Permalänk
Medlem

Kan jag spela det senaste ?

Hejsan, jag kan inget om datorer och prestanda.
Hittade en dator som jag nu undrar om jag kan spela och använda sims 3, starcraft 2 och fungerar bra med photoshop, illustrator?

Processor:
Intel Core i5 2400S 2,5GHz
Main Memory:
6GB DDR3
Video Graphics & Memory:
Amd Radeon HD6470

Skulle vara tacksam för svar
/ Trevlig helg

Permalänk
Medlem

Ser ut som en skräpdator alá Siba.

Pris på den?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Får gärna utveckla varför den är skräp =O)
Det är en Asus ET2400IGTS
7000 kr

Permalänk
Medlem

Aha, det är en sådan. Överpris för sådana komponenter var det jag menade med "Skräp" .

Går det bra med en vanlig burk? Eller har du ingen skärm? För har du inte det ser jag faktiskt inget större fel med den datorn, mer än att GPUn är undermålig.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Men räcker det med det för att kunna spela de spel jag skrev ovan och använda adobe paketen?

Permalänk
Medlem

Nämen sedär, lyckades glömma att besvara din egentliga fråga.

Ja, spelen lär funka, men förvänta dig ingen bra prestanda. Adobe paketen kommer fungera utmärkt.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Ah... Tack för svaret =o)
Prestanda förstår jag inte riktigt... laggar det eller kan jag inte köra i bra upplösning ?

Permalänk
Medlem

Grafikkortet i burken är inget spelkort, utan är mer ett mediakort, funkar bra till allt utom senare spel
Dock just dom spel du nämnde kommer antagligen inte vara nått större problem.
Men om du senare skulle vilja spela saker som BF3 MV3, och andra betydligt grafisk tyngre spel går du in i väggen ordentligt.
Skulle du vilja klocka CPU så går det inte heller, IOM det är en ASUS kanske moderkortet tillåter viss klockning men CPU gör det inte.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300