Sidan 23 av 23 « Första 13202122 23

Verktyg Visningsval
2013-06-09, 21:49   #661

golom

Medlem

goloms avatar

Plats: varberg

Registrerad: mar 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Beinerfelt Visa inlägg
Har du läst Goloms hyresavtal?
Men visst har du rätt i viss mån generellt sett. I många studentbostäder "ingår" förbrukningselen. Dock justeras hyresnivån baserat på bovärdens driftkostnader av fastigheterna. Men oftast är det kollektivt och inte individuellt. Så om 1 av 200 i ett område kör en miningrigg blir nog inte genomslaget för kollektivet så väldigt stort.
Nu kan det ju säkert vara lite anorlunda om det är ett studentboende, men i dom lägenheterna jag har haft med inbakad el, så läser dom av din mätare. har man sen förbrukat mer än vad dom hade räknat med så kommer resterande på januari hyran, sen beräknar dom vad du troligen kommer använda å justerar hyran därefter, så skadar kanske inte å ha lite sparat OM det skulle hända
i7 920 2.66ghz @3.8ghz turbo boost off HT on, Gigabyte GTX 680 2GB OC in SLI, 12GB DDR3 1600mhz memmory, AStro a40 headset, 5TB harddrives for backup, Samsung 830 256GB for os/games, Raptor 10k rps for games, GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24" asus widescreen in Surround
golom är uppkopplad nu
2013-06-09, 21:57   #662

The Echelon

Medlem

The Echelons avatar

Plats: Vetlanda

Registrerad: jun 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gulbanan Visa inlägg
hmm tex skaffa två 4x hd5850 riggar så kostar det 4k för grafikkorten och resten går och få tag på billigt då man inte behöver nåt fanci cpu eller moderkort, strömmen ingår i hyran
Sista inlägget från mig om detta då det blir lite offtopic... men det är intressant!

http://bitcoindifficulty.com/

Där ser man att svårigheten ökar mer eller mindre exponentiellt, så vad betyder det? Att vinst marginalerna snabbt minskar! Men man har tur kanske investeringen hinner betala av sig

Hoppas på lite bilder på butterfly labs modeller
The Echelon är inte uppkopplad Folding
2013-06-11, 22:51   #663

Bakgrund

Medlem

Bakgrunds avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: apr 2012

Alltså elräkningen måste ju kosta mer än vad man faktiskt tjänar på att minea bitcoins?
Bakgrund är inte uppkopplad Folding
2013-06-11, 22:57   #664

HerrKanin

Medlem

HerrKanins avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: jun 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Bakgrund Visa inlägg
Alltså elräkningen måste ju kosta mer än vad man faktiskt tjänar på att minea bitcoins?
Tror dem som faktisk kör dessa riggar har elen "betald". Riktigt kul tråd, vore trevligt att se lite fler bilder!
2013-06-11, 23:26   #665

muppens

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2007

Minade mycket för ett år sedan, när det var bra vinst även med elpriset inkluderat. Körde dock mycket billigare setup. Det enda jag har betalat för är grafikkorten och dessa är köpta begagnade, körde 2st 5770 och ett 5830. Annan dator körde två 5850 och ett 5770.
2013-06-12, 00:15   #666

Palmie

Forumledare

Palmies avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: apr 2009

*Tråd delad*

Inlägg som låg utanför ämnet i bildtråden flyttades hit.
Palmie är inte uppkopplad
2013-06-14, 09:55   #667

Tob@X

Medlem

Registrerad: okt 2011

nu låter jag kanske jätte dum, men vad använder man en mining rig till?
grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w
Tob@X är inte uppkopplad
2013-06-14, 11:09   #668

Saxn

Medlem

Saxns avatar

Plats: Gislaved

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tob@X Visa inlägg
nu låter jag kanske jätte dum, men vad använder man en mining rig till?
Dedikerad dator som står på 24/7 (förhoppningsvis) & gör uträkningar, aka hash.
Uträkningarna belönas då med crypto-coins (bitcoin, litecoin, feathercoin mm). Uträkningarna är de som godkänner transaktioner mellan personer. Det är olika antal godkännanden man behöver för de olika coinsen, kan ta mellan 5min till flera timmar.
2013-06-14, 11:15   #669

Tob@X

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Saxn Visa inlägg
Uträkningarna belönas då med crypto-coins (bitcoin, litecoin, feathercoin mm). Uträkningarna är de som godkänner transaktioner mellan personer. Det är olika antal godkännanden man behöver för de olika coinsen, kan ta mellan 5min till flera timmar.
tackar
grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w
Tob@X är inte uppkopplad
2013-06-14, 11:21   #670

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Saxn Visa inlägg
Vad är det som räknas ut, och vem är det som vinner något på det, och därmed är villig att betala för det?
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 680 SLI @ 1354/7000MHz | |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är inte uppkopplad
2013-06-14, 23:46   #671

Palmie

Forumledare

Palmies avatar

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: apr 2009

*Inlägg flyttade*

Av samma anledning som ovan.
Palmie är inte uppkopplad
2013-06-15, 00:48   #672

Saxn

Medlem

Saxns avatar

Plats: Gislaved

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Vad är det som räknas ut, och vem är det som vinner något på det, och därmed är villig att betala för det?
Jag kan inte detta till hundra, men ska dela med mig utav det jag vet.

