Speldator för ca 9-10K, ska kunna spela BF-hardline med höga settings (60-100fps)

Permalänk

Speldator för ca 9-10K, ska kunna spela BF-hardline med höga settings (60-100fps)

Hej jag är lite nybörjare på datorer men jag kan lite. Jag undrar om någon skulle kunna ge mig förslag på vad man ska köpa. Jag vill kunna spela det nya battlefield hardline på rätt så hög grafik och ändå få runt 60 - 100 fps. Vill kunna få så mycket som det går utav pengarna.

Tack

Rubrik förtydligad (sammanfogning av trådar)
Permalänk
Medlem

Skall Windows ingå?
Bygger du själv?

Permalänk

Jag bygger den inte men min kompis kan bygga den.
Det spelar ingen roll. Om det bara är några hundra ska kan det ingå annars behöver det inte ingå.
Tack

Permalänk

Speldator för ca 9000kr

Hej jag är lite nybörjare på datorer men jag kan lite. Jag undrar om någon skulle kunna ge mig förslag på vad man ska köpa. Jag vill kunna spela det nya battlefield hardline på rätt så hög grafik och ändå få runt 60 - 100 fps. Vill kunna få så mycket som det går utav pengarna. Windows behöver inte ingå

Tack

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7676437/2015-02-02

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Speldator för ~ 10,000 kr

Hej! Jag skulle vilja få lite köpråd och kanske några kundvagnar för en speldator för ca 10,000kr. Jag skulle vilja köra t.ex det nya battlefield spelet och ändå få en bra upplevelse. Även många andra fps spel. Är inte direkt expert på dator men jag kan lite om datorer. Skulle vara till stor hjälp om någon svarade. Tack så mycket

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7757170/2015-02-27

+ http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...