Permalänk
Medlem

Ny stationär ca 8-10k

Jag har haft en bärbar en längre tid och vill nu ha en stationär istället. Jag har inte direkt koll på alla de komponenter som krävs.
Det jag vill är att kunna spela krävande spel likt Far Cry 3 och även kunna göra mycket saker samtidigt.
Dessutom är det viktigt att den är lätt att koppla samman med exempelvis TV och dylikt.

Någon som har bra förslag på hur man skulle bygga en sådan dator får gärna hjälpa mig ut ur djungeln

Med vänlig hälsning, Nikosich

Permalänk
Medlem

Tips!

Det finns onändligt många färska trådar i den här forumsektionen med köpråd för datorer i alla möjliga prisklasser, så även 8-10k klassen.
Kolla i någon av dem. Läs kommentarer och bilda dig en uppfattning om vad du behöver och vill ha.

Jag räknade just nu till 9st trådar som anger köpråd för datorer i din prisklass. Och det vara bara de som anget budget i rubriken.

Jag hjälper dig gärna! Men du hjälper dig själv genom att kolla andras kundvagnar och sätta dig in lite i vad för komponenter som behövs osv. Återkom med vad du har tänkt dig så får du kommentarer.

Mvh

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Absolut! Det svåra är väl de saker som exempelvis moderkort där jag inte riktigt kan skaffa mig en klar bild av vad som behövs och varför...men jag har inte heller sökt vidare mycket på detta så återkommer om jag inte finner svar
Tack!

Permalänk
Medlem

Nu har jag kollat upp vilka delar jag kan tänka mig hade fungerat.
Däremot är det så att jag prioriterar hellre att komma ned i pris och ha en snabb och bra dator som jag kan jobba på. Antar att det då är bra att köra operativsystemet på en SSD hårddisk och ha mycket ram-minne och en bra processor... Däremot behöver jag ju förmodligen inte ett grafikkortet som är bättre än att det klarar av krävande spel, ingen värstingvariant.

Jag hade gärna fått tips om hur jag kan ändra min köplista så att man kan få ner summan mot möjligtvis 9000

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2613366/nikodatorn

Permalänk
Medlem

Du har fel kombination av processor och moderkort, kommer inte att passa. Jag har gjort om din kundvagn så allt passar samt fått ner priset mot 9000 kr.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2633469/2012-12-03

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fantomsmurfen ordnade till dig åt dig. Det där paketet ser väl bra ut, men tänk på att montering inte är inkluderat.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Tack!
Det är verkligen kanon för någon mindre insatt som mig själv att kunna få sån här bra hjälp!
En fråga Jaguar är ifall det inte vore en bra idé att sänka kravet en aning på grafikkortet, exempelvis http://www.inet.se/produkt/5409704/asus-geforce-gtx-650ti-102... och istället köra med i7 processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikosich:

Tack!
Det är verkligen kanon för någon mindre insatt som mig själv att kunna få sån här bra hjälp!
En fråga Jaguar är ifall det inte vore en bra idé att sänka kravet en aning på grafikkortet, exempelvis http://www.inet.se/produkt/5409704/asus-geforce-gtx-650ti-102... och istället köra med i7 processor?

Du kommer inte tjäna på det, i5:an är bra nog med tanke på resten av specsen.

Visa signatur