Hej!
Har tänkt uppgradera min dator lite, det som ska uppgraderas är moderkortet, CPU:n och RAM:en.
Skulle ni kunna hjälpa mig?
Jag kör inte många tunga program än, men det kommer bli lite filmredigering och bildredigering i framtiden, just nu spelar jag mest (BF3, FSX, Diablo 3 mm).
Vill helst att processorn ska vara sex kärnig, jag kanske inte behöver sex kärnor, men det är mest ett "ha" begär jag har, så klaga inte på att det räcker med fyra kärnigt.
Jag vill också att den ska vara överklocksvänlig (gäller även moderkortet och RAM:en).
Har tittat lite på Intel 3930K, vad säger ni om den?
Moderkortet ska som sagt vara överklocksvänlig (mitt nuvarande är så dålig att den saknar LLC, går inte ens att överklocka min nuvarande CPU till 4GHz på grund av den), den ska även ha plats för mina två grafikkort (ni kan se min hårdvara i signaturen) och mitt ljudkort (allt sitter väldigt nära varandra just nu på grund av mitt nuvarande moderkortet, vill helst att det ska vara lite mellanrum mellan dem).
RAM:en vill jag gärna öka till 16 GB, räcker nog med 8 GB (som jag har just nu), men det är även ett "ha" begär där.
Min budget ligger runt 10 000, men kan nog sträcka mig till 11 000 (någon hundralapp utöver det skadar inte heller).
Tack på förhand!