Fungerar denna beg. datorn bra för wow och film? Uppgraderingstips uppskattas!

Permalänk

Fungerar denna beg. datorn bra för wow och film? Uppgraderingstips uppskattas!

Hejsan! Ny här på sweclockers och väldigt okunnig inom data! Blev medlem här för att jag vet att majoriteten användare här är super duktiga och kunniga om just detta!

Det är så att jag köpte min kusins gamla dator för en billig peng men jag skulle vilja ha svar på är om detta är bra saker eller rent ut sagt skit? Och om det är skit vad ska jag då byta ut ? Ni får gärna länka saker så man vet !
Givetvis så får jag lämna in den eller be någon fixa det!
Och det enda jag gör på datorn är spelar wow och glor filmer!

Detta sitter i:
Moderkort:Gigabyte GA-EP45-UD3
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 3,16GHz
Grafikkort: Geforce GTX 260, 896MB
Kabinett: Antec Three Hundrex ATX
Minne: DDR2 2GB PC6400
Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint SATA-2 7200RPM
DVD/RW: Samsung 22X DL SATA
Operativ: Windows Vista Home Premium, skiva följer med
Nätaggregat: Fractal Design Newton 650W

Tack så mycket på förhand!

Förtydligad rubrik
Permalänk

Ja enligt https://us.battle.net/support/en/article/world-of-warcraft-sy... så klarar datorn det utan problem
om du ska byta ut något så ska det nog vara grafikkortet.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk

Den har ju några år på nacken, Jag skulle rekommendera att eventuellt spara Chassi, Nätagg och hårddisk sedan byta ut resten av delarna

Tips på uppgradering: https://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i...

Gällande grafikkort så är det ganska bra läge att köpa begagnat (Till exempel GTX 670, GTX 680, Radeon HD7970, R9 280X eller liknande)

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Den har ju några år på nacken, Jag skulle rekommendera att eventuellt spara Chassi, Nätagg och hårddisk sedan byta ut resten av delarna

Tips på uppgradering: https://www.inet.se/produkt/v100330/uppgraderingspaket-core-i...

Gällande grafikkort så är det ganska bra läge att köpa begagnat (Till exempel GTX 670, GTX 680, Radeon HD7970, R9 280X eller liknande)

Rätt overkill för en som spelar Wow och ser på filmer... Har man köpt en hel dator för en "billig" peng så är man dum om man tror att TS vill spendera 3899:- på bara uppgradering!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Tack för snabba svar! Jag är skit kass på delar egentligen! Dom som har lust får jätte gärna länka saker som måste bytas ! Inte allt föR dyrt! Även om det uppgraderingskittet verka bra så känns det lite overpower just nu för mig att skaffa. Men uppskattar tipsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milleniumfalcon:

Tack för snabba svar! Jag är skit kass på delar egentligen! Dom som har lust får jätte gärna länka saker som måste bytas ! Inte allt föR dyrt! Även om det uppgraderingskittet verka bra så känns det lite overpower just nu för mig att skaffa. Men uppskattar tipsen

Testa såhär, släng igång wow och testa att spela. Funkar det och du är nöjd:

Ja? Perfekt då fortsätter du som det är

Nej? Då kollar du på att byta mobo, ram, cpu och möjligen ett nytt grafikkort

Permalänk

Skaffa ett gtx 750 eller 750ti begagnat, just saying Din prolle kommer säkert begränsa dig lite grann, men definitivt en värdig uppgradering

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum, se §3.1. Välkommen till Sweclockers btw
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Sötast

Det skulle vara intressant att höra vad du fick pröjsa för det gamla aset

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Det skulle vara intressant att höra vad du fick pröjsa för det gamla aset

400 spänn, va i behov av något tillfälligt då min bärbara är rent åt helsike. Så tog denna och tänkte lägga ner en slant på viktigaste delarna som behövs bytas

Permalänk
Entusiast

Beror ju på hur kräsen du är, jag skulle helt klart säga att den är nog för WoW och film.
Fixade ihop en liknande dator åt en polare (Fast till och med lite långsammare, Core 2 Duo E7400 och 8800GT) och den spelar WoW helt okej på Medium-grafik i 1080p.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Beror ju på hur kräsen du är, jag skulle helt klart säga att den är nog för WoW och film.
Fixade ihop en liknande dator åt en polare (Fast till och med lite långsammare, Core 2 Duo E7400 och 8800GT) och den spelar WoW helt okej på Medium-grafik i 1080p.

