Permalänk
Medlem

Ny speldator - färdigbyggd

Tjena
Är ute efter en ny speldator då den jag har nu börjar bli trött.
Vill köpa en färdigbyggd, då jag inte har någon kunskap eller större intresse i datorbyggande.
Lär väl mest spela CS:GO, BF4, men vill så klart även klara mig (helst maxa) i nya kommande spel. Vill inte behöva byta dator om 1-2 år.
Använder även ofta 2 skärmar, och har ofta mycket igång samtidigt.
Har en budget på runt 8k, så hade varit bra om det inte hamnade över det iaf, men handlar det om någon tusenlapp som verkligen är värt det så kan det gå.

Tackar så mycket på förhand!

Permalänk
Hjälpsam

Tar denna från en annan tråd jag svara i.

Är budgeten töjbar till 8240:- skulle jag ta denna:
https://www.komplett.se/komplett-gamer-i05-gtx-750-ti-edition...

Sen under "konfigurera" byta:
-Sapphire Radeon R9 280 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "Dual-X", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort, UEFI [info] +843.99
Riktigt vasst grafikkort.

-WD Desktop Blue 1TB KUN TIL PC PRODUKSJON [info] +68.63
Original har den bara en 120GB SSD vilket inte räcker så långt, så byt den mot ovan.

Ta bort keyboard om du inte behöver det.

Permalänk
Medlem

okej det är inget annat som behövs bytas ut för att den ska "fungera" nu då?
Är det viktigt med SSD? är det värt att ha båda hårddiskarna (om det går)?

Permalänk
Skrivet av Robiin13:

okej det är inget annat som behövs bytas ut för att den ska "fungera" nu då?
Är det viktigt med SSD? är det värt att ha båda hårddiskarna (om det går)?

Komplett säljer/bygger inte ihop datorer som inte fungerar. Alla nödvändiga komponenter finns med i de där paketen.

SSD är inte viktigt men det är väldigt skönt då de är mycket snabbare än en vanlig hårddisk. Starta Windows går snabbare, starta spel och program osv. Om du har råd så köp en 120/128GB SSD som operativsystemet + program/spel installeras på och en vanlig hårddisk för lagring av filer m.m.

Permalänk
Medlem

hittade även denna är det ett bättre val? https://www.komplett.se/komplett-summer-gamer/10902#!tab:extr...

är det någon ide att byta ut grafikkortet på denna också?
mot:
-Sapphire Radeon R9 280 3GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "Dual-X", DL-DVI-I + SL-DVI-D, HDMI, DisplayPort, UEFI [info]

Permalänk

Ja Summer Gamer är nog ett bättre alternativ, om du har pengarna. Det som skiljer är bättre processor. Där får du även en SSHD 1TB.

GTX 760 och R9 280 är ganska likvärdiga så det finns ingen vits att byta bara för sakens skull. Där handlar det mer om vad man själv föredrar. I förra paketet var det däremot GTX 750Ti och då är det en annan femma.

Permalänk
Hjälpsam

Dock är det GTX760 som är med ett med den kassa REF kylaren...o det 280 kortet har en bra kylare.....jag skulle bytt till 280 just för den sakens skull

Permalänk
Medlem

har bestämt mig för att köra på Summer Gamer och byta ut kortet mot 280. Tackar så mycket för all hjälp!

Permalänk
Skrivet av Robiin13:

har bestämt mig för att köra på Summer Gamer och byta ut kortet mot 280. Tackar så mycket för all hjälp!

Undvik Kingston SSDNow V300
http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...

Sen är agget inte så bra häller skulle tagit ett XFX agg om du vill komma undan billigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar