Tjena!
Jag planerar att uppgradera datorn en aning nu när pengarna kommer in men har lite problem med att bestämma mig vad jag ska köra på
För tillfället har jag det här i burken:
Moderkort: ASUS P7P55 LX
Minnen: Corsair 1333 MHz 8GB
GFkort: 2 st radeon hd 5770 1GB
processor: Intel i5 750 Quad Core 2.6 GHz
Jag planerar att uppgradera hela datorn i princip, men kommer inte köpa nytt grafikkort förns nästa månad, så får bli det andra nu.
Har som sagt lite svårt att veta vad man ska köpa, vad som är bäst just nu. jag spelar spel som diablo3, BF3 osv men har även lite planer på att kunna ha livestreams igång utan problem.
Som jag skrev så ska jag inte köpa nytt grafikkort förens nästa månad och det kommer nog bli ett 690 så att vill helt enkelt ha lite tips på vad man ska ha i övrigt för att allt ska funka ordentligt. Tror ni att jag behöver uppgradera allt jag har ska mina minnen klara det tex?
Vad jag tänkt mig såhär långt är att hålla mig till Intel i5 men istället för den jag har nu så köper jag en i5 2550K 3.4GHz 1155 socket, så vad ska man ha för moderkort till det som inte kostar livet? kan man hitta något riktigt bra under 1500 lapen? bör jag uppgradera till 1600 MHz minnen och isåfall vilka?
Bortsätt från grafikkort går det att få tag på bra grejer under 5000kr? eller vad kan den billigaste prislappen bli?, jag är tacksam för alla tips jag kan få.
Ber om ursäkt för ett ganska rörigt inlägg men jag hoppas att ni hänger med på vad jag skrivit iaf annars får jag göra om
//Robban