Permalänk
Medlem

THOR Jords v2

Hej,

jag har själv gått och klurat lite på vilken dator jag skulle köpa men det blev tillslut en THOR Jords v.2 från CDON. Beställde datorn i onsdags runt 16:00 och hade den redo att hämtas ut på Posten efter lunch dagen efter! Jag är än så länge väldigt nöjd och tänkte bifoga lite bilder och testresultat från 3D Mark.

Allt som medföljde i paketet.

Sidewinder X4 och Steelseries Kana och QCK musmatta.

Kablarna var snyggt dragna innan jag var där och pillade för att få ström till min SSD.

Baksida med fläktkontroller.

Innanför skalet.

Resultat efter att ha uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet.

Som sagt är jag väldigt nöjd med denna dator med tanke på priset, har inte haft några problem alls än så länge. Cpu-fläkten är ju stock från Intel men ljudet är överkomligt. Om ni har några frågor skall jag försöka besvara dessa så gott det går.

Permalänk

Hur klarar sig datorn under spelande? Ungefär vilka fps uppnår du? Alla verkar tycka att den här datorn är sjukt prisvärd, vad skulle du vara villig att betala för datorn (den är väldigt populär och kan tänkas stiga i pris med lite otur. Hur mycket kan den vara vettig att köpa för ifall priset stiger, när bör man fundera på något annat alltså)

Permalänk
Medlem

Fick du musen o tangentbordet på köpet?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Fick du musen o tangentbordet på köpet?

Det ingår i alla deras THOR paket.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Går CDON ens plus på detta paket?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Kunde du beställa datorn i onsdags?
Har kollat deras sida hela veckan och inte sett att dem har fått in datorn än.
Kan väll inte ha tagit slut så fort

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat testa så mycket spel än, bara D3 och SC2 men där är allt på max utan problem i 1920x1080.
Ska försöka testa BF3 och Max Payne under helgen.

Jag hade tur och gick in lite då och då och kollade, hade lagt till min mail under bevakning men fick inget mail när det gick att beställa. Var nära på att beställa separata delar bara först men då fanns den där så då passade jag på. 30 minuter senare var dom tillfälligt slut igen

Permalänk
Medlem

ahh vilken tur man kan ha. Har väntat i ca 1,5 vecka på att beställa datorn :P, måste ha missat det precis. Har också gått in då och då. Säg till hur det går med Max payne och BF3 när du har testat. Hade varit intressant och veta.

Men du är helt nöjd? Verkar ju vara en riktigt prisvärd dator.

Permalänk
Medlem

fps

Skulle det vara något så skulle det väl vara ljudnivån, finns garanterat tystare cpu-kylare men det kan man ju köpa till då paketet fortfarande känns väldigt prisvärt.

Alla spel körs maxade i 1920x1080 upplösning och med 120 hz.
Graferna är för 10 minuter single player spelande.

BF3 Ultra

Crysis 2 DX11 Ultra + HiRes Texture

Max Payne 3 DX11 Ultra 8xMSAA

MP3 är det enda som jag känt av att fpsen inte varit skyhög, drar man ner på MSAA så flyter det på mycket bättre.

Permalänk

Men vad har den för minus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danneboy300:

Men vad har den för minus?

Stockkylare på CPU, ingen SSD och vill minnas att någon sa att moderkortet inte är det hetaste. Har dock själv kollat på just den här datorn då den verkar väldigt prisvärd i segmentet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Stämmer ganska bra, stockkylare på cpu så den låter väl lite mer än vad man är van vid. Temperaturen är dock inget problem, har nog inte varit över 50 grader i full load. Moderkortet tillåter ingen överklockning mer än "Turbo Mode" (3,8 GHz) så det är en rätt dum kombination med en 3570K cpu. Utöver det har jag väl inget att klaga på!

Permalänk
Medlem

Det är verkligen ett prisvärt paket! Speciellt på cdon.fi där pakatet endast kostar 899€ (ca. 7700kr.) Jag har aldrig tidigare sett en färdigbyggd dator från en internetbutik som varit billigare än totalpriset för komponenterna om man köper dem löst och bygger datorn själv!

edit: jag plockade ihop alla delar som man får med i paketet och det blev över 10k http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2166278&view=m

Visa signatur

Datorn: Intel core i5 2500|Antec kühler h2o 620|Asus HD 7950 DirectCuII|Fractal Design Arc|Asrock z77 pro3|8gb Corsair Vengeance|120gb Intel 330 SSD|2tb Seagate barracuda green|Be Quiet pure power L8-CM-530W|
Kringutrustning: Samsung p2770hd|Microsoft Sidewinder X6|Logitech G500|Sony MDR-XB500|Sony SRS-D8

Permalänk
Medlem

Hur mycket blir fraktkostnaden om man beställer från cdon.fi? Hur blir det med OS, kommer det att vara på finska?

Permalänk
Permalänk
Medlem

För mig som bor i Finland är fraktkostnaden 4,95€ men jag vet inte om det överhuvudtaget är möjligt att beställa från finska cdon om du bor i Sverige..

Visa signatur

Datorn: Intel core i5 2500|Antec kühler h2o 620|Asus HD 7950 DirectCuII|Fractal Design Arc|Asrock z77 pro3|8gb Corsair Vengeance|120gb Intel 330 SSD|2tb Seagate barracuda green|Be Quiet pure power L8-CM-530W|
Kringutrustning: Samsung p2770hd|Microsoft Sidewinder X6|Logitech G500|Sony MDR-XB500|Sony SRS-D8

Permalänk

har datorn led lampor på/i fläktarna? (om, vilken färg? ^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av henken_95:

har datorn led lampor på/i fläktarna? (om, vilken färg? ^^)

Nej medföljer två vanliga Fractal Design fläktar.

Permalänk
Medlem

Det här är helt larvigt billigt, man kanske ska köpa upp några innan de på CDON nyktrar till..

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Jag har "Bokat" en lika dan nu, dock vet ingen när dom kommer få in den i lager på kundsupporten..

Permalänk
Medlem

Var det lätt att montera SSD'n? Funderar själv på att köpa datorn och trycka i en SSD, bör man köpa till något för att den ska passa?

En fråga till när man for datorn antar jag att Windows ligger på original HDD'n måste man ändra något på den HDD'n när man ska installera och köra Windows på SSD'n istället? Kan man använda det Windows som medföljer datorn och installera på SSD'n?

Mvh

Permalänk
Medlem

ssd

Det var väldigt enkelt att montera SSD'n, du får ofta med en 3,5" bracket för att den skall passa in i stationära datorer och du drar ut en metallplatta och skruvar fast disken i den (syns på min bild) och skjuter tillbaka den in.

Windows ligger på originaldisken, du behöver ladda ner en Windows 7 installation och använda serienyckeln som står på klisterlappen på sidan på datorn. Hade inga problem med aktivering även fast Windows låg på en annan disk.

Permalänk
Medlem

Grymt bra pris!

Blir runt 9200:- för samma konfig hos Inet (plus montering om man inte gör det själv då)

Visa signatur

folding@sweclockers
Gaming: AMD RYZEN 9800X3D @ 5.4GHz, AORUS X870 ELITE ICE, , 2x16GB 6000MHz DDR5 BEAST, 1x 2TB SN850X, ASUS TUF 4080 SUPER 16GB

Permalänk
Medlem

Men vilken ssd har du köpt vill bara veta

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME