Köpa windows 7 Eller ladda ner?

Permalänk

Köpa windows 7 Eller ladda ner?

Tänker inom en snar framtid bygga min första dator. Kommer ha en budget på 10 - 11 000 kr och funderar på om jag ska köpa windows 7 (vilket är rätt dyrt) Eller om jag ska ladda ner det för att få mer pengar till komponenterna. 11 000 är ju inte så jättemycket pengar så tror jag kan behöva varje liten krona till delar inte operativsystem. Så min fråga är vad är nackdelarna med att ladda ner windows 7 och inte köpa det? Eller funkar det som om det vore köpt?

Permalänk
Medlem

Det är olagligt...

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Dold text

Saxat ur SweClockers forumregler. Du vet att du måste läsa och följa dem va?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Det är inte dyrt. Köp det! Gör om, gör rätt..

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk

Om du inte ska spela så borde du överväga att köra linux

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av grottsten:

Om du inte ska spela så borde du överväga att köra linux

Om han inte ska spela med en sådan dator ska han ju ha den som workstation för typ 3DsMax eller liknande, och så vitt jag vet finns det i stort sett inga sådana programvaror som är kompatibla med Linux, men jag har gärna fel.

Men, nej, att fixa det olagligt är aldrig ett alternativ.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Om man kör på piratat windows så är det ju nästan garanterat att man kommer få strul med det förr elr senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Hedersmedlem

Köp operativsystemet.

Citat:

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

*Tråd låst*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?