Vilka företag (hemel, datorkomp m.m.) har huvudkontor i malmö/skåne?

Permalänk
Medlem

Vilka företag (hemel, datorkomp m.m.) har huvudkontor i malmö/skåne?

Tja,

jag undrar om någon har koll på vad det finns för tillverkare, återförsäljare m.m. som har någon form av huvudkontor i skåne?

Ex. vet jag att cdon har det. Men finns det någon tillverkare? Och finns det fler återförsäljare?

Butiker vet jag vilka det finns, så det är jag inte intresserad av.

MVH
epox

Permalänk
Medlem

Ser att canon, hp och ibm har.

Någon som vet mera?

Tog bort raden om bumpning/Moderator
Permalänk
Medlem

HP har sitt huvudkontor i Stockholm.
Haft kontakt med dom flertal gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epox:

Ser att canon, hp och ibm har.

Någon som vet mera?

Exakt vad menar du med "någon form av huvudkontor"? Hewlett-Packard Sverige AB:s huvudkontor ligger i Solna. IBM Svenska AB:s huvudkontor ligger i Stockholm. Canon Svenska AB:s huvudkontor ligger i Solna.

Letar du bara efter om de har någon större kontor i Skåne?

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av M0rditz:

Exakt vad menar du med "någon form av huvudkontor"? Hewlett-Packard Sverige AB:s huvudkontor ligger i Solna. IBM Svenska AB:s huvudkontor ligger i Stockholm. Canon Svenska AB:s huvudkontor ligger i Solna.

Letar du bara efter om de har någon större kontor i Skåne?

Bumpar denna tråden, eftersom det är aktuellt igen.

Ja precis, företag med lite större kontor i Skåne. Någon som har koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av epox:

Bumpar denna tråden, eftersom det är aktuellt igen.

Ja precis, företag med lite större kontor i Skåne. Någon som har koll?

CDON har nån form av kontor i Malmö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Avstängd

Resursbank sitter i Helsingborg. Inte ett datorföretag direkt men de har ju en rätt stor IT-avdelning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

CDON har nån form av kontor i Malmö.

Skickades från m.sweclockers.com

Läs första posten

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Resursbank sitter i Helsingborg. Inte ett datorföretag direkt men de har ju en rätt stor IT-avdelning.

Bra tips! Men jag vill helst ha något fokuserat på hemelektronik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epox:

Bra tips! Men jag vill helst ha något fokuserat på hemelektronik.

Du kan ju kika på Köpenhamn med, inte så långt att pendla och där bör finnas en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marukusu:

Du kan ju kika på Köpenhamn med, inte så långt att pendla och där bör finnas en del.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du mycket rätt i! Det är dock väldigt svårt att göra en bra sökning på nätet. Hemelektronik+huvudkontor+köpenhamn fungerar ju sådär bra, hehe.

Får kanske söka på enskilad märken+huvudkontor+köpenhamn istället. Kommer ta en himla tid bara.