Permalänk
Medlem

Fungerar min setup?

Hej alla fina människor.

Min laptop brummar på sitt sista år.

Jag vill ha en ny speldator.

Det jag har hemma är: 2st Hårddiskar och 1 headset.

Fungerar denna setup?

Jag vill ha dualscreen.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7312985/2014-10-30

Är extremt dålig på detta så hoppas på köpråd tack.

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag hittar inget som borde stoppa ditt datorbyggande. Om du inte anser att du är så hemma på datorbyggarfronten kanske du ska kolla om du har någon kompis eller släkting som skulle kunna hjälpa dig att montera ihop datorn. Vore tråkigt om din maskin skulle gå sönder pga okunnighet i byggandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svampmux:

Hej!
Jag hittar inget som borde stoppa ditt datorbyggande. Om du inte anser att du är så hemma på datorbyggarfronten kanske du ska kolla om du har någon kompis eller släkting som skulle kunna hjälpa dig att montera ihop datorn. Vore tråkigt om din maskin skulle gå sönder pga okunnighet i byggandet.

Har byggt 4 stycken förut. Men problemet med detta är bara att jag hittar bara 1 input för skärmen? om man ska ha 2 skärmar fungerar det med någon annan kabel eller hur ska man göra ska jag byta graffikkort?

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk

Hade gjort följande förändringar:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7313356/2014-10-31

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem

Tack Motivera gärna.

Vill bara veta så jag kan köra med 2 skärmar så jag inte fuckar upp o köper fel

Visa signatur

Hemmabygge: XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5, Intel(R) Dual 3,0ghZ Quad core, Crossair VX550.

Permalänk
Skrivet av Hogzor:

Tack Motivera gärna.

Vill bara veta så jag kan köra med 2 skärmar så jag inte fuckar upp o köper fel

Grafikkortet har tre displayport-utgångar och skärmen har displayport.

Motivering av utbytta delar:
*Bytt moderkort då du får med en CPU-kylare gratis (blir ingen skillnad i pris mot "uppgraderingspaketet"). Moderkorten är likvärdiga, CPU-kylaren gör att du får lägre ljudnivå, temperatur och möjlighet att överklocka.

*Nätaggsbytet kan härledas till denna recension på Sweclockers

*Bytt till ett 980 med eftermarknadskylare. Snabbare, tystare, kallare. Baseras på denna recension på Nordichardware

MVH

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hogzor:

Har byggt 4 stycken förut. Men problemet med detta är bara att jag hittar bara 1 input för skärmen? om man ska ha 2 skärmar fungerar det med någon annan kabel eller hur ska man göra ska jag byta graffikkort?

Precis som AntiChrist skrev så har både grafikkortet och skärmarna displayport, ursäckta att jag glömde beskriva varför.

Mvh

Permalänk

Btw. Gigabytes grafikkort går ej in i chassit (väldigt långt). Kan hända att du får ta bort någon hårddiskbur etc.

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |