Permalänk

Vad är min dator värd?

Hej!

Har tänkt sälja min dator som innehåller följande:

- Chassi: NZXT H2 (svart)

- Moderkort: Asus P8p67 Pro Rev B 3.1

- RAM: A-Data 8 GB DDR3 @ 1333 MHz

- Processor: Intel i5 2500K 3,4 GHz

- Processorkylare: Cooler Master 212 Plus (push/pull)

- Grafikkort: 2 x MSI GTX 760 Gaming 2 GB

- Nätaggregat: Corsair AX850 modular 80 Plus Gold, 850W

- HDD: Seagate Barracuda 2 TB

- Toppfläkt: Noctua 140mm

- Vad är varje komponent värd idag / vad skulle jag kunna kräva för datorn som helhet?
- Är det smartast att sälja komponenterna separat?

(Kommer inte sälja den med OS)

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av Me_Gustav:

Hej!

Har tänkt sälja min dator som innehåller följande:

- Chassi: NZXT H2 (svart)

- Moderkort: Asus P8p67 Pro Rev B 3.1

- RAM: A-Data 8 GB DDR3 @ 1333 MHz

- Processor: Intel i5 2500K 3,4 GHz

- Processorkylare: Cooler Master 212 Plus (push/pull)

- Grafikkort: 2 x MSI GTX 760 Gaming 2 GB

- Nätaggregat: Corsair AX850 modular 80 Plus Gold, 850W

- HDD: Seagate Barracuda 2 TB

- Toppfläkt: Noctua 140mm

- Vad är varje komponent värd idag / vad skulle jag kunna kräva för datorn som helhet?
- Är det smartast att sälja komponenterna separat?

(Kommer inte sälja den med OS)

Tack på förhand!

om du säljer här på SweC så delarna för sig. ta inköpspris minus 30-50% kanske ?
hela datorn kan du nog sälja på blocket,
skriv att den "Maxar Minecraft & MS röj" då kan du nog få många som delar länken gratis på forum.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

30 - 50% av inköps pris är en ganska bra grund ifall du ska sälja, dock ser jag ingen anledning till det då din dator är ett väldigt bra system för spelande osv, bara onödigt att man ska köpa de *senaste* då man igentligen aldrig får det senaste komponenterna mm

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Skrivet av teanox:

30 - 50% av inköps pris är en ganska bra grund ifall du ska sälja, dock ser jag ingen anledning till det då din dator är ett väldigt bra system för spelande osv, bara onödigt att man ska köpa de *senaste* då man igentligen aldrig får det senaste komponenterna mm

Menar du att det är onödigt för mig att sälja den överhuvudtaget? Säljer den för att jag måste spara plats; ska bygga en likvärdig prestanda fast i mITX istället Hade aldrig sålt datorn annars...

Permalänk
Skrivet av Me_Gustav:

Menar du att det är onödigt för mig att sälja den överhuvudtaget? Säljer den för att jag måste spara plats; ska bygga en likvärdig prestanda fast i mITX istället Hade aldrig sålt datorn annars...

klar att det är värt du får ju X antal tusen för datorn.
vilka delar kan du spara till nästa dator? grafikkort. minne. nätagg. fläktar ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

klar att det är värt du får ju X antal tusen för datorn.
vilka delar kan du spara till nästa dator? grafikkort. minne. nätagg. fläktar ?

Om den säljs i delar så behåller jag nog nätaggregatet och hårddisken. Mitt nästa chassi, om än ett litet sådant, klarar av full storlek på nätagget och vet att hårddisken är fishy att sälja då det alltid finns ett eller annat sätt att komma åt min gamla data....

https://www.komplett.se/in-win-901-mini-itx-tower/810066

Permalänk
Medlem
Skrivet av Me_Gustav:

Menar du att det är onödigt för mig att sälja den överhuvudtaget? Säljer den för att jag måste spara plats; ska bygga en likvärdig prestanda fast i mITX istället Hade aldrig sålt datorn annars...

menade att datorn är väldigt bra, så varför inte ha kvar den och spara pengar? plats... har ont om plats själv men de går alltid att lösa

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.