Citat:
Ursprungligen inskrivet av
prawler646
Då skulle man egentligen felsökt och reklamera, förutsatt att du har kvittot kvar och garanti. Om du vill köpa nytt moderkort så tycker jag inte du ska köpa det du länkade, är helt onödigt enligt mig om du inte använde det fullt ut. Detta kortet funkar utmärkt:
https://www.inet.se/produkt/1902090/...extreme3-gen-3
Tycker ändå du ska felsöka vad som är fel först, kan mycket väl vara så att du inte behöver nytt moderkort.
Jo, jag tryckte in länkar på delarna i texten :3
Jag såg att du länkade i texten, lugnt - tack för att du säger det endå.
Tänkte mest att jag vill ha saker från inet, och om du möjligtvis hittade saker som va bättre än de delar som jag "tänkte" kanske köpa, skit samma.
Angående felsökningen så har jag gjort lite felsökning, dock inge extrema saker, enbart tagit ut ram-minnen allt eftersom, och se om jag får bsod.
Jag vill helt enkelt köpa fräscht och så, satsa lite - eftersom att jag har jobb ett litet tag nu.
Tog en titt på:
Asus Sabertooth. Den kostar ju lite mer, men verkar vara mycket bättre än de andra som är länkade.
Jag tycker dock att informationen är lite halvdålig på det moderkortet, inte allt för väldetaljerad må jag säga.
Angående ramminnen så har jag inte jättestor koll på dom. Vore väldigt tacksam om du hittar nå ram som är bättre än:
G-skill 2133mhz
har dock svårt och tro att det finns så mycket bättre på inet, just nu.
tack på förhand & ha en trevlig helg,