Snabba råd gällande konfiguration av färdigt paket

Permalänk
Medlem

Snabba råd gällande konfiguration av färdigt paket

Komplett har just nu ett antal paket med ganska fina rabatter på, det jag är ute efter är en kraftfull speldator.

Jag kikar framförallt på följande: https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i50-gtx980-edi... som man kan få ner 3000 kr på, förutsätter att man fortfarande får rabatten även efter man ändrat konfigurationen.

Förut har jag alltid byggt mina egna datorer men det vore skönt att slippa jobbet och ha en längre garanti nu när man sitter på en vettig inkomst.
Så min fråga är, hur skulle ni konfigurera om grundpaketet, vilka delar är värda att byta uppgradera alternativt nedgradera?

Skulle uppskatta svar, ni måste inte säga hela paketet, om ni bara känner att ni har en input gällande en bit så som grafikkort eller moderkort eller annan del om vilket man borde sikta på så hjälper även detta.

Detta gäller då de tillgängliga alternativen man får fram när man trycker på "konfigurera" på paketet.

Permalänk

Jag skulle ha bytt till en 4790k och ett ASUS Z97-A, samt valt en annan SSD då det har rapporterats om problem med V300.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Vilken SSD?
Och har du någon åsikt om övriga bitar alls, är de bra nog eller är du inte insatt nog att bedöma de?
Så som grafikkort osv

Permalänk

Ett GTX 980 är ju bland de snabbaste grafikkort som finns idag, så där finns inget att anmärka på. Nätagget är väl inte toppklass, men helt OK. Minnena är väl "standard" och duger bra. Chassit har jag ingen åsikt om.

Edit: Ang. SSD så läs detta och bilda dig en egen uppfattning http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/svenska-ssd-guid...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ypzon:

Vilken SSD?
Och har du någon åsikt om övriga bitar alls, är de bra nog eller är du inte insatt nog att bedöma de?
Så som grafikkort osv

För att fylla i föregående talare, tex på SSD mx100, samsung 850 Pro, adata har helt okej.

Asus moderkort är ett väldigt omtyckt moderkort från många hära, så bara av den anledningen så äre ett klockrent val, sedan om du byter till K modellen kan du ju alltid överklocka och det kan vara skoj och då kan det kanske vara så att du borde byta ut stock kylaren, vet inte vilka du kan välja bland med googla recensioner om dom bara.

Geafikkortet är det bästa på marknaden just nu så vet inte vad mer man behöver säga, kanske byta till en med eftermarknadskylare för att få ned ljudnivån.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ok, tack.

Gällande grafikkort så vet jag att 980 är topp just nu, men det finns flera 980 att välja på.
Har aldrig haft ett Zotac, är de bra kontra de andra?
Samma med cooler master som nätagg, saknar någon erfarenhet av de gällande deras produkter, är de hållbara/bra?
Sen för lagringsdisk på 2-3 tb, vilken kan va vettig att välja där?