Kräsen är jag inte faktiskt! Jag spelar bara wow och swtor ibland, men har stort fokus på wow. Och mina "krav" är att kunna köra raids och instancer lagg fritt. Vill det ska flyta hyfsat bra! Och grafik mässigt så duger medium gott om väl!

Permalänk
Medlem

Tänk på att WoW är mest processorkrävande så de gör stor skillnad om du byter ut den, Säger som alla andra spara några av delarna och skaffa ett uppgraderingspaket

Visa signatur

Msi Z97 Gaming 5 | Core I5 4670K Haswell Oc 43Mhz | Msi Gtx 970 | Corsair H50 | Corsair Vengence 2x4 Gb 1333Mhz | Corsair CX 750M | Nzxt 440W Silent | Kingston HyperX Fury SSD 120GB | 1TB Seagate |

Permalänk

Du behöver ej uppgradera något om du ska lira WOW.

Permalänk
Medlem

Värt 500kr iaf även om processorn är typ 10 år gammal, men WoW är typ lika gammalt. Förutom Grafik kortet så kanske försöka uppgradera minne till 4GB dessutom, särskilt om du skall byta över till Win7.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Värt 500kr iaf även om processorn är typ 10 år gammal, men WoW är typ lika gammalt. Förutom Grafik kortet så kanske försöka uppgradera minne till 4GB dessutom, särskilt om du skall byta över till Win7.

Okej! Men datorn kraschar inte eller något sånt om den är så pass gammal? Vill du länka lite ram minnen som passar och är dom lätta att byta? Ja jag måste ha win7 iallafall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Värt 500kr iaf även om processorn är typ 10 år gammal, men WoW är typ lika gammalt. Förutom Grafik kortet så kanske försöka uppgradera minne till 4GB dessutom, särskilt om du skall byta över till Win7.

WoW har uppdaterats mycket genom åren! Efter varje expantion kräver spelet allt mer.

Skrivet av Milleniumfalcon:

Okej! Men datorn kraschar inte eller något sånt om den är så pass gammal? Vill du länka lite ram minnen som passar och är dom lätta att byta? Ja jag måste ha win7 iallafall!

Min Q6600 har det lite svårt att palla trycket, speciellti raids. Hade jag varit du hade jag hållt ett öga på SweC marknad efter ett uppgraderingspaket med MoBo, minnen och CPU. Sedan köpt ett graffe.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

WoW har uppdaterats mycket genom åren! Efter varje expantion kräver spelet allt mer.

Min Q6600 har det lite svårt att palla trycket, speciellti raids. Hade jag varit du hade jag hållt ett öga på SweC marknad efter ett uppgraderingspaket med MoBo, minnen och CPU. Sedan köpt ett graffe.

Okej, tack för tipset. Det är just när det kommer till märke och sånt jag inte har en aning om vad jag ska ha för jag kan absolut inget om märkena ! Sen vill jag inte lägga flera tusentals kronor på det iheller.. så skriv gärna ner märken osv så får jag kolla tradera o blocket och här på sweclockers!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Milleniumfalcon:

Okej, tack för tipset. Det är just när det kommer till märke och sånt jag inte har en aning om vad jag ska ha för jag kan absolut inget om märkena ! Sen vill jag inte lägga flera tusentals kronor på det iheller.. så skriv gärna ner märken osv så får jag kolla tradera o blocket och här på sweclockers!

Varför inte bara prova hur bra det går i WoW? Jag skulle tro att processorn är nog för dig, onödigt att slänga tusenlappar omkring sig innan man provat

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