förlorat över 100 000.kr facebook chatt med bevis borta

Permalänk
Avstängd

förlorat över 100 000.kr facebook chatt med bevis borta

Såååå ett till problem för mig, jag hade en vän som lånade en enorm summa pengar av mig över 2 år något sånt, har polisanmält detta nu eftersom jag orkade inte mera, iallafall han verkar ha stängt sin facebook profil och då har alla chattloggar försvunnit med honom jag vet vad hans nya fb är men kommer inte åt den heller, står så här i chattloggen nu.

9/27, 9:45pm
Facebook User
This message has been temporarily removed until we can verify the sender's account.

Utan bevisen så är det bara att glömma allt, iåförsig så borde jag kanske glömma det ändå är inte stark nog för detta och har svårt att tro att jag har en chans.

Permalänk

jag lånar aldrig ut pengar mera, om det inte är till inom familj. kanske ett tips i efter hand. :/ oavsett hur bra vänner man är, pengar förstör det mesta.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Nara pa bara att glomma och se som en 'skyll dig sjalv' historia, nar saken mognat nagot ar ar det nog vart att ta kontakt med personen igen (blir lite fundersam over att du referear till arsebook profiler, har du skankt ivag 100K+ till en osedd person?) for att upplysa denne om skulden dock ar risken personen betalar ganska lag.

Bor lantagaren i Sverige ar kronofogen en mojlighet.

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molvis:

Nara pa bara att glomma och se som en 'skyll dig sjalv' historia, nar saken mognat nagot ar ar det nog vart att ta kontakt med personen igen (blir lite fundersam over att du referear till arsebook profiler, har du skankt ivag 100K+ till en osedd person?) for att upplysa denne om skulden dock ar risken personen betalar ganska lag.

Bor lantagaren i Sverige ar kronofogen en mojlighet.

skottland glassgow vet nästan allt har tillochmed kontakt med en vän som han känner i verkliga livet

funderar på att anlita en advokat

Permalänk
Medlem

Vad har Facebook att göra med det skuldebrev man självklart upprättar om man skall låna ut en större summa pengar? Om inget sådant upprättats skulle det inte vara självklart att du kunde bevisa skulden ens med dina Facebookloggar och utan dem är du nog helt rökt, speciellt som personen inte bor i Sverige. Tyvärr tror jag det du kan göra är att se det som läropengar.

Permalänk
Medlem

Vad står det i chatten som kan vara bindande?

Utan skuldebrev har du nog inget att hämta med en advokat.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Sitter du med skulder pga av detta ?

Isf är det ju ruttet..

Men frågan är syftet med att låna ut så mycket pengar utan ordentliga kontrakt ? Snabba cash i någon "business" ?

Annars är det bara att gå vidare, många förlorar de pengarna på sina biläganden eller inköp av prylar under en period av några år ändå...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man ens låna ut pengar privat om det inte gäller en anhörig eller pengar som hör ihop med brottslig verksamhet?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Varför skulle man ens låna ut pengar privat om det inte gäller en anhörig eller pengar som hör ihop med brottslig verksamhet?

jag är inte som alla andra och ja chattloggarna är fulla med löften från den personen om att betala tillbaka

Permalänk
Inaktiv

Detta har inget relaterat med din youtubekanal att göra och han som lånade pengarna tolkar ditt lån som typ betalning eller något?

Det måste finnas en anledning till varför du lånar ut pengar till en främmande människa som du kallar för vän, jag misstänker att det hänger ihop med din youtubekanal. Eller vad kan det annars vara?
Jag kan förstå om du ej vill prata om det öppet på ett forum, men du bör diskutera detta med någon som du kan diskutera öppet med.
För när vi inte har all information så blir våra råd därefter.

Permalänk
Medlem

Chatloggar räcker knappast som bevis i en rättegång ändå. Han kan ju bara hävda att kontot var hackat och en bedragare stal dina pengar. Du bör kontakta en advokat. Det är nog rätt kört men jag hade inte gett mig förrän alla möjligheter var uttömda med så pass mycket pengar på spel.

Vänta lite här nu, var det inte du som köpte en skärm för 40.000 från USA för något år sen?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Chatloggar räcker knappast som bevis i en rättegång ändå. Han kan ju bara hävda att kontot var hackat och en bedragare stal dina pengar. Du bör kontakta en advokat. Det är nog rätt kört men jag hade inte gett mig förrän alla möjligheter var uttömda med så pass mycket pengar på spel.

Det kan mycket väl räcka i en domstol. Det ställs inte alls samma krav på bevisning i civilmål som det gör i brottsmål. Sannolikhet räcker.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har för mig att loggarna iaf finns kvar? Jag har från ett "avstängt/borttaget" är jag rätt säker på.

Permalänk
Medlem

Kontakta facebook om loggarna inte finns kvar i "kopian" man kan ladda ner.

Sen är det givetvis ett civilrättsligt fall, så en polisanmälan i Sverige kommer ju bara läggas ner. Antar att man får gå till rätten i Storbritannien om man ska komma någon vart. Fast det går inte bara för folk att skylla ifrån sig när vi talar civilrätt. Det är heller inget folk ska vara rädda för att driva, i större fall kan man dock bli skyldig till att betala ombud och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Såååå ett till problem för mig, jag hade en vän som lånade en enorm summa pengar av mig över 2 år något sånt, har polisanmält detta nu eftersom jag orkade inte mera, iallafall han verkar ha stängt sin facebook profil och då har alla chattloggar försvunnit med honom jag vet vad hans nya fb är men kommer inte åt den heller, står så här i chattloggen nu.

9/27, 9:45pm
Facebook User
This message has been temporarily removed until we can verify the sender's account.

Utan bevisen så är det bara att glömma allt, iåförsig så borde jag kanske glömma det ändå är inte stark nog för detta och har svårt att tro att jag har en chans.

Får hoppas det går bättre för dig än det gjorde för mig, då polisen inte ens ville ta emot min anmälan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag skulle polisanmäla det hela så att de kan gräva. Vad hade du förväntat dig att få för hjälp här? 100 000 kr är mycket pengar så jag är ganska säker på att de kommer att hjälpa dig på Polisen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Detta har inget relaterat med din youtubekanal att göra och han som lånade pengarna tolkar ditt lån som typ betalning eller något?

Det måste finnas en anledning till varför du lånar ut pengar till en främmande människa som du kallar för vän, jag misstänker att det hänger ihop med din youtubekanal. Eller vad kan det annars vara?
Jag kan förstå om du ej vill prata om det öppet på ett forum, men du bör diskutera detta med någon som du kan diskutera öppet med.
För när vi inte har all information så blir våra råd därefter.

nej det hade det inte jag kunde bara inte säga nej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Chatloggar räcker knappast som bevis i en rättegång ändå. Han kan ju bara hävda att kontot var hackat och en bedragare stal dina pengar. Du bör kontakta en advokat. Det är nog rätt kört men jag hade inte gett mig förrän alla möjligheter var uttömda med så pass mycket pengar på spel.

Vänta lite här nu, var det inte du som köpte en skärm för 40.000 från USA för något år sen?

jo det var det och fedex tappade den i marken fick 600 kr i kompensation och en sony mp3 spelare något som nära ger mig panick att bara tänka på

fick mycket pengar från min youtube kanal 2012 så jag använde det för att hjälpa personer jag såg som vänner samt köpa saker

sen har jag paypal loggar också till hans email adress jag har flera sidor av detta

Permalänk
Medlem

600:-? Fy fan vad dåligt. Det är alltid tråkigt när man försöker vara snäll och det kommer tillbaka och biter en i röven. Det har hänt mig med. Men du verkar ju vara en snäll och schysst kille så jag vill be om ursäkt för min hårda ton i diskussionen om skärmen på Fairshopping. Förlåt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

600:-? Fy fan vad dåligt. Det är alltid tråkigt när man försöker vara snäll och det kommer tillbaka och biter en i röven. Det har hänt mig med. Men du verkar ju vara en snäll och schysst kille så jag vill be om ursäkt för min hårda ton i diskussionen om skärmen på Fairshopping. Förlåt.

Tack jag uppskattar det, och ja dem sa att dem gav den kompensationen för att vara snälla, fick inte mer än det så jag förlorade runt 30 40 på det så jag har förlorat en enorm summa pengar, unkle vito som sålde mig skärmen erbjöd en till gratis om jag betalar frakten har betalar av den frakten nu ganska länge men orkar inte har inte samma intresse i dem här skärmarna länge efter att jag har haft oled så jag har betalat av över 10 000.kr bara på frakten, jag har nu en halv trasig fw900 som tar plats, jag har 3 stycken till som tar plats som min pappa inte vill ha här längre, sen har jag en lg oled tv med färgade döda pixlar som jag fick begangnad trotts att jag köpte den ny, el giganten brydde sig inte att ens svara om det och jag orkar inte säga något mer är för svag, sen har vi ju också dem typ 30 jag förlorade på bredbandsbolaget också.

Så ja mycket otur, hade planer att flytta skaffa ett nytt liv träffa någon, men nää jag har total förstört mitt liv bortom reparation och jag fortsätter att förstöra det genom att slänga dem sista pengarna jag har på min design dröm att göra min egna telefon har betalat för att få dem gjorda i metall tänker att jag har förlorat så mycket pengar nu att det inte gör något att lägga det sista jag har på mina drömmar som ger lite hopp för min framtid, jag kommer aldrig ha den sortens pengar jag hade igen brukade få 35k per månad just då jag saknar 2012 innan gta blev en penga ko som cod.

Nåja så är det, jag är säker att jag inte kommer få tillbaka mina pengar men att gnälla om det är bättre än att inte göra något alls, tog tid för mig att polisanmäla honom eftersom jag inte ville, tänkte att jag inte vill göra så mot en vän nu tar jag straffet för det.

Permalänk
Medlem

Pengar är inte så viktigt egentligen. Ibland är det bästa man kan göra bara att glömma och gå vidare. Tänker man på gamla misstag man har gjort för mycket så blir man bara olycklig och bitter.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Pengar är inte så viktigt egentligen. Ibland är det bästa man kan göra bara att glömma och gå vidare. Tänker man på gamla misstag man har gjort för mycket så blir man bara olycklig och bitter.

är lite svårt att ignorera att jag har förlorat kanske 300 000.kr på ingenting när man lägger alla förluster tillsammans

Permalänk
Medlem

Ok, ska du sluta leva istället ?

Inte direkt så att du sitter i rännstenen med en sil heroin i ena handen och obotliga sjukdomar i den andra ?

Ta dig i kragen och SLUTA GÖDSLA PENGAR runt omkring dig, om det krävs, ta kontakt med en beteendevetare och få hjälp med din osunda relation till att hantera en ekonomi.

Att tycka synd om sig själv får inte pengarna in på kontot igen, helt säkert.

Klarar du inte att fixa detta själv, sök hjälp.

Sen är 100 000 eller 300 000 inte så sjukt mycket pengar att ditt liv är kört, kolla hur mycket folk förlorar på sina bilar eller betalar i ränta på sina hus över en längre period.. sånt är livet.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

zzcool: Jag gick in på din Youtube kanal och kollade några videos utan att klicka "Skip ad". Det lär knappast ge dig 100kkr, men alla droppar små.

"Back To The Future Delorean" var riktigt cool. Jag gillade även Knight Rider KITT och Batmobilen.

Skrivet av zzcool:

brukade få 35k per månad

Undrar lite hur det funkar med skatt och så ? (om du inte vill svara på det är det ok)

Skrivet av zzcool:

är lite svårt att ignorera att jag har förlorat kanske 300 000.kr på ingenting när man lägger alla förluster tillsammans

Det låter rätt surt. Men om man ska se det ur en liten annan synvinkel så har du iaf haft de pengarna att förlora. Långt ifrån alla som har de pengarna att lägga på nöjen, hobbies och andra mindre nödvändiga utgifter.

En av mina favoriter bland Youtubers är Stuart Edge. Vet inte om du sett han tidigare?
Han har gjort massa pranks och sociala experiment, men i de flesta fallen så är det roliga saker med glimten i ögat och inte massa taskiga/elaka saker. Verkar ha skön personlighet och så.

Gjort en del blandade grejer, men i detta fallet så är det framförallt dessa jag kommer att tänka på:

Stuart Edge
Magic Tip For Pizza Delivery
Money Magic Trick For Homeless
Secret Angel Delivery
Reverse Pickpocketing
Street Musicians Perform with Man In Need

Även om allas liv är olika så stöter de flesta på både med och motgångar i livet.
Trotts att din situation är tråkig så är det många som har det värre. Det är inte alltid det behövs så mycket för att lysa upp någons vardag.
Inte för att det gör din situation bättre i sig. Ofta(st) är det bättre att fokusera på det positiva och glädja sig över det, både sånt som är bra i nuet och glada minnen från förr. Än att gräma sig över sånt som gått snett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

zzcool: Jag gick in på din Youtube kanal och kollade några videos utan att klicka "Skip ad". Det lär knappast ge dig 100kkr, men alla droppar små.

"Back To The Future Delorean" var riktigt cool. Jag gillade även Knight Rider KITT och Batmobilen.

Undrar lite hur det funkar med skatt och så ? (om du inte vill svara på det är det ok)

Det låter rätt surt. Men om man ska se det ur en liten annan synvinkel så har du iaf haft de pengarna att förlora. Långt ifrån alla som har de pengarna att lägga på nöjen, hobbies och andra mindre nödvändiga utgifter.

En av mina favoriter bland Youtubers är Stuart Edge. Vet inte om du sett han tidigare?
Han har gjort massa pranks och sociala experiment, men i de flesta fallen så är det roliga saker med glimten i ögat och inte massa taskiga/elaka saker. Verkar ha skön personlighet och så.

Gjort en del blandade grejer, men i detta fallet så är det framförallt dessa jag kommer att tänka på:

Stuart Edge
Magic Tip For Pizza Delivery
Money Magic Trick For Homeless
Secret Angel Delivery
Reverse Pickpocketing
Street Musicians Perform with Man In Need

Även om allas liv är olika så stöter de flesta på både med och motgångar i livet.
Trotts att din situation är tråkig så är det många som har det värre. Det är inte alltid det behövs så mycket för att lysa upp någons vardag.
Inte för att det gör din situation bättre i sig. Ofta(st) är det bättre att fokusera på det positiva och glädja sig över det, både sånt som är bra i nuet och glada minnen från förr. Än att gräma sig över sånt som gått snett.

Tack jag försöker, men som många vet så mår jag inte särskilt bra men håller sånt borta från detta forumet eftersom det får bara trådar stängda,det värsta är att jag vet namn och allt på den här personen men det finns ingenting jag kan göra men du vet inte hur mycket det betyder med stöd från personer som dig tack.

kan iallafall visa brevet han fick på att han inte har betalat hyran som jag självklart kände mig ansvarig för att göra åt honom många säger at brevet är fake men jag kontaktade företaget som skickade alla såna bred och dem sa att allt var sant, det finns ingen personlig information i dem här bilderna bara att han heter sebbastian så det borde inte vara mot några regler.

Permalänk
Medlem

Varför betalar du hyran åt någon annan ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

Varför betalar du hyran åt någon annan ?

han skulle bli utsparkad annars och ja jag är dum dum dum dum dum

Permalänk
Medlem

Rättsväsendet i Storbritannien kan nog sätta dit lurendrejeri också. Det är bara att driva fallet där. Prata med en advokat. Gör en polisanmälan i Storbritannien. Det finns vissa risker/kostnader du kan dra på dig, men för upprättelse är det inte så mycket annat att göra, uppfattningen att polisen och åklagare skulle göra allt åt dig som många har är bara konstig.

Svenska rättsväsendet kan ju inte driva in några pengar i utlandet i vilket fall. Så ett civilrättsligt mål mot någon som inte befinner sig här är ju inte mycket till nytta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

han skulle bli utsparkad annars och ja jag är dum dum dum dum dum

Synd att du blir utnyttjad pga av att du är snäll. Läser jag dina trådar så får jag en bild av att du inte mår bra. Jobba med självkänslan och lär dig sägs nej. Annars väntar större faror runt hörnet. Fast den här tråden blir väl låst snart ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon2110:

Synd att du blir utnyttjad pga av att du är snäll. Läser jag dina trådar så får jag en bild av att du inte mår bra. Jobba med självkänslan och lär dig sägs nej. Annars väntar större faror runt hörnet. Fast den här tråden blir väl låst snart ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Ärligt talat så kan jag inte må sämre, men försöker hålla sånt borta från swec eftersom varje gång någon ger ett förslag och det verkar som jag inte lyssnar så blir personen irriterad på det och tråden blir tillslut låst, min dröm är att lyckas med något flytta och glömma alla gamla problem med lyckas menar jag tillexempel att få min telefon gjord.

Jag drömmer för högt helt enkelt, men jag kommer inte ge upp hur omöjligt det än må vara jag vägrar att ge upp eftersom jag har inget kvar att leva för utan dem, jag lägger nu i princip resten av pengarna jag har på dem här drömmarna försöker tvinga success vet inte order på svenska men ja.

om att kontakta brittisk advokat hur var och vad för risker finns det?