Verktyg Visningsval
2012-04-29, 17:54   #1

jensen.

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: sep 2011

Nya Datorn!

Hej Sweclockers,

Är så att jag har suttit nu plockat ihop en ny dator till mig nu och känner att jag är helt nöjd faktiskt, men jag känner gärna att jag vill ha lite feedback om det är något ni tycker saknas eller som ska bort, är inte extremt kunnig som många andra är här på Sweclockers.

http://www.webhallen.com/varukorgen/35327/

Något jag har missat? Något som borde ändras? Ge gärna nya förslag, även om det kostar mer eller mindre.

Framtids Planer: Riktig Vattenkylning.

MVH

jensen.

PS. Har redan köpt in ett Corsair AX 850 och kommer använda mina nuvarande SSD hårddiskar D.S

Edit: Utbyte av delar! http://www.webhallen.com/varukorgen/35557/
Några tankar över detta? Några råd eller förslag?

MVH

jensen.

Senast redigerad av jensen. 2012-05-02 klockan 21:41.
jensen. är inte uppkopplad
2012-04-30, 16:34   #2

Osian

Medlem

Osians avatar

Plats: Lycksele

Registrerad: nov 2011

Det är verkligen en monster dator du tänkt beställa, Ser fint ut. Möjligtvis att du kan byta ut i5'an mot en i7 om du är sugen på att slösa ännu mer pengar på att biffa upp datan. Men du har redan alldeles tillräckligt med kräm. Det du bör tänka på är att moderkortet är en beställningsvara och paketet som du ska hämta/ta emot via frakt kommer att dröja. Det jag också såg att samma sak gällde grafikkortet du valde men det fanns inte ens i lager hos leverantören, vilket betyder att det kommer att ta tid för nydatan att komma hem till dig. Föreslår att kanske beställa från en annan butik.
T.ex Komplett.se eller Inet.se som är båda jättebra butiker, Har även hört ett rykte om att cdon.com säljer samma datordelar till ett billigare pris än både Inet och Komplett.
Osian är inte uppkopplad
2012-05-02, 14:21   #3

jensen.

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Osian Visa inlägg
Det är verkligen en monster dator du tänkt beställa, Ser fint ut. Möjligtvis att du kan byta ut i5'an mot en i7 om du är sugen på att slösa ännu mer pengar på att biffa upp datan. Men du har redan alldeles tillräckligt med kräm. Det du bör tänka på är att moderkortet är en beställningsvara och paketet som du ska hämta/ta emot via frakt kommer att dröja. Det jag också såg att samma sak gällde grafikkortet du valde men det fanns inte ens i lager hos leverantören, vilket betyder att det kommer att ta tid för nydatan att komma hem till dig. Föreslår att kanske beställa från en annan butik.
T.ex Komplett.se eller Inet.se som är båda jättebra butiker, Har även hört ett rykte om att cdon.com säljer samma datordelar till ett billigare pris än både Inet och Komplett.
Får tacka så mycket för svaret och feedbacken! Jag har fått mig en tankeställare om det blir en i7a istället men är inte riktigt säker på, känner inte att jag kommer ha ett sånt stort behov av en i7a då jag mestadels bara ska ha datorn till spel och surf dator.
2012-05-02, 14:33   #4

Notevenmad

Medlem

Notevenmads avatar

Plats: Pennybridge

Registrerad: apr 2012

Ditt RAM kit är quad channel, vilket moderkortet inte har stöd för. Kör på ett dual channel kit istället, och kör på low-profile.
Du kommer klara dig fint på en i5 om du inte har någon användning av Hyper Threading.
2012-05-02, 21:42   #5

jensen.

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Notevenmad Visa inlägg
Ditt RAM kit är quad channel, vilket moderkortet inte har stöd för. Kör på ett dual channel kit istället, och kör på low-profile.
Du kommer klara dig fint på en i5 om du inte har någon användning av Hyper Threading.
Fixade till lite efter dina råd och såhär blev det faktiskt, http://www.webhallen.com/varukorgen/35557/ kom gärna med kritik eller ändringar
2012-05-02, 21:51   #6

Embu

Medlem

Embus avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: maj 2007

Ser riktigt bra ut, ser inget som behöver ändras.. Mer än att de kommer förmodligen kommer ta ett tag innan dom får in allt precis som en förut sa.. annars se de kanon ut..
Chassi Silverstone Temjin TJ08B-E MB ASRock X79 Extreme 4 - mATX CPU Intel i7 3820 + Corsair h80 RAM 16Gb DDR3 Corsair Vengance SSD Samsung 830 256GB HDD 600Gb WD Raptor GPU Gigabyte GTX680 2Gb PSU Tt Toughpower XT 775W Skärm 30" Apple Cinema

Dator Hörnan
Embu är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb