Sidan 4 av 5 123 4 5

Verktyg Visningsval
2012-05-18, 17:59   #91

Adam901

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: maj 2011

Bara för man har NHL proffs så är man inte bäst, långt ifrån, dem flesta kommer ju till VM efter över 90 matcher, om nån seriöst tror att dem ska prestera på samma nivå som man är van vid + i ett lag med folk som man normalt inte spelar med då är man ute och cyklar.

Och än en gång, han har BARA haft dem i 2 år, och under de åren har han haft resultat, ETT VM SILVER.
Adam901 är inte uppkopplad
2012-05-18, 18:01   #92

Adam901

Medlem

Nån som borde se sig om ett annat jobb eller flera person rättare sagt är dem som jobbar inom svenska hockey förbundet. Nästan ingen reklam innan att sverige ska arrangera vm, och speciellt inget om att sverige ska ha det i 2 år. Och biljett priserna ja, behöver man ens ta upp dem längre...
2012-05-18, 18:16   #93

Valiumballong

Medlem

Valiumballongs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Adam901 Visa inlägg
Bara för man har NHL proffs så är man inte bäst, långt ifrån, dem flesta kommer ju till VM efter över 90 matcher, om nån seriöst tror att dem ska prestera på samma nivå som man är van vid + i ett lag med folk som man normalt inte spelar med då är man ute och cyklar.
Ingen påstår, vad jag vet, att de ska prestera på samma nivå, men det är ingen ursäkt för ett sådant genomuselt försvarsspel som vi har sett i det här VM:et.

Citat:
Och än en gång, han har BARA haft dem i 2 år, och under de åren har han haft resultat, ETT VM SILVER.
Det är ju inte så att ett silver för Sverige i VM är något exceptionellt. Förväntningarna inför det här VM:et var inte orimliga och att åka ut i kvarten är ett praktfiasko. Annat går inte att säga. Min åsikt är att han ska ställa sin plats till förfogande.
Någon granne ringer Alle mitt i natten och mumlar något på bruten invandriska och slutsatsen är att det kan vara en våldtäkt på gång så man måste göra kaos av han för att hjälpa honom med läxorna vilka vi inte har någon del av. - Alakai

Ignoreralistan: Huzzbutt
Valiumballong är uppkopplad nu
2012-05-18, 18:31   #94

Frantic

Medlem

Frantics avatar

Plats: Umeå

Registrerad: dec 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av P-NILZ Visa inlägg
Ja det är ju otroligt smart att ge pucken till en lagkamrat som kramas med en motståndare.
Nu gick pucken till en kamrat som inte kramades men som "tog för givet" att han kunde glassa vidare med pucken vilket gick som skit. Så det var mer den individuella prestationen som ledde till sista målet.

Vad jag menade med individuella misstag så syftade jag till hela matchen där man fick se flera dåliga beslut av spelarna som ledde till både mål som ruskigt farliga målsituationer för tjeckerna.

Men vill du skulle allt på Fasth så gör det.

King i slutspelet är snuskigt bra och kommer något att kunna stoppa dem?

Hoppas att de får möta Rangers i en eventuell final, då skulle tom jag sitta uppe och se en och annan batalj
Frantic är inte uppkopplad
2012-05-18, 18:44   #95

Buio

Medlem

Buios avatar

Registrerad: jun 2003

Citat:
NHL-proffsen är vana med många matcher, inget problem för dem att spela 82 grundseriematcher och sen Stanley Cup-slutspel. Detta även fast några är runt 40 år, som Alfredsson. De som inte vill spela har nog mest småskador och moviationsproblem, oftat har de varit helt fokuserade på sitt lag i NHL som blivit utslagna och det är svårt att gå igång igen för ett VM-spel.

Kedjan med Loui Eriksson, Johan Franzen och Henrik Zetterberg var ändå vår överlägset bästa. Henrik och Loui gjorde 15 respektive 13 poäng i VM. Silfverberg och Järnkrok var bland de sämre i laget, detta trots att de spelat och vunnit SM-guld i Brynäs.
Buio är inte uppkopplad
2012-05-18, 20:50   #96

Adam901

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Valiumballong Visa inlägg
Ingen påstår, vad jag vet, att de ska prestera på samma nivå, men det är ingen ursäkt för ett sådant genomuselt försvarsspel som vi har sett i det här VM:et.

Det är ju inte så att ett silver för Sverige i VM är något exceptionellt. Förväntningarna inför det här VM:et var inte orimliga och att åka ut i kvarten är ett praktfiasko. Annat går inte att säga. Min åsikt är att han ska ställa sin plats till förfogande.
Förväntningar... Det är sverige bra på... Det tar nog sverige guld i varje gång det är mästerskap
2012-05-19, 13:43   #97

Buio

Medlem

Buios avatar

Ser inte så ljust ut för finnarna just nu, 1-3 och PP för Ryssland.

Edit: Malkin hattrick och 1-4
Buio är inte uppkopplad
2012-05-20, 23:02   #98

Buio

Medlem

Buios avatar

Det är väl bara att konstatera att ryssarna var väldigt värdiga vinnare. Trots ett par matcher där motståndet fått första målet har de aldrig verkat nervösa utan kört på med sitt spel och vunnit.
Buio är inte uppkopplad
2012-05-31, 01:10   #99

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Plats: Roslagen

Registrerad: sep 2009

Stanley Cup-final dags nu då! Tippar på att Devils kommer dra det längsta strået men det kommer inte vara någon lätt resa, 4-2 i matcher. Devils vinner på mycket mer rutin och har fler spelare som har det där lilla extra som kan avgöra matchen.
Makarov är inte uppkopplad
2012-05-31, 07:02   #100

Buio

Medlem

Buios avatar

LA vann första matchen på övertid. Hittills har de vunnit alla sina bortamatcher i hela Stanley Cup-serien. Nästa match är söndag kl 02:00, den spelas förstås också i NJ.
Buio är inte uppkopplad
2012-05-31, 12:17   #101

Adam901

Medlem

LA tar ju detta lätt
2012-05-31, 14:02   #102

Buio

Medlem

Buios avatar

Citat:
LA tar ju detta lätt
Fortsätter LA att köra på som de gjort och NJ inte hittar någon sätt att lösa dem så kommer de definitivt att vinna.

Jag trodde att Phoenix med sin defensiva men målfarliga hockey skulle ge LA större problem, men de bara rullade över dem. De krossade St Louis innan också.
Buio är inte uppkopplad
2012-05-31, 15:38   #103

MyRus

Medlem

MyRuss avatar

Registrerad: sep 2003

Trist som fan att Lidas slutar Tack för allt Lidas!
Intel Core i7 860, MSI P55-GD65, 1x Samsung 1tb, 1x samsung 250gb, 1x Intel x25-M 80gb SSD, XFX HD5850 black edition, 8gb Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz CL7, Corsair HX750W, Fractal Design R2, Samsung SyncMaster 226BW, Windows 7 Ultimate x64
MyRus är inte uppkopplad
2012-05-31, 15:51   #104

Buio

Medlem

Buios avatar

36-avsnittet med Lidas. Det är en serie som följer en atlet och visar lite livet runtom sporten också.

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=BKTphpZ2XQQ
Del 2:
http://www.youtube.com/watch?v=6w4xPZUVuxU
Buio är inte uppkopplad
2012-06-04, 10:28   #105

Buio

Medlem

Buios avatar

Alla mål Nicklas Lidström gjorde under de Stanley Cup-slutspel som Detroit vann med honom (97/98/02/08)

-----

LA har kopplat greppet. Nu måste NJ vinna matchen i natt, annars är det nog kört.
Buio är inte uppkopplad
2012-06-05, 03:30   #106

Buio

Medlem

Buios avatar

LA leder 4-0, håller på att krossa NJ i match 3. Bara konstatera att de har ett riktigt bra lag, en grym målvakt och det där extra medgångsflytet.
Buio är inte uppkopplad
2012-06-12, 10:11   #107

Buio

Medlem

Buios avatar

Det blev LA till slut, efter att ha förlorat två matcher vann de Stanley Cup klart i natt. Dramatisk match som avgjordes när NJ fick en femminutersutvisning för boarding och LA gick från 0-0 till 3-0 under den. Första segern någonsin för LA som även blev historiska som första 8-seedade (placering inför slutspelet) lag som vunnit Stanley Cup, och på vägen dit dessutom krossat 1:a, 2:a och 3:e seedade i västra ligan (4-1, 4-0, 4-1 i vinster).

Inga svenskar alls i LA, men Anze Kopitar hälsade till SSK som han spelade med några säsonger innan NHL.
Buio är inte uppkopplad
2012-06-21, 01:01   #108

Buio

Medlem

Buios avatar

Snart är väl den här tråden en hockeyblogg av mig. Ger mig inte fast det snart är midsommar.

Går nämligen bra för svenskarna i NHL Awards.

Erik Karlsson - Norris Throphy (bästa back)
Gabriel Landeskog - Calder Throphy (bästa rookie)

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=635277

Edit:
Henrik Lundqvist fick Veznia (bästa målvakt)

Senast redigerad av Buio 2012-06-21 klockan 09:10.
Buio är inte uppkopplad
2012-06-23, 19:07   #109

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Draften drog igång inatt och har forsatt under dagen och följande svenskar har draftats:

Förstarundan
Hampus Lindholm, back - från Rögle BK draftad av Anaheim Ducks som nummer 6 totalt.
Filip Forsberg, center - från Leksands IF draftad av Washington Capitals som nummer 11 totalt.
Henrik Samuelsson, högerforward - tidigare Modo HC draftad av Phoenix Coyotes som nummer 27 totalt.

Andrarundan
Oscar Dansk, målvakt - från Brynäs IF draftad av Columbus Blue Jackets som nummer 31 totalt.
Sebastian Collberg, högerforward - från Frölunda HC draftad av Montreal Canadiens som nummer 33 totalt.
Pontus Åberg, vänsterforward - från Djurgårdens IF draftad av Nashville Predators som nummer 37 totalt.
Ludwig Byström, back - från Modo HC draftad av Dallas Stars som nummer 43 totalt.

Tredjerundan
Oscar Sundqvist, center - från Skellefteå AIK draftad av Pittsburgh Penguins som nummer 81 totalt.

Fjärderundan
Erik Gustafsson, back - från Djurgårdens IF draftad av Edmonton Oilers som nummer 93 totalt.
Erik Karlsson, center/vänsterforward - från Frölunda HC draftad av Carolina Hurricanes som nummer 99 totalt.
Fredrik Larsson, back - från Brynäs IF draftad av Philadelphia Flyers som nummer 111 totalt.
Calle Andersson, back - från Färjestad BK draftad av New York Rangers som nummer 119 totalt.

Femterundan
Daniel Gunnarsson, back - från Luleå HF draftad av Minnesota Wilds som nummer 128 totalt

Sjätterundan
Erik Nyström, vänsterforward - från Modo HC draftad av Montreal Canadiens som nummer 154 totalt.
Linus Ullmark, målvakt - från Modo HC draftad av Buffalo Sabres som nummer 163 totalt.
Simon Fernholm, back - från Huddinge IK draftad av Nashville Predators som nummer 164 totalt.

Sjunderundan
Jonatan Nielsen, back - från Linköping HC draftad av Florida Panthers som nummer 194 totalt.
Christian Djoos, back - från Brynäs IF draftad av Washington Capitals som nummer 195 totalt.
Mikael Wikstrand, back - från Mora IK draftad av Ottawa Senators som nummer 196 totalt.
Rasmus Bodin, vänsterforward - från Östersunds IK draftad av Detroit Red Wings som nummer 200 totalt.
Viktor Lööv, back - från Södertälje SK draftad av Toronto Maple Leafs som nummer 209 totalt.

Senast redigerad av Makarov 2012-06-24 klockan 13:40.
2012-06-26, 13:51   #110

dala56

Medlem

dala56s avatar

Plats: HSTD

Det var en del trader också under draften, tänker främst på Jordan Staal till Carolina. Jag visste att han skulle ifrån Pens och satt och hoppades på att han ville spela med sin andra brorsa Marc i Rangers. Nu blir det spännande att se var Nash och Parise hamnar. Samt Weber och Suter.
Kul för Monstret också om han nu lyckas skriva kontrakt med Jets, han kan få en nytändning där. Det viktigaste var att han kom bort ifrån Toronto.

Let's go Rangers!
dala56 är inte uppkopplad
2012-06-26, 18:11   #111

Buio

Medlem

Buios avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dala56 Visa inlägg
Kul för Monstret också om han nu lyckas skriva kontrakt med Jets, han kan få en nytändning där. Det viktigaste var att han kom bort ifrån Toronto.
Ja, jag hoppas det går bra för honom i Jets. När Toronto hade problem så bytte de målvakt så fort de gjorde en dålig match vilket gjorde att ingen av dem fick något självförtroende alls. Sen har man två målvakter som inte känner att laget litar på dem, och då blir det skakigt och de gör mer misstag.
Buio är inte uppkopplad
2012-06-26, 18:59   #112

dala56

Medlem

dala56s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Ja, jag hoppas det går bra för honom i Jets. När Toronto hade problem så bytte de målvakt så fort de gjorde en dålig match vilket gjorde att ingen av dem fick något självförtroende alls. Sen har man två målvakter som inte känner att laget litar på dem, och då blir det skakigt och de gör mer misstag.
Jag håller med. Sen är väl Toronto en de värsta platserna att spela på om man är just målvakt. Det är nästan alltid målvakten som får skit även om hela laget suger, och i Toronto är pressen från fans, ägare och media inte nådig. Jag tycker att han har gjort bra ifrån sig i Toronto med tanke på omständigheterna(laget).

Let's go Rangers!
2012-06-26, 20:13   #113

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Mats Sundin blev ikväll invald i Hockey Hall of Fame! Stort grattis till en av de största profilerna genom tiderna i Maple Leafs och även i Tre Kronor såklart.

Även Joe Sakic, Pavel Bure och Adam Oates har blivit invalda.

Senast redigerad av Makarov 2012-06-26 klockan 20:19.
2012-06-28, 12:45   #114

dala56

Medlem

dala56s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Makarov Visa inlägg
Mats Sundin blev ikväll invald i Hockey Hall of Fame! Stort grattis till en av de största profilerna genom tiderna i Maple Leafs och även i Tre Kronor såklart.

Även Joe Sakic, Pavel Bure och Adam Oates har blivit invalda.
Mycket stort! Grattis Sudden!
Dock blev jag ganska förvånad över att Bure blev invald, det går inte att förneka hans talang men han vart ju skadad endel och dessutom var han ryss.
Jag kan nog tycka att det fanns folk som skulle in före honom, Shanahan eller Roenick tex.

Blir också förvånad när jag läser att folk knappt har nån aning om vem Oates är. Oates är den spelare efter Gretzky som hade bäst spelförståelse/blick om du frågar mig. Den enda som gjorde fler ass än Oates under 90-talet var just Gretzky.
Under 3 säsonger i Blues(i början av sin karriär) gjorde Brett Hull 252 mål. Flertalet av dessa assisterade Oates. Efter de 3 säsongerna försvann Oates från Blues och Hull's mål-siffror siffror sjönk direkt.
Nu var ju Hull en vass målskytt ändå och hade 2 säsonger där han gjorde 50+, men ihop med Oates gjorde han 72, 86 samt 70mål och det är vansinnigt bra!

Senast redigerad av dala56 2012-06-28 klockan 12:57.

Let's go Rangers!
2012-06-28, 19:13   #115

Buio

Medlem

Buios avatar

Japp, grattis till Mats Sundin!

Om tre år vet jag en annan svensk som blir invald.
Buio är inte uppkopplad
2012-07-01, 18:02   #116

Makarov

Medlem

Makarovs avatar

Jonas "Monstret" Gustavsson skriver på ett kontrakt med Red Wings på 2 år, värt totalt $3 miljoner. Trevligt för honom.
2012-07-01, 22:44   #117

Buio

Medlem

Buios avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Makarov Visa inlägg
Jonas "Monstret" Gustavsson skriver på ett kontrakt med Red Wings på 2 år, värt totalt $3 miljoner. Trevligt för honom.
Kul. Undrar hur de tänker matcha honom. Macdonald var bra för Detroit när Howard var skadad (under en del av deras rekordstreak med hemmasegrar). Conklin får nog inte vara med i alla fall.

Det de flesta undrar är nog var Nash, Suter och Parise går. Suter+Parise har fått feta anbud från flera lag enligt NHL.com, bland annat Detroit (som säkert vill ha en ersättare för Lidström och har pengar över för det).
Buio är inte uppkopplad
2012-07-04, 02:22   #118

dala56

Medlem

dala56s avatar

Detroit som alltid är bra har ordentligt med utrymme under lönetaket för att kunna värva en hel del. Skrämmande tanke egentligen om tex både Parise och Suter skulle hamna i Detroit. Vilket jävla lag de skulle få!
Kul för Monstret att hamna i Detroit, Howard behöver en bättre backup. Jag skulle tippa att Jonas får chansen.
Samuelsson back in Detroit också, roligt!

Pens har lagt ett jättebud på Parise enligt ryktena som går. Flyers jagar Nash ganska hårt också vad det verkar.

Nu väntar jag bara på att Nash ska bli klar för Rangers...

Let's go Rangers!
2012-07-04, 21:19   #119

Buio

Medlem

Buios avatar

Häpp! Suter och Parise till Minnesota Wild:
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=637188
Minnesota verkar satsa hårt för framtiden.
Buio är inte uppkopplad
2012-07-05, 02:07   #120

dala56

Medlem

dala56s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Buio Visa inlägg
Häpp! Suter och Parise till Minnesota Wild:
http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=637188
Minnesota verkar satsa hårt för framtiden.
Jag herregud, de fick alltså BÅDE Suter och Parise! Grymt jobbat, jag gillar inte de långa kontrakten dock.
Pens hade tydligen satsat på båda dessa herrar och de fick inget utav dem.
Nu blir det spännande att se var Nash hamnar, och Doan.

Let's go Rangers!
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb