Speldator för ca 9-10K, ska kunna spela BF-hardline med höga settings (60-100fps)

Permalänk

Speldator för ca 9-10K, ska kunna spela BF-hardline med höga settings (60-100fps)

Hej jag är lite nybörjare på datorer men jag kan lite. Jag undrar om någon skulle kunna ge mig förslag på vad man ska köpa. Jag vill kunna spela det nya battlefield hardline på rätt så hög grafik och ändå få runt 60 - 100 fps. Vill kunna få så mycket som det går utav pengarna.

Tack

Rubrik förtydligad (sammanfogning av trådar)
Permalänk
Medlem

Skall Windows ingå?
Bygger du själv?

Permalänk

Jag bygger den inte men min kompis kan bygga den.
Det spelar ingen roll. Om det bara är några hundra ska kan det ingå annars behöver det inte ingå.
Tack

Permalänk

Speldator för ca 9000kr

Hej jag är lite nybörjare på datorer men jag kan lite. Jag undrar om någon skulle kunna ge mig förslag på vad man ska köpa. Jag vill kunna spela det nya battlefield hardline på rätt så hög grafik och ändå få runt 60 - 100 fps. Vill kunna få så mycket som det går utav pengarna. Windows behöver inte ingå

Tack

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7676437/2015-02-02

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Speldator för ~ 10,000 kr

Hej! Jag skulle vilja få lite köpråd och kanske några kundvagnar för en speldator för ca 10,000kr. Jag skulle vilja köra t.ex det nya battlefield spelet och ändå få en bra upplevelse. Även många andra fps spel. Är inte direkt expert på dator men jag kan lite om datorer. Skulle vara till stor hjälp om någon svarade. Tack så mycket

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7757170/2015-02-27

+ http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-p...

Går ca 400kr över budget, behöver du OS blir det mer. Om du bestämmer dig för att ändå beställa från olika butiker kan vissa delar vara lite billigare hos netonnet, t ex nätagget. Behövs inte montering finns större valmöjligheter, såg till att utgå från inet's fri montering med asus grafik- eller moderkort kampanj som gäller t o m 2a mars tror jag, men det är bra kort till bra pris iaf. Glöm inte fri frakt, orkade inte leta på den. Chassi smaksak så kan bli billigare/dyrare.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Passade även på att förtyliga rubriken.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tack så mycket för svaret. Ska kolla lite vart hur mycket det kostar lite på olika ställen

Skickades från m.sweclockers.com