Det är ingen som betalar ut till de som minar. När man ska göra en transaktion så är det alltid en liten avgift (väldigt liten & oberoende på summan man väljer att skicka).

Sedan så brukar de flesta som minar gå med i en sk pool. Vad en pool är att man går ihop flera st & lägger ihop ens hash hastighet.
Då har man större chans att finna "blocks". När man hittar ett block så får man en belöning på en större summa som sedan delas ut till alla de som varit med & minat.
Pools brukar vara olika, vissa har avgifter eller inga alls. Så man kan väl säga de som startar upp en pool är de som gör en vinst på att fixa upp en sådan.
Annars så är det hela systemet som tjänar på mining, utan miners så är det inga transaktioner som kan bli godkända. Då blir den coinen värdelös.

Det märkte jag med Feathercoin (FTC) när det var många som började mina CNC eller LTC. Då tog en transaktion runt 4½ timmer .
Det i sig blir ju då en ond cirkel, ingen vill använda coins som tar flera timmar att genomföra en transaktion.

Vad det är som räknas ut orkar jag inte skriva. Men jag citerar från en wiki sida,källan.

Citat:
Mining, or generating, is the process of adding transaction records to Bitcoin's public ledger of past transactions. This ledger of past transactions is called the block chain as it is a chain of blocks. The block chain serves to confirm transactions to the rest of the network as having taken place. Bitcoin nodes use the block chain to distinguish legitimate Bitcoin transactions from attempts to respend coins that have already been spent elsewhere.
Mining is intentionally designed to be resource-intensive and difficult so that the number of blocks found each day by miners remains steady. Individual blocks must contain a proof of work to be considered valid. This proof of work is verified by other Bitcoin nodes each time they receive a block.
2013-06-18, 07:04   #673

TommyToad

Medlem

TommyToads avatar

Registrerad: nov 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gulbanan Visa inlägg
tack

...

det e ändå inte jag som betalar för hyran... får studiebidrag och jag tim/helgjobbar så...
Smart tänkt...

TommyToad är inte uppkopplad
2013-07-01, 00:47   #674

007onex

Medlem

Registrerad: aug 2012

ok intressant men oj många sidor att läsa dock, men när jag minar var gör jag? ex jag kör buss för att få pengar u see?
CPU:I7-3770k,RAM: 16GB corsair,MB:ASUS sabertooth z77,GPUS:GTX 660 TI SLI, Coler Master Stryker, PSU:Silverstone 1000w GOLD, Lagring :128GB Adata och 128gb Samsung basic pro o 1tb hd, KylareCorsair H100 SkärmASUS VG248qe 144hz
007onex är inte uppkopplad
2013-07-01, 21:20   #675

Gathor

Medlem

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 007onex Visa inlägg
ok intressant men oj många sidor att läsa dock, men när jag minar var gör jag? ex jag kör buss för att få pengar u see?
Krypterar o variferar transaktioner är det du gör.

Pengar skickas från konto 1 till konto 2. och du är x:et

Konto 1 -------------------X---------------------- Konto 2.

X:et krypterar transaktionen och variferar att den är ok, (X:et ska finnas typ flera 100 X men det går inte o skriva här )

X:et tar en liiiiiiiiiiiiiten avgift från den transakktionen.

I ett block finns det flera hundra eller tusen transaktioner vilket ledera till att du (dom som går ihop att löser det blocket) får 25 bitcoins per block.

Jag sitter på en pool just nu, får 0.08 per block, tar allt från 1min till 120min o lösa en block för oss vi vi är en himla massa som jobbar ihop.

Jag har 5.5gh hash power så att säga, vilket ger mig ca 0.14 BITCOIN per dag, sitter o väntar på fler brädor, men dom kommer in segt.
Chassi: H2 | Processor: Intel i7 2600K 4.4Ghz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE | 2st 120GB SSD, Kingston HyperX (raid 0) | Grafikkort: XFX Radeon HD6950 2GB | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Tangentbord: Dell SK-8135 | Mus: Logitech MX518 | Musmatta: Qpad| Skärm: Samsung T220
Gathor är inte uppkopplad Folding
2013-07-01, 21:26   #676

nzt

Medlem

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Gathor Visa inlägg
Krypterar o variferar transaktioner är det du gör.

Pengar skickas från konto 1 till konto 2. och du är x:et

Konto 1 -------------------X---------------------- Konto 2.

X:et krypterar transaktionen och variferar att den är ok, (X:et ska finnas typ flera 100 X men det går inte o skriva här )

X:et tar en liiiiiiiiiiiiiten avgift från den transakktionen.

I ett block finns det flera hundra eller tusen transaktioner vilket ledera till att du (dom som går ihop att löser det blocket) får 25 bitcoins per block.

Jag sitter på en pool just nu, får 0.08 per block, tar allt från 1min till 120min o lösa en block för oss vi vi är en himla massa som jobbar ihop.

Jag har 5.5gh hash power så att säga, vilket ger mig ca 0.14 BITCOIN per dag, sitter o väntar på fler brädor, men dom kommer in segt.

Har du lust och besöka tråden jag har skapat och möjligen lägga upp lite bilder i tråden på din rig/riggar : ) ?
nzt är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker