn/visa/175...bridge-570-gtx

Funderade lite på om det kan vara en idé att byta ut grafikkortet till https://www.inet.se/produkt/5409325/...in-frozr-ii-oc och därmed kanske kunna lägga mer pengar på processorn. Det tar nämligen emot en aning att köra både 3570K och 570 GTX då jag gärna följer min budget.

Bör jag gå ner i processor eller grafikkort? Diablo 3 och WoW som gäller här.

Sedan undrar jag om resten ser bra ut? Fungerar allt tillsammans?
2012-05-02, 10:42   #6

Kaksylt

Medlem

Plats: Lomma

Registrerad: jan 2011

Eftersom du ska köra Wow och D3 så är det bättra att köpa snabb processor än att köpa snabbt graffikkort ett 560ti / 448 core kommer klara sig med god marginal. Så spara inte in och köpa ett AMD system som Rawrgasm rekommendera. Gillade din senaste kundvagn men vill du spara 500kr kan du gå ner till 560ti utan problem.
ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35
Kaksylt är uppkopplad nu
2012-05-02, 10:57   #7

alexanderluko

Medlem

Tack för svaret! Då har jag något att gå vidare på.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker