Verktyg Visningsval
2013-04-13, 00:19   #1

SebbeFrånSthlm

Medlem

Registrerad: mar 2013

WoW Dator hjälp

Målet med datorn är främst att spela World of Warcraft,allt annat är bara en bonus. Jag har inte så mycket kunskaper angående delar men jag har kollat mycket på internet och läst att wow är betydligt mer CPU krävande än GPU, att WoW har svårt att ta vara på fler än 2 kärnor, samt att Radeon 7800 korten tydligen inte presterar bra alls i WoW och utefter detta så har jag försökt sätta ihop bäst jag kan men inte kommit fram till något fullständigt.

Min budget ligger på 5000kr och skärm tangent bord mus och det har jag redan. Erfarenhet av hur World of Warcraft funkar och så uppskattas stort! vill alltså bara fokusera på att optimera datorn för WoW och inget annat spel att ta hänsyn till.

Tusen tack för svar!

/Sebastian

OBS, har redan cd läsare, windows, tangentbord, mus, och skärm och jag vill bygga den själv!

Senast redigerad av SebbeFrånSthlm 2013-04-13 klockan 16:21.
SebbeFrånSthlm är inte uppkopplad
2013-04-13, 02:03   #2

Yorg

Medlem

Yorgs avatar

Plats: Örebro

Registrerad: feb 2008

Har du några andra delar att använda? Tänker du bygga själv eller vill du ha paket? Windows?
Yorg är inte uppkopplad
2013-04-13, 15:23   #3

SebbeFrånSthlm

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Yorg Visa inlägg
Har du några andra delar att använda? Tänker du bygga själv eller vill du ha paket? Windows?
Bygga själv, har redan dvd läsare så det behövs inte, var redigt trött när jag skrev det får lägga in det i texten
2013-04-13, 16:16   #4

Jonssown

Medlem

Jonssowns avatar

Plats: Mora

Registrerad: okt 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SebbeFrånSthlm Visa inlägg
Bygga själv, har redan dvd läsare så det behövs inte, var redigt trött när jag skrev det får lägga in det i texten
Som Yorg frågade, ska Windows ingå?
2013-04-13, 16:21   #5

SebbeFrånSthlm

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jonssown Visa inlägg
Som Yorg frågade, ska Windows ingå?
Nej ska lägga in det i texten också, för ursäkta för slarvet
2013-04-13, 16:24   #6

dnp

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SebbeFrånSthlm Visa inlägg
http://www.inet.se/kundvagn/visa/3227232/forlsag här e ett förslag
Grafikkkortet fanns inte i lager men du kan beställa de här: http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...ce_gtx_650_1gb fraktfritt
GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar
dnp är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker