Verktyg Visningsval
2012-06-14, 00:53   #1

MajorFlaesk

Medlem

Registrerad: jun 2012

Köpråd för datorbygge.

Här är en länk till delarna som jag planerar att köpa: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1645869/2012-03-31

Är det något jag glömt, ex. kablar, kylning? Jag undrar till exempel om processorkylaren är överflödig.
MajorFlaesk är inte uppkopplad
2012-06-14, 08:52   #2

zeleni

Medlem

zelenis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Du köper en låda som kostar 1300kr, sen kör du budget cpu och grafik kort.
Tycker det är lite konstigt, men dina pengar dina val. Datorn kommer att fungera, men jag hade omprioriterad lite, och köpt en intel baserad burk.

I7-2600K@4.5ghz :-: 8gb Dominator 1600mhz :-: MSI GTX 680 TwinFrozr :-: ASUS Sabertooth P67 :-: Corsair F120 SSD :-: CM Hyper 212+ :-: CM HAF 922 :-: FD 650W Newton
zeleni är uppkopplad nu
2012-06-14, 17:58   #3

MajorFlaesk

Medlem

Registrerad: jun 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zeleni Visa inlägg
Du köper en låda som kostar 1300kr, sen kör du budget cpu och grafik kort.
Tycker det är lite konstigt, men dina pengar dina val. Datorn kommer att fungera, men jag hade omprioriterad lite, och köpt en intel baserad burk.
Tack för svaret
Jag gillade verkligen utseendet på chassit, det är därför jag tycker att det är värt 1300 för att få en riktigt snygg dator(som jag kan skryta lite om). Om jag klockar upp CPUn, så ska kraften motsvara en svag i7 eller en stark i5. Eftersom dessa processorer kostar dubbelt så mycket som AMDs, så känner jag att jag sparar in där. Jag tror inte att jag behöver ett kraftigare grafikkort. Det jag valt klarar de flesta spel på högsta grafiken(förmodligen inte BF3, men helt klart spel som Skyrim). Jag har den kraft på datorn som jag vill ha, men jag undrar mer om jag kan få motsvarande kraft billigare, eller om jag missat någon viktig del av datorn.
MajorFlaesk är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb