Gandhi - 9/10
Vilken underbar film om Mahatma Gandhi och hans "rise to fame". Ben Kingsley
är Gandhi. Jag kan inte se någon annan framför mig spela Gandhi så bra som han. Skådespelet, dialekten, kroppsspråket... allt var så himla perfekt av Ben Kingsley... vilken kung.

Filmen är tre timmar lång och den har inte en enda onödig scen. Timmar bara flög förbi för att det var så intressant. Jag ska vara ärlig, jag visste inte vad som var så speciellt med Gandhi innan jag såg filmen. Jag visste att han var en riktig peaceful person, men inte varför han är så känd som han är... men efter filmen förstår jag exakt varför. Rekommenderas för
alla.
The Notebook - 7.5/10
Bra romantisk film. Kunde bli lite fjollig ibland, men det är en romantisk film så va fan. Kom det förresten som en överraskning för er när
Das Leben der Anderen - 8.5/10
Grym film om en riktig kommunist person som ska spionera på en Västvänlig poet i Östtyskland. Medan tiden går blir kommunisten mer och mer påverkad av poetens verk, mycket intressant och smart skrivet film! Tråkigt bara att denna filmen ska bli remakad av Hollywood, jag är dock inte förvånad. Bra filmer blir alltid remakade av Hollywood.
Deliverance - 7.5/10
Haha sjuk film. Fyra killar bestämmer sig för att åka ner för en flod, när de sedan stöter på 2 hillbillys går allt åt helvete. Squeal like a pig!! Ni som sett den vet exakt vad jag menar. SJUKT!

SKÖN Banjo duett i början förresten,
http://www.youtube.com/watch?v=RyKvD-4IxOY, jag kände för mig att börja dansa mitt i natten, riktigt kick-ass.
Manhattan - 8/10
Romantisk komedi av Woody Allen, med Woody Allen som påminner mycket om Annie Hall, Annie Hall är dock en bättre film. Men visst var denna bra. Jag förstår inte vad som hände med Woody Allens sköna dialoger som han skrev i 70- och 80 talet, nuförtiden är hans dialoger så himla stela. Man kan inte vara i topp hela tiden... I guess. :